سه شنبه 24 مرداد 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمریکا: هنوز باید به دیپلماسی با ایران وقت داد

به گزارش بی بی سی سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اظهارات مقام های اسرائیلی که می گویند باید راه حل دیپلماتیک برای حل اختلاف بر سر برنامه اتمی ایران را شکست خورده تلقی کرد، بر لزوم ادامه این مسیر تاکید کرده است.

جی کارنی روز دوشنبه گفت که گفتگوهای قدرت های جهان با ایران علیرغم عدم پیشرفت مذاکرات اخیر می تواند به نتیجه برسد.

سخنگوی کاخ سفید که در هواپیمای ریاست جمهوری با خبرنگاران صحبت می کرد گفت: "ما همچنان بر این باوریم که وقت و فضا برای دیپلماسی وجود دارد، و ایران فرصت دارد از این فرآیند استفاده کند."

این ظاهرا واکنشی به اظهارات مقام های اسرائیلی است که خواهان اعلام شکست دیپلماسی با ایران هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دنی آیالون معاون وزارت خارجه اسرائیل پیشتر در گفتگویی با رادیوی اسرائیل در واکنش به مذاکرات گروه پنج به علاوه یک (اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان) با ایران گفته بود که این کشورها باید "امروز اعلام کنند که گفتگوها شکست خورده است."

او گفت که پس از اعلام این موضوع اگر ایران برنامه اتمی اش را متوقف نکند "روشن خواهد بود که همه گزینه ها روی میز است".

او به گزینه نظامی برنامه متوقف کردن برنامه اتمی ایران اشاره داشت. ایران برخلاف اتهامات اسرائیل و غرب می گوید که اهداف برنامه اتمی اش کاملا صلح آمیز است.

آقای آیالون در واکنش به این سوال که چقدر باید به ایران برای متوقف کردن برنامه اتمی اش وقت داد گفت که "چند هفته و نه بیشتر."

این اظهارات پس از موجی از گزارش های رسانه ای در روزهای پایان هفته در اسرائیل دایر بر اینکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این کشور به تصمیم برای حمله به تاسیسات اتمی ایران احتمالا در پاییز آینده نزدیک شده صورت می گرفت.

آقای نتانیاهو و وزرای دولت او مدتی است استدلال می کنند که هرچند تحریم ها علیه ایران به اقتصاد این کشور آسیب رسانده، اما بر برنامه اتمی آن تاثیری نگذاشته.

اما جی کارنی سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه گفت که واشنگتن برای "شرکایش" روشن کرده وقت کافی برای قانع کردن تهران نسبت به تغییر مسیر در مورد برنامه اتمی وجود دارد.

او گفت: "دلایل محکمی هست که تا وقتی زمان و فضا وجود دارد گفتگوهای پنج به علاوه یک (با ایران) ادامه یابد."

این گروه اخیرا دو دور در شهرهای استانبول و بغداد با نمایندگان ایران ملاقات کرد که در حل اختلافات دو طرف به نتیجه روشنی نرسید.

دولت آمریکا در ماه های اخیر بارها از اسرائیل خواسته است به تحریم های شدید تازه ای که از جمله علیه بانک مرکزی و صنایع انرژی ایران در نظر گرفته وقت تاثیر گذاری بدهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016