یکشنبه 4 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون استاندار كردستان: توطئه تروريست ها بخوبي خنثي شد

به گزارش ایرنا معاون سياسي امنيتي استاندار كردستان و رييس شوراي اطلاع رساني اين استان عصر جمعه در جمع خبرنگاران جزييات بيشتري از درگيري مسلحانه روستاي حسن آباد و سوابق تروريست هاي به هلاكت رسيده ارايه داد و تاكيد نمود كه توطئه آنان بخوبي خنثي شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ايرج حسن زاده در اين نشست خبري كه در محل استانداري برگزار شد گفت: درگيري بين نيروهاي انتظامي و امنيتي با اعضاي گروه 'توحيد و جهاد' از عصر پنجشنبه در روستاي حسن آباد شهرستان سنندج آغاز شد و تا پاسي از شب ادامه يافت.

وي افزود:در گزارش هايي كه از مردم به مراكز انتظامي و امنيتي رسيده بود ،به فعاليت چند نفر از اعضاي گروه هاي تندرو مذهبي در يك منزل مسكوني در روستاي حسن آباد در شش كيلومتري شهر سنندج مركز استان كردستان اشاره شده بود.

حسن زاده در ادامه گفت: بر پايه اين گزارشات،چندين گروه از نيروهاي نظامي و امنيتي در اين روستا مستقر شدند و پس از شناسايي خانه ، خواستار تسليم شدن اعضاي اين گروه شدند كه اين درخواست با مقاومت و تيراندازي افراد داخل خانه مواجه شد.

وي با اشاره به اين كه اعضاي گروه 'توحيد و جهاد' مستقر در اين منزل مسكوني از ساعت 15 بعد از ظهر پنجشنبه در پاسخ به تسليم شدن خود ، به سمت نيروهاي نظامي و انتظامي مستقر در محل آتش گشودند، گفت:تبادل آتش دو طرفه شد كه در ابتدا يكي از تررويست ها به هلاكت رسيد.

وي با اشاره به اين كه نيروهاي عمل كننده در اين عمليات از تعداد تروريست هاي مخفي شده در خانه تيمي اطلاع درست نداشتند،افزود: بعد از هلاكت يكي از افراد،سه تروريست ديگر از محل اختفا در خانه خارج شده و به قصد فرار به داخل روستا متواري شدند.

رييس شوراي اطلاع رساني كردستان با اشاره به اين كه در تبادل آتش انجام شده سه تن از نيروهاي انتظامي و سربازان گمنام امام زمان(عج) به صورت سطحي زخمي شده اند، گفت: خوشبختانه هر چهار تروريست حاضر در اين درگيري بعد از چند ساعت تعقيب و گريز به هلاكت رسيدند.

حسن زاده به نمايندگي از شوراي تامين استان كردستان از نيروهاي اطلاعات، سپاه و انتظامي و مردم شهرستان سنندج در راستاي خنثي كردن اين توطئه قدرداني كرد.

به گفته وي اعضاي گروه مذكور در اين درگيري مجهز به انواع سلاح سبك و سنگين از جمله، مسلسل، دوشكا، آر پي چي و مقادير زيادي مواد منفجره بودند.

حسن زاده خسارات هاي وارده به خانه هاي اطراف اين خانه تيمي نيز اشاره كرد و گفت:هزينه جبران اين خسارات ها از سوي استانداري پرداخت خواهد شد.

وي با اشاره به بمبي كه در 27 فروردين ماه امسال مقابل بانك كشاورزي در سنندج منفجر شد گفت: يكي از افراد هلاك شده در درگيري شب گذشته همان فردي است كه شامگاه شنبه آن بمب را در ميدان آزادي كار گذاشته بود.

حسن زاده از اين تروريست به هلاكت رسيده كه عامل آن بمب گذاري است،با نام ' سيروان مومني ' ياد كرد.

معاون سياسي امنيتي استاندار كردستان در ادامه سخنان خود با اشاره به سفر دو روزه هيات دولت به كردستان كه از چهارشنبه 31 فروردين ماه آغاز شد ، گفت:شب سه شنبه كه فرداي آن قرار بود رييس جمهوري و هيات دولت به استان وارد شوند اعضاي گروه تروريستي 'توحيد و جهاد' اقدام به كار گذاشتن بمب در محل هاي پيش بيني شده براي تجمع مردم كرده بودند.

وي گفت: خوشبختانه با هوشياري سربازان گمنام امام زمان (عج) اين توطئه شوم خنثي شد.

حسن زاده گفت: در اين ارتباط دو نفر از اعضاي اصلي گروه و يك نفر مرتبط با آنها دستگير شده اند.

