چهارشنبه 25 مهر 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آموزش و پرورش آمار ۳۰ هزار نفری دانش‌آموزان معتاد را تکذيب کرد، فارس

خبرگزاری فارس: مديرکل دفتر سلامت و پيشگيری از آسيب‌های اجتماعی وزارت‌آموزش و پرورش گفت: هيچ پژوهش و تحقيقی در خصوص دانش‌آموزان معتاد صورت نگرفته است، به همين دليل آمار اعلام شده در مورد دانش‌آموزان معتاد را تکذيب می‌کنيم.


به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، حسن ضياءالدينی امروز در محل ساختمان زنده‌ياد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران گفت: ادبيات آموزش و پرورش با جاهای ديگر خيلی فرق می‌کند. وظيفه ما درمان نيست بلکه پيشگيری می‌کنيم و در اين خصوص به دانش‌آموزان آموزش می‌دهيم.
وی ادامه داد: آماری که در مورد دانش‌آموزان معتاد عنوان می‌شود در حقيقت از بين تعداد افراد بين ۶ تا ۱۸ سال است که به کلينيک‌های درمان مراجعه می‌کنند.
ضياءالدينی اضافه کرد: مشخص نيست که چه تعداد از اين ميزان افراد، دانش‌آموز هستند و در اين خصوص هيچ پژوهش و تحقيق علمی نشده است.
وی افزود: برای آموزش دانش‌آموزان در زمينه پيشگيری از اعتياد سال گذشته برنامه‌های مختلفی را اجرا کرديم به عنوان مثال حدود ۵ ميليون دانش‌آموز را در ۱۷ استان کشور تحت پوشش آموزش مهارت‌های زندگی قرار داديم.
مديرکل دفتر سلامت و پيشگيری از آسيب‌های اجتماعی وزارت‌آموزش و پرورش اظهار داشت: متأسفانه بعضی دستگاه‌ها کارهايی که می‌توانستند در جامعه انجام دهند و بودجه داشتند اما انجام ندادند را می‌گويند مقصر نيستيم و تقصير را گردن آموزش و پرورش می‌اندازند.
وی ادامه داد: ما در بحث پيشگيری از آسيب‌های اجتماعی خيلی کار کرديم در همين تابستان امسال ۶۲ هزار و ۵۰۰ معلم را در ۸ استان در معرض خطر، آموزش پيشگيری از اعتياد داديم تا آن‌ها اين آموزش‌ها را به دانش‌آموزان منتقل کنند.
ضياءالدينی به تشکل‌های دانش‌آموزی برای آموزش پيشگيری از اعتياد اشاره کرد و گفت: تشکل‌هايی مانند بهداشتياران سلامت، مروجان سلامت و شوراهای دانش‌آموزی از طريق روش آموزش همسالان به آموزش پيشگيری از اعتياد می‌پردازند.
وی در خصوص عدم توزيع حوزه پيشگيری از اعتياد بين دانش‌آموزان نيز گفت: عنوان می‌شود که آموزش و پرورش جزوه‌های پيشگيری از اعتياد را چاپ نکرده است. ما در آموزش و پرورش نمی‌توانيم هر کسی که جزوه آورد را چاپ کنيم.
وی افزود: آن‌ها کتابی آوردند که بدآموزی داشت. کتاب‌های ما بايد به تأييد سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی درسی و دفتر تأليف کتب درسی برسد. ما در قبال کتاب‌هايی که در اختيار دانش‌آموزان قرار می‌دهيم بايد پاسخگو باشيم.
مديرکل دفتر سلامت و پيشگيری از آسيب‌های اجتماعی وزارت‌آموزش و پرورش اضافه کرد: والدين دانش‌آموزان نسبت به مطالب بدآموزی در کتاب به ما اعتراض خواهند کرد. ما تصميم می‌گيريم که به دانش‌آموز چه جزوه‌ای بايد ارائه شود.
وی به در اختيار قرار دادن جزوه پيشگيری از ايدز همراه کتاب علوم زيست سال اول دبيرستان اشاره کرد و گفت: يکی از راه‌های مبتلا به ايدز، اعتياد تزريقی است که در اين کتاب اشاره شده است. امسال هم تأکيد کرديم که به دانش‌آموزان ديگر آموزش دهيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ضياءالدينی با بيان اينکه بايد آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی در جامعه صورت گيرد، اظهار داشت: ما در آموزش و پرورش تنها می‌توانيم به دانش‌آموزان آموزش دهيم و آماری در خصوص تعداد مبتلايان به ايدز يا اعتياد نداريم.
وی ادامه داد: اگر دانش‌آموزی معتاد باشد به درمان او کمک می‌کنيم و او را مشاوره می‌دهيم حتی کمک مالی نيز می‌کنيم.
مديرکل دفتر سلامت و پيشگيری از آسيب‌های اجتماعی وزارت‌آموزش و پرورش افزود: برای کسب اطلاعات در مورد دانش‌آموزان معتاد بايد کل دانش‌آموزان آزمايش دهند و سپس اين موضوع اثبات شود.
وی افزود: در زمينه آموزش، بيش از ۵۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس آموزش پيشگيری از ايدز و اعتياد ديدند.





















Copyright: gooya.com 2016