شنبه 4 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عبدالله گل: آزادی حجاب جزء آزاديهای اساسی افراد است، فارس

رئيس جمهور تركيه در گفتگو با مجله آلماني اشپيگل ، با اشاره به اينكه آزادي حجاب جزء آزاديهاي اساسي و حقوقي افراد است گفت : تركيه در موضوع حجاب به معيارهاي اتحاديه اروپا و آزادي بيان و مذهب پايبند است.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رسانه‌هاي تركيه ، "عبدالله گل" رئيس جمهور تركيه در اين گفتگو در پاسخ به سئوالي درباره "پ.ك.ك" گفت :مساله كردهاي تركيه با گروه تروريستي "پ ك ك "جداست و قانون اساسي تركيه حق و حقوق يكساني را براي همه مردم اين كشور از هر قوم و قبيله قايل شده است.
گل افزود : در گذشته مشكلات و تبعيض هايي براي كردها از جمله عدم تحصيل به زبان كردي وجود داشته كه اين محدوديتها هم اكنون برداشته شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رئيس‌جمهور تركيه ، در زمينه مذاكرات غيرمستقيم سوريه و اسرائيل با وساطت تركيه نيز اظهار داشت :نمايندگان اسراييل و سوريه براي دستيابي به صلح با ميانجيگري تركيه در حال گفت و گو هستند ، تركيه اعتماد هر دو طرف را جلب كرده و مي‌خواهد نقش ويژه‌اي در روند صلح خاورميانه ايقا كند.

"عبدالله گل" در اين گفتگو ، آزادي حجاب را جزء آزادي‌هاي اساسي و حقوقي افراد عنوان كرد و گفت: تصميم يك زن براي داشتن يا نداشتن حجاب شخصي است، اما وقتي سياستمداران مداخله كنند به يك پديده فرهنگي تيديل مي شود و تركيه در موضوع حجاب به معيارهاي اتحاديه اروپا و آزادي بيان و مذهب پايبند است.

رئيس جمهور تركيه در پاسخ به سئوال اشپيگل درباره عضويت تركيه در اتحاديه اروپا نيز با بيان اينكه تركيه عجله‌اي در عضويت ندارد گفت : تركيه امروز با تركيه 2003 فرق مي‌كند ، اصلاحات اساسي در كشور صورت گرفته است ، بعد از پايان مذاكرات تركيه درباره عضويت يا عدم عضويت در اين اتحاديه تصميم اساسي خواهد گرفت.





















Copyright: gooya.com 2016