دوشنبه 24 مهر 1385   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آرشام پارسی، نماینده سازمان همجنس گرایان ایرانی در سازمان ملل، شهرزاد نیوز

شهرزاد نیوز : سازمان همجنس گرایان ایرانی در چهارمین سال فعالیت خود ، در اجلاس حقوق بشر سازمان ملل شرکت کرده و در مورد نقض حقوق اقلیت های جنسی در ایران سخنرانی ارائه دادند. آرشام پارسی دبیر کل این سازمان، با شرکت در این اجلاس ، نخست شمه ای از فعالیت های اقلیت های جنسی و از جمله سازمان خود را علیه تبعیضات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ارائه داد.

آرشام پارسی در بخشی از سخنرانی اش در سازمان ملل، به اولین تجربه کار جمعی همجنس گرایان در ایران در این زمینه اشاره کرد. قرار ملاقات آنها در یک فضای مجازی بوده تا در باره مسائل و مشکلات همجنس گرایان با یکدیگر به گفتگو بنشینند. او گفت : " حدود سه سال پیش ، جمعی از ما همجنس گرایان ایرانی داخل ایران که حدود پنجاه نفر بودیم ، زمانی که هیچکس صدایمان را نمی شنید تصمیم گرفتیم که اول اکتبر در یکی از چت روم های یاهو به دور هم جمع شویم و آن روز ر ا روز "عید صدا" نام نهادیم. اما صدایی در آن اتاق مجازی شنیده نشد چون ترس و اضطراب به حدی بود که حتی حاضر به صحبت کردن در جمع خودمان نیز هم نبودیم. در آن اتاق مجازی بیست نفر جمع شدند و فقط نوشتیم و عید صدای ما، در سکوت برگزار شد. "

وی سپس به توضیح چگونگی شکستن این جو سکوت پرداخت و از این که سه سال پس از آن سکوت، هم اکنون صدای اعتراض اقلیت های جنسی را در سازمان ملل به گوش جهانیان می رساند، ابراز خوشنودی نمود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





آرشام پارسی در بخش های پایانی سخنران خود، خطاب به سازمان ملل گفت : " امروز می خواهیم به سازمان ملل و شورای جدید حقوق بشر بگوییم که مساله ایران تنها انرژی هسته ای نیست. اقلیت های جنسی، اقلیت های مذهبی، اقلیت های قومی، زنان، کودکان، کارگران ، فعالان سیاسی و تک تک مرد ایران هر کدام به نحوی تحت فشار قرار دارند. اما باید گفت که این مشکلات می بایست به دست خود ایرانیان حل شود. ما نمی توانیم اجازه دهیم که دغدغه ها و بیم ها، ما را بازیچه ای در دست احزاب و گروه های مختلف کند که به این وسیله در نهایت منافع و سیاست های خود را ترویج دهند."





















Copyright: gooya.com 2016