چهارشنبه 1 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آشنايي در چت روم وسرقت ميليوني خانه يک دختر، اعتماد

جواني پس از آشنايي با يک دختر در چت روم از احساسات او سوءاستفاده کرد و اموال خانواده اش را به سرقت برد.

به گزارش خبرنگار ما چندي قبل مردي که خانه اش هدف سارقان قرار گرفته و اموالش به يغما رفته بود، به دادسراي ناحيه چهار تهران مراجعه کرد و خواستار پيگيري قضايي موضوع شد. اين مرد به حسن سهرابي داديار شعبه 13 گفت؛ شب گذشته همراه خانواده ام به مهماني رفته بودم. وقتي اواخر شب به خانه برگشتيم، ديديم به منزل مان دستبرد زده اند. اين مرد ادامه داد؛ وضعيت خانه به هم ريخته و آشفته بود و پس از آنکه همه وسايل باارزش را کنترل کردم، فهميدم دزدان جواهرات همسرم، مبلغي پول نقد، تعدادي از وسايل صوتي تصويري و تعداد ديگري از وسايل باارزش را که ارزشي معادل شش ميليون تومان دارند، دزديده اند. با اعلام شکايت اين مالباخته به دستور داديار پرونده تيمي از کارآگاهان پليس آگاهي مسوول تحقيق در اين باره شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




آنان ابتدا به خانه شاکي رفتند و به بررسي دقيق محل سرقت پرداختند. بررسي وضعيت در ورودي و قفل آن نشان داد سارقان بدون هيچ تلاشي به راحتي وارد خانه شده اند. اين موضوع باعث مطرح شدن اين فرضيه شد که عامل دزدي از قبل با محل آشنايي داشته و احتمالاً از آشنايان خانواده شاکي است. در حالي که سرنخ مهمي در خانه مالباخته کشف نشد، شاکي نيز نتوانست شخصي را به عنوان مظنون به کارآگاهان معرفي کند تا اينکه چند روز بعد دختر 20ساله خانواده که نازيلا نام دارد به دادسرا رفت و با ارائه اطلاعات جديدي کارآگاهان را يک قدم به دستگيري عامل سرقت نزديک کرد.

او به داديار پرونده گفت؛ مدتي قبل از طريق چت در اينترنت با پسري به نام بهنام آشنا شدم. پس از چند مرتبه ارتباط اينترنتي مکالمات تلفني مان شروع شد. طي اين تماس ها بهنام به من ابراز علاقه کرد و گفت مدت ها به دنبال دختري با مشخصات من بوده است. حرف هاي فريبنده بهنام باعث شد من هم به او دل ببندم. روز به روز رابطه ما صميمي تر مي شد تا اينکه يک روز وقتي در خانه تنها بودم، بهنام به منزل مان آمد. آن روز در مورد مسائل مختلفي با هم صحبت کرديم و من که به پسر مورد علاقه ام اطمينان پيدا کرده بودم براي او درددل کردم و يک راز خانوادگي را برايش گفتم چون ما در خانه مان گاوصندوق نداريم پدرم جواهرات من و مادرم و همچنين اسناد باارزش را در لوله بخاري اتاق خواب پنهان مي کند.

آن روز من ضمن گفتن اين راز جواهرات را نيز به او نشان دادم. بهنام پس از چند ساعت با من خداحافظي کرد و رفت. چند روز پس از اين ماجرا، خانه مان مورد سرقت قرار گرفت و من حتم دارم اين دزدي کار بهنام است.به دنبال اظهارات اين دختر و با اطلاعاتي که او از تنها مظنون پرونده ارائه کرد، کارآگاهان پليس آگاهي ضمن تحت نظر گرفتن بهنام به بررسي سوابق اش پرداختند. تحقيقات نشان داد بهنام و برادرش بهمن چندي قبل به اتهام ارتکاب دو سرقت مدتي را در زندان سپري و هر يک از اين دو برادر در دو پرونده جداگانه اقدام به اغفال دو دختر جوان کرده و پس از برقراري ارتباطي نزديک با آنان در موقعيتي مناسب اموال شان را به يغما برده اند.

طبق آنچه در سابقه بهنام به ثبت رسيده بود او با فريب دختر يک پزشک از خانه آنها اموالي به ارزش 30 ميليون تومان دزديده بود.بدين ترتيب به دستور داديار سهرابي اين دو برادر دستگير شدند. هنگامي که مظنونان تحت بازجويي قرار گرفتند اتهام سرقت از منزل پدر نازيلا را رد کردند اما با ادامه يافتن بازجويي ها بهمن اعتراف کرد برادرش اين سرقت را انجام داده است. بدين ترتيب بهنام بار ديگر مورد بازجويي قرار گرفت و بالاخره انجام سرقت را پذيرفت.او گفت چندي قبل پس از آنکه با نازيلا آشنا شدم، تصميم گرفتم از خانه پدرش دزدي کنم.

يک بار که به خانه آنها رفته بودم او به آشپزخانه رفت تا برايم شربت بياورد. من هم که منتظر چنين موقعيتي بودم از فرصت استفاده کردم و با خمير مخصوصي که همراهم بود از کليد در ورودي که روي آن بود قالب گيري کردم و بعداً از روي آن يک کليد ساختم و چند روز بعد نقشه ام را عملي کردم.

با اعترافات اين جوان در حالي که وي ادعا مي کرد از سرنوشت اموال مسروقه بي اطلاع است، با صدور قرار قانوني روانه زندان شد اما از آنجايي که بي گناهي برادرش به اثبات رسيده بود بهمن آزاد شد.در حالي که چند ساعت از آزادي بهمن گذشته بود شاکي پرونده نامه يي را دريافت کرد که در آن نوشته شده بود جواهرات داخل کيسه يي پلاستيکي در زير خودرواش جاسازي شده است.

شاکي که احتمال مي داد دسيسه يي در ميان باشد موضوع را به کلانتري محل اطلاع داد. ماموران پس از حضور در محل پارک خودروي شاکي از آنجا که احتمال مي دادند بهمن به تلافي زنداني شدن برادرش دست به اقدامي خرابکارانه زده و بمبي زير خودرو کار گذاشته باشد قبل از هر اقدامي از رفت و آمد عابران در محل ممانعت کردند. آنها دقايقي بعد با بررسي دقيق اطمينان يافتند بمبي در کار نيست و جواهرات مسروقه را در اتومبيل جاسازي کرده اند. به اين ترتيب اموال مسروقه پيدا شد و داديار سهرابي در مورد اين پرونده به خبرنگار ما گفت؛ لازم است جوانان نسبت به برقراري ارتباط با ديگران با هوشياري خاصي عمل کنند. دوست هاي خياباني يا اينترنتي معمولاً عاقبت خوشي ندارند. هدف اين دوستي ها سرقت اموال يا انجام اعمال خلاف اخلاق است.





















Copyright: gooya.com 2016