سه شنبه 5 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سازمان بهداشت جهانی: اهواز آلوده ترين شهر جهان است، مهر

سازمان بهداشت جهانی در گزارشی جديد شهرهايی از ايران، هند، پاکستان و پايتخت مغولستان را آلوده ترين شهرهای جهان معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فوربس، سازمان بهداشت جهانی برای اولين بار اقدام به طبقه بندی شهرهای جهان بر اساس ذرات آلوده موجود در هوای آنها کرده که بر اساس اين طبقه بندی شهر اهواز آلوده ترين شهرجهان شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين طبقه بندی، ذرات آلوده موجود در هوای شهرها که اندازه آنها از ۱۰ ميکرومتر کمتر بوده اندازه گيری شده که ريزگردهای موجود در هوای اهواز بيش از ساير نقاط جهان بوده است.

بر اساس اين گزارش، ميانگين وجود ريزگردهای آلوده در هوای اهواز ۳۷۲ ميکروگرم در هر مترمکعب است که استفاده از سوخت کم کيفيت و وجود صنابع سنگين در اين شهر مهمترين عامل پيداش آنها هستند.

سازمان بهداشت جهانی با اعلام اينکه همين ريزگردها در سال موجب مرگ زودرس برای يک ميليون ۳۴۰هزار نفر می شوند از کشورهای جهان خواسته تا اقدامات خود برای کاهش آلودگی شهرهای خود را کاهش دهند.

در اين طبقه بندی، هوای بيش از يک هزار و ۱۰۰ شهر در طی چند سال اخير مورد اندازه گيری قرار گرفته و همچنين اطلاعات منتشر شده از سوی خود کشورها نيز در آن لحاظ شده و نتيجه آن در گزارشی که ديروز دوشنبه منتشر شده آمده است.

به گزارش سازمان بهداشت جهانی، مقدار ۲۰ ميکروگرم از اين ريزگردها منجر به بروز مشکلات جدی تنفسی و حتی مرگ می شود. مواد تشکيل دهنده اين ريزگردها عموما دی اکسيد سولفور و دی اکسيد نيتروژن هستند که از فعاليت نيروگاه ها، سوخت خودروها و فعاليت صنايع حاصل می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016