وي در ادامه سخنان خود هدف اين گروه را ايجاد رعب و وحشت و ناامني در استان كردستان اعلام كرد و گفت: اين گروه ها مي خواهند با ناامن جلوه دادن كردستان از توسعه و پيشرفت اين استان جلوگيري كند.

وي سابقه فعاليت هاي تروريستي اين گروه را سال 88 خواند و گفت: در چهارم ارديبهشت ماه سال 88، گروه هاي منحرف و تكفيري وهابي به دو يگان نيروي انتظامي در شهرستان سنندج حمله كردند و بعد از آن دو روحاني بلند پايه اهل سنت كردستان، ماموستا محمد شيخ الاسلام و ماموستا برهان عالي را به درجه رفيع شهادت رساندند.

وي با اشاره به اين كه ردگيري فعالان اين گروه از سال گذشته در دستور كار نيروهاي امنيتي و انتظامي قرار گرفت، افزود:برخورد با اين افراد نيز از سال گذشته اجرايي شد كه در مهر ماه سال 89، گروه هاي تكفيري به پاسگاه راهنمايي و رانندگي واقع در ميدان آزادي سنندج كه وظيفه اي جزء تامين آسايش مردم و تسهيل ترافيك نداشت حمله كردند و تعدادي از نيروهاي انتظامي و مردم عادي را به شهادت رساندند.

وي به شهادت چهار محيط بان سازمان محيط زيست كردستان در 13 اسفند ماه سال گذشته توسط اعضاي همين گروه اشاره كرد و گفت: با ردگيري مكان اين افراد سال گذشته ضربات متعددي به اعضاي اين گروه وارد شد و دو نفر مورد شناسايي قرار گرفتند و در درگيري دو طرفه يكي از آنها به هلاكت رسيد و يكي ديگر زخمي شد.

وي اظهار داشت: اواخر سال گذشته دو نفر از عوامل اصلي و شاخص گروه 'توحيد و جهاد' كه در ترور محيط بانان نقش داشتند در يك درگيري در روستاي تجره سنندج به هلاكت رسيدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي با اشاره به اين كه پس از حملات متعددي كه به پيكره اعضاي اين گروه تروريستي وارد شد اين گروه به خرابكاري ها و ترورهاي كور خود ادامه دادند و در چهارم فروردين ماه امسال با حمله به كيوسك نيروي انتظامي در سه راه شيخان سنندج يك سرباز وظيفه را شهيد و يك افسر و يك نوجوان عابر را مجروح كردند.

وي به درگيري چهار ساعت بعد در همان روز نوروزي در كلانتري 16 واقع در شهرك سعدي سنندج اشاره كرد و گفت: در اين حمله نيز يك مامور نيروي انتظامي را به شهادت رساندند.

وي آخرين تحركات اين گروه را مربوط به شامگاه شنبه اين هفته در ميدان آزادي سنندج دانست و گفت:ايادي فريب خورده اين گروه دو بمب صوتي در ميدان آزادي سنندج كنار دستگاه خودپرداز بانك كشاورزي كار گذاشتند كه با همكاري و مشاركت مردم اين تيم مورد شناسايي قرار گرفت و در شبي كه قرار بود فرداي آن روز دولت به كردستان بيايد در مكان ديدار رييس جمهوري با مردم در حين بمب گذاري دستگير شدند.

رييس شوراي اطلاع رساني استان كردستان در ادامه ايجاد رعب و وحشت و ناامني در كردستان را از مهمترين اهداف اين گروه برشمرد و گفت:باوجود تمام اين تحركات كور و به اذعان مسوولان كشوري در ميان استان هاي مرزي كشور، كردستان يكي از امن ترين استان هاست.

حسن زاده با اشاره به چندين عمليات موفق آميز در ارتباط با گروه 'توحيد و جهاد' و به هلاكت رساندن شمار زيادي از اعضاي فريب خورده اين گروه گفت:' به نظر مي رسد اين گروه كاملا متلاشي شده و آثاري از اعضا آن باقي نمانده باشد.'

وي با اشاره به ورود سه ميليون و 700 هزار گردشگر در طول ايام نوروز امسال به كردستان و يك ميليون و 400 هزار گردشگر دوره اي اين استان گفت:اين آمارها نشان از امنيت بالاي استان دارد.

اداره كل اطلاعات استان كردستان نيز در همين راستا به منظور تنوير افكار عمومي عصر جمعه اطلاعيه اي صادر كرد كه در بخش خبري 16 و 45 دقيقه شبكه استاني صدا و سيما خوانده شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016