جمعه 23 فروردین 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه طرح برخورد با رانندگان پرخطر و ضبط گواهينامه‌ها، ايسنا

فرمانده پليس‌ راه كشور گفت: طرح تشديد برخورد با متخلفان، ضبط گواهينامه و توقيف خودروهاي داراي حركات مخاطره‌آميز ادامه مي‌يابد.

سرهنگ عليرضا اسماعيلي روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اين كه 95 درصد رانندگان خوب رانندگي كرده و تخلف حادثه‌ساز ندارند، افزود: در عين حال 5 درصد رانندگان متخلف يا بايد قانون را رعايت كنند و يا رانندگي نكنند.

baddrivers_isna.jpg
وي با تاكيد بر اين كه بخش قابل توجهي از تصادفات و كشته‌هاي در كشور ناشي از رفتار پرخطر رانندگان متخلف است، افزود: بر اساس دستور صادره برخورد با رانندگاني كه خودرو آنها يكبار توقيف شده است، تشديد مي‌شود.

فرمانده پليس‌راه كشور به تجهيز پاسگاه‌هاي پليس‌راه و تيم‌هاي گشتي به سيستم بررسي سوابق رانندگان و وسايط نقليه اشاره كرد و به ايسنا گفت: اين سيستم كه براي نخستين بار در كشور راه‌اندازي شده است، مي‌تواند ضمن استعلام گواهينامه، تخلفات حادثه‌ساز فرد را علاوه بر سوابق گواهينامه، در پلاك خودرو نيز جست‌وجو كند كه در سال جاري با توسعه اين طرح تلاش مي‌كنيم تمامي تيم‌هاي گشتي را به سيستم‌پرتابل استعلام سوابق مجهز كنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي از ابطال گواهينامه‌هاي «ب 1 يكساله» در جاده‌ها در صورت انجام هرگونه تخلف شامل سرعت و سبقت غيرمجاز، استفاده از تلفن همراه و تخلفات حادثه‌ساز خبر داد و تصريح كرد: همچنين گواهينامه ساير رانندگان نيز در صورت داشتن بيش از 3 تخلف حادثه‌ساز در سابقه خود و انجام چهارمين تخلف، به مدت يكماه توقيف مي‌شود.

فرمانده پليس‌راه كشور با اشاره به اين كه استقرار تيم‌هاي كنترل سلامت جسمي و روحي در جاده‌هاي كشور موفقيت‌آميز بوده است، افزود: شمار اين تمي‌ها در سال جاري افزايش مي‌يابد.

اسماعيلي افزود: اين تيم‌ها نسبت به كنترل و تست اعتياد و سنجش سلامت روحي و رواني رانندگان مشكوك و رانندگاني كه اقدام به انجام تخلفات حادثه‌ساز مي‌كنند و رانندگان مشكوك به استفاده از مواد مخدر و قرص‌هاي روان‌گردان اقدام مي‌كنند و در صورت مثبت بودن نتايج آزمايشات ضمن توقيف خودرو متخلفان نسبت به معرفي آنها به مراجع قضايي اقدام مي‌شود. همچنين دفترچه كار رانندگان عمومي متخلف در اين زمينه نيز ابطال شده و اجازه رانندگي به آنها داده نمي‌شود.

فرمانده پليس‌راه كشور با اشاره به عملكرد طرح نوروزي به ايسنا گفت: از 27 اسفند ماه سال گذشته تا 16 فروردين ماه سال جاري 42 هزار و 397 خودرو متخلف توقيف شد. همچنين گواهينامه 14 هزار و 331 راننده متخلف نيز ضبط شده كه يكهزار و 580 گواهينامه «ب1» يكساله نيز ابطال شده است.

وي از انجام تست سلامت جسمي و روحي 10 هزار و 514 وسيله عمومي و يكهزار و 62 خودرو شخصي در اين مدت خبر داد و تصريح كرد: در اين مدت يك ميليون و 367 هزار و 585 وسيله نقليه اعمال قانون شد.





















Copyright: gooya.com 2016