شنبه 13 اسفند 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فاجعه ای که وزیر مهاجرت هلند نمی خواهد به آن بیاندیشد، آرشام پارسي

بعد از اعدام دو همجنسگرا در مشهد، هلند یکی از اولین کشورهایی بود که بازپس فرستادن همجنسگرایان را به ایران موقتا متوقف نمود و منتظر گزارش سفارت خود در ایران شد تا گزارش دقیقی از این موارد به دست آورد. در اواخر ماه فوریه سال جاری میلادی سفارت هلند در ایران گزارش خود را اعلام کرد و خانم ریتا فردونک (Rita Verdonk) وزیر مهاجرت هلند به استناد این گزارش نامه ای به پارلمان هلند نوشت و گفت: "در ایران همجنسگرایان کاملا راحت هستند و هیچ مشکلی با دولت ندارند" ایشان در ادامه گفت که دولت ایران اعلام کرده است که ما با همجنسگرایان کاری نداریم و آن ها می توانند به راحتی کارهای خود را انجام دهند و به خاطر روابط همجنسگرایانه آنها اصلا تحت تعقیب قرار نمی گیرند و ما آن ها را اعدام نکردیم.
این در حالی است که خانم ریتا فردونک در نامه خود به پارلمان هلند نوشت که در قانون مجازات اسلامی ایران اگر دو مرد با هم رابطه جنسی داشته باشند اعدام می شوند. این تناقض ها در گفتار و نوشتار دولت هلند جای شک و تردید بسیار دارد. همچنین اعلام شده بود که سازمان دیده بان حقوق بشر و سازمان عفو بین الملل این اعدام ها را تکذیب کرده اند و مدارکی دال بر همجنسگرا بودن آنها ندارد و این در صورتی است که آقای سیمون فوربس گزارش تحقیقی بسیار دقیقی از این فاجعه را تهیه نموده اند و به اتحادیه اروپا تقدیم کرده اند و تاکید شده بود که این اعدام تنها به دلیل رابطه عشقی بین دو فرد همجنسگرا بوده است نه هیچ چیز دیگر.
همچنین در چند روز گذشته رسانه های هلند اخبار مربوط به همجنسگرایان ایرانی و نظر خانم ریتا فردونک وزیر مهاجرت آن کشور را در سطح وسیعی منتشر نمودند. شبکه تلویزیونی RTL7 هلند در زیرنویس های خود می نوشت "همجنسگرایان باید به ایران برگردند".
خانم فان در لان (Van Der Lan) از حزب دموکراسی D66 هلند در انعکاس به سخنان خانم ریتا فردونک گفت: "سخن خانم فردونک یک عمل بسیار وحشتناک و فاجعه انگیز را در پی خواهد داشت"
گفته می شود که یکی از روزنامه نگاران هلندی در ایران، تحت فشار و ترس موجه از اخراج از ایران گزارشات غیر واقعی را به سفارت هلند در تهران و دولتمردان هلندی ارسال می دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سازمان همجنسگرایان ایرانی از این اقدام هلند کاملا متاسف است زیراکه انتظار نمی رفت که برای انجام تحقیقات از خود جمهوری اسلامی ایران سوال پرسیده شود زیرا مسلم است که هیچ گاه دولت ایران خود را محکوم نخواهد کرد. همچنین چندی پیش خبری از سازمان همجنسگرایان هلند COC Netherlands مخابره شد که دولت جمهوری اسلامی ایران از هرگونه همکاری در زمینه اعدام های مشهد خودداری نموده است که جای پرسش است این اخبار نادرست از کجا تهیه شده است.
خبرهای جدیدی از این رویداد در دست تهیه است که منتشر خواهد شد.

آرشام پارسي
دبیر حقوقی سازمان همجنسگرایان ایرانی
3 مارچ 2006





















Copyright: gooya.com 2016