یکشنبه 9 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: واريز يارانه‌های نقدی برای دو ماه است، ايلنا

- در زمان اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها هيچ فشار سنگينی بر مردم وارد نيست
- تحريم ايران مسخره‌ترين کار سياستمداران جهان است، زيرا ايران بزرگتر از آن است که در مغز کوچک آنها بگنجد.


ايلنا: رييس‌جمهور واريز يارانه نقدی ۸۱ هزار تومانی به حساب سرپرست خانوارها را علی‌الحساب و برای دوماه عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، محمود احمدی‌نژاد در گفت وگوی تلويزيونی با مردم که از شبکه ۱ سيما بعد از اخبار سراسری ساعت ۲۱ پخش شد، توضيحاتی در خصوص دستاوردهای سفر به لبنان و اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها داد.
اهم سخنان رييس‌جمهور به اين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


*در حال حاضر که دولت يارانه‌ها را به صورت عمومی توزيع می‌کند، هر فردی که بيشترين مصرف را داشته با‌شد به تبع آن بيشتر از يارانه‌ها استفاده خواهد کرد، حال آنکه هدف از توزيع يارانه، جبران ضعف برخی اقشار است.
* با توزيع عمومی يارانه، ثروت کشور را هدر می‌دهيم.
* دولت هيچ‌گاه به دنبال حذف يارانه‌ها نبوده، بلکه بدنبال توزيع درست آن است.
* بزرگترين نفع دولت از اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها صرفه جويی بوده و در ثانی هر چيزی جای خود را يافته و مديريت‌ها بالا می‌رود.
* در تنظيم اين طرح دولت تمام توان کارشناسی کشور را به کار گرفت تا به نحو‌احسن اجرايی شود. تلاش ما اين است که با کمک و فعال‌کردن مردم درمديريت، اين طرح را اجرايی کرده و توليد ملی را افزايش دهيم.
* در زمان اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها هيچ فشار سنگينی بر مردم مطلقا در راه نيست، اما با سازوکارهايی، بايد شرايطی را پيش آوريم که مردم در مصرف صرفه‌جويی کنند.
* طرح هدفمند کردن يارانه‌ها، مردمی‌ترين طرح اقتصادی است که برای مردم، با کمک خود مردم و به نفع مردم خواهد بود.
* اقتصاد يک امر ملی است و آنهايی که اين مسئله را فردی می‌دانند، در اشتباه به سر می‌برند.
* اجرای هدفمند کردن يارانه‌ها شدنی است و اصلا قرار نيست که زندگی‌ها به هم بريزد بلکه ما با اجرای اين طرح بدنبال نظم دادن به زندگی‌ها هستيم.
* طرح هدفمند کردن يارانه‌ها در حال حاضر قانون بوده و بايد آن را اجرا کرد و زمان اجرای آن هم به سال گذشته و به نام نويسی و افتتاح حساب‌ها باز می‌گردد.
* علت مرحله‌ای واريز کردن يارانه ها در حساب مردم، برای کنترل و مطمئن شدن از مسير و شبکه است.
* کسانی که در اين طرح ثبت نام نکرده و يا از دريافت آن انصراف داده‌اند به ما در اجرای اين طرح کمک می‌کنند و فرصت داده اند که به قشرهای ضعيف‌تر کمک بيشتری شود.
* واريز يارانه های نقدی به حساب مردم، علی الحساب و برای دو ماه است.
* در هر‌بار قبل از اينکه ماه پايان پذيرد، قسط بعدی واريز خواهد شد.
* افرادی که از دريافت يارانه نقدی انصراف داده‌اند، ميزان يارانه‌های انها ميان ديگران توزيع خواهد شد و هرچقدر مردم دراين زمينه همکاری کنند، ميزان علی الحساب يارانه‌ها بيشتر خواهد شد.
* مردم تا ۶ماه تقاضای جديدی درزندگی تعريف نکرده و آن پول را ذخيره و يا در بورس يا حساب پس انداز کوتاه مدت سرمايه‌گذاری کنند.
*اگر کسی بخواهد از حالت‌های نوسانی اقتصاد(مانند هدفمند کردن يارانه‌ها) بهره ببرد، ضرر می‌کند. از رئيس بانک مرکزی هم خواسته ام قيمت ارز را واقعی کند، البته قيمت را نمی‌گويم.
* بعضی‌ها از روی بی اطلاعی در مورد هدفمند کردن يارانه‌ها صحبت می‌کنند.
*از مردم می‌خواهم خودشان کار را مديريت کنند. بياييم برای هميشه افراد سوء استفاده کننده را تنبيه کنيم. ماموران هم با تخلفات برخورد می‌کنند.
*به اصناف توصيه می کنم که سود بيشتر از طريق فروش بيشتر بدست آيد.
* ماموران تمام انبارها را بيرون می‌ريزند و جلوی سوء استفاده‌ها را می گيرند. هفته پيش در مدت دو ساعت آمار کالاهای تمام انبارها بدست آمد. همه کسانی که کالاها را انبار کرده‌اند، ضرر می‌کنند.
*طرح مسکن مهر ادامه می‌يابد و مشکلی در آن بوجود نمی‌آيد. به شهرداری ها هم در زمينه حمل و نقل عمومی و افزايش هزينه‌ها کمک می کنيم.
* از نمايندگان مجلس به خاطر همکاری‌شان تشکر می‌کنم. اين طرح دو گروه مخالف دارد: ۱- کسانی که انگيزه سياسی دارند. ۲- کسانی که می‌خواهند سوء استفاده کنند.
*بعضی‌ها می‌گويند چرا زمان اجرای هدفمندی يارانه‌ها را اعلام نمی‌کنيد، در حالی که اين روند شروع شده است. ممکن است کسی از من خوشش نيايد، بسيار خوب! آزاد است. اما اين طرح متعلق به همه است.
*همان روز اول گفتم، تحريم‌ها کاغذ پاره است، الان هم هست. شما در کوچه و بازار ببينيد که چه کسی نسبت به اين موضوع حساس است؟ ملت ايران از اين مراحل عبور کرده است. تحريم ايران مسخره‌ترين کار سياستمداران جهان است، زيرا ايران بزرگتر از آن است که در مغز کوچک آنها بگنجد. از اول هم گفتم چاره‌ای جز گفت‌و‌گو ندارند، اما اگر در چارچوب قوانين بين المللی مذاکره نکنند، ما هم بگونه ديگری مذاکره می‌کنيم.
* برای عده زيادی از مردم ۴۰ هزار تومان يارانه نقدی رقم بالايی است.
* تلاش کرديم تا حداقل ميزان ممکن، در قيمت‌ها افزايش بوجود آيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016