پنجشنبه 5 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هوای تهران به شرايط "هشدار" بازگشت، مهر

مديرکل محيط زيست استان تهران از افزايش ميزان آلاينده منوکسيد کربن در هوای تهران و قرار گرفتن در شرايط هشدار خبر داد.
محمدباقر صدوق در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: ادامه اين روند باعث خواهد شد جلسه کميته مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران مجددا تشکيل شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مديرکل محيط زيست استان تهران با عنوان اين مطلب که ميزان آلاينده منوکسيد کربن نسبت به روز گذشته در تهران افزايش يافته است افزود: با توجه به افزايش تردد خودروها و همچنين ادامه پايداری جوی، پيش ‌بينی هوای تهران تا دو روز آينده در شرايط هشدار و ناسالم باقی بماند.

بر اساس اعلام اورژانس کشور، آمار ماموريتهای قلبی و تنفسی اورژانس به واسطه آلودگی هوا نسبت به سال گذشته افزايش يافته است به طوری که در بخش مشکلات قلبی ۶۴ درصد و در رابطه با مشکلات تنفسی ۴۰ تا ۵۰ درصد به آمار ماموريتهای اورژانس اضافه شده است.

به دنبال آلودگی هوا تمام اورژانسها و بيمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ايران در تهران در حالت آماده باش هستند.

کاهش استفاده از وسايل نقليه شخصی، کاهش فعاليت بيماران قلبی، ريوی و مبتلا به آسم، کاهش حضور دانش آموزان در فضای باز، جلوگيری از فعاليتهايی که در معابر موجب افزايش آلودگی هوا می شود از جمله مواردی است که بايد در مواقع آلودگی هوا رعايت کنيم.

همچنين محدوديت زمانی و مکانی برای تردد خودروها، تعطيلی مراکز آموزشی تا مقطع راهنمايی، تعطيلی موقت کارخانجات و مراکز آلاينده شهر، استقرار پايگاه موقت امداد رسانی فوريت پزشکی در مراکز شلوغ و آلوده، عدم حضور سالمندان و کودکان در محيط باز و همچنين ممنوعيت کامل تردد خودروهای شخصی و استفاده از خودروهای گازسوز از جمله مواردی است که بايد در شرايط اضطراری و بحرانی به آن توجه کنيم.





















Copyright: gooya.com 2016