شنبه 9 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متن نامه مديرعامل بانک ملی پيش از سفر به کانادا، ايسنا

مدير عامل مستعفی بانک ملی ايران که اين روزها سفر به خارج از کشور او به‌عنوان گريختن در پی پيگيری پرونده فساد مالی عظيم در سيستم بانکی ياد می‌شود، در نامه‌ای که چند روز پيش برای همکاران خود نوشته، با توصيف وضعيت خويش، وعده بازگشت داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، متن کامل نامه محمودرضا خاوری به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«بسمه تعالی

جناب آقای دشتی

رياست محترم اداره کل حوزه‌ مديريت

با سلام

با توجه به مشکلات عصبی حادث‌شده و بيماری مزمن که از آن شديدا رنج می‌برم، متاسفانه قادر به کنترل احساسات خود نيستم که تلفنی صحبت کنم، وضعيت ‌[ايجادشده] بسيار متاثرم کرد، هيچ‌گاه اين همه تحقير نشده بودم.

خواهشمندم سلام اين جانب را به همه همکاران عزيز، خاصه جناب‌ آقای قيطاسی و جناب ‌آقای‌ صفا، جناب‌ آقای پدرام‌ و اعضاء محترم هيات مديره برسانيد.

انشاء‌الله به‌زودی شما و همکاران را از نزديک زيارت خواهم کرد. لطفا متن پيوست را در اختيار مخاطبان آن فورا قرار دهيد.

خداوند يار و ياورتان باد».

روز پس از تاريخ اين نامه بود که متن استعفانامه مديرعامل بانک ملی ايران خطاب به شمس‌الدين حسينی ـ وزير امور اقتصادی و دارايی ـ که در آن زمان برای شرکت در نشست سالانه صندوق بين‌المللی پول در واشنگتن به‌سر می‌برد، منتشر شد. محمودرضا خاوری در متن استعفانامه خود آورده بود: «اين جانب از طرف خود و کارکنان شريف و زحمتکش بانک ملی ايران با ابراز تأسف از عملکرد "اداره کل امور شعب مناطق آزاد" از محضر مقام معظم رهبری و ملت شريف ايران عذرخواهی کرده و ضمن تأکيد بر بقاء مسئوليت بانک صادرات ايران، به احترام افکار عمومی استعفاء خود را تقديم حضور جنابعالی می‌کنم. بديهی است دفاع از شخصيت حقيقی خود را موکول به فرصت مناسب نموده و از خداوند بزرگ توفيق و عزت همه خدمتگزاران امين و دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران را خواهانم».

اين در حالی است که موضوع خروج مديربانکی ايران که پس از ماجرای تخلف و فساد مالی موسوم به سه ‌هزار ميليارد تومانی، از سمت خود استعفا کرد و پس از عزيمت به يک سفر به کشور بازنگشت، مورد توجه رسانه‌های غربی نيز قرار گرفت.

به گزارش ايسنا، پايگاه روزنامه گلاب اند ميل کانادا در گزارشی اعلام کرد محمودرضا خاوری که روز بعد از استعفايش از لندن به فرانکفورت پرواز کرد و با يک پرواز لوفتانزا، به تورنتو آمده، هم‌اکنون در اين شهر به‌سر می برد و در آن صاحب يک خانه سه ميليون دلاری است.

طبق اين گزارش، اسناد املاک به ثبت رسيده نشان می‌دهد خانه تورنتو به نام خاوری ثبت شده که دارای تابعيت دوگانه ايرانی - کانادايی است و ساکنان خانه در مراجعه خبرنگار گلاب اند ميل، حاضر به پاسخگويی به هيچ پرسشی نشده‌اند. اين گزارش با الصاق تصويری که نويسنده روزنامه مدعی است به خاوری تعلق دارد، می‌افزايد: مقامات کانادايی در اين مورد صحبتی نکرده‌اند و دولت کانادا نيزهيچ پيمان استرداد مجرمان با ايران ندارد.

روزنامه واشنگتن پست نيز با شرح ماجرای سوءاستفاده مالی اخير به نقل از رسانه‌های داخلی نوشت: مديرعامل بانک ملی که بزرگ‌ترين بانک دولتی ايران است، پس از دستگيری چندين مقام بلندپايه بانکی در ارتباط با اين پرونده، به کانادا گريخت.

پايگاه‌های اينترنتی نيويورک تايمز، فايننشيال تايمز و بيزنيس ويک، پيش از اين با مورد توجه قرار دادن سوء استفاده مالی، استعفای خاوری را از سمت خود منعکس کرده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016