دوشنبه 14 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تهمینه میلانی: سوپر استار فیلم سفارشی نیست، اعتماد ملی

امروز سه گفت و گوی اختصاصی از تهمینه میلانی، کارگردان سینمای کشورمان به صورت همزمان در روزنامه های مختلف منتشر شد.

به گزارش«فردا» تهمینه میلانی که با فیلمی متفاوت نسبت به آثار قبلی خود در جشنواره امسال فیلم فجر شرکت کرده است، درباره فیلم جدید خود به نام " سوپر استار" با سه روزنامه گفت و گو کرده که امروز همزمان این سه مصاحبه منتشر شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




میلانی در گفت و گو با اعتماد ملی گفته است که ظاهرا با سیاست های فعلی وزارت ارشاد تا اطلاع ثانوی نمی توان در مورد زنان و مسایل آنها فیلم ساخت البته اگر فیلمی بسازید که زنان را به تمکین صرف بخوانید احتمالا تشویق هم می شوید.

این کارگردان سینمای ایران در گفت و گو با اعتماد هم درباره فیلم جدید خود گفته است: موضوع فیلم من اصلا ربطی به سینما ندارد. قهرمان فیلم من یک سوپر استار است و این سوپر استار را شما می توانید بردارید و جایش یک فوتبالیست بگذارید.

او درباره اخبار غیر رسمی و برخی شایعات پیرامون فیلم جدید خود نیز افزود: اولین بار نیست که این موضوع را می شنوم. اما می توانم بگویم چرا این شایعات شکل گرفته چون وقتی آقای وزیر فیلم را دید در یک برنامه زنده تلویزیونی از فیلم تعریف کرد البته بدون ذکرنام.

فرهنگ آشتی هم از میلانی پرسیده است؛ حرف و حديث‌هاي فراواني در حاشيه «سوپراستار» شنيده مي‌شود و رفتن فيلم به بخش معناگرا آنها را تشديد كرده است. مي‌گويند «سوپراستار» به سفارش وزارت ارشاد ساخته شده و بعد از ماجراهاي «تسويه حساب»، اين فيلمنامه را به شما داده‌اند تا بي دردسر آن را كارگرداني كنيد. اينها واقعيت دارند؟!

کارگردان سوپر استار در پاسخ به این سوال اظهار داشت: من بيش از يك سال پيش بود كه فيلمنامه «سوپراستار» را نوشتم و آن را به شوراي پروانه ساخت ارائه كردم و حدود 8 ، 9 ماه طول كشيد تا پروانه ساخت آن را به من بدهند. اصلا صدور پروانه ساخت «سوپراستار» ماجراي جالبي داشت. ابتدا به ما گفتند كه پروانه را صادر كرده‌ايم اما آن را به ما تحويل ندادند. بعد از پيگيري‌هاي ما گفتند كه از صدور آن پشيمان شده‌ايم! من حتي آن زمان با نماينده كانون كارگردانان در شوراي پروانه ساخت، درگيري لفظي پيدا كردم و گفتم كه شما نماينده ما هستي و بايد به جاي نگاه نظارتي، از حقوق ما دفاع كني. كار حتي به معاونت سينمايي و آقاي جعفري‌جلوه و سپس به خود وزير هم كشيده شد.

وی ادامه داده است: من مي‌خواستم اين قصه را هرطور كه شده بسازم و به آنها گفتم كه هيچ انگي نمي‌توانيد به اين فيلمنامه بزنيد. من پيش از آن فيلمنامه‌هاي متعددي درباره زنان ارائه كرده بودم و به من گفته بودند كه اينها مناسب جامعه ‌امروز ما نيست. ديگر مانده بودم «سوپر استار» كه راجع به معناي زندگي است، چرا بايد به كسي بر بخورد؟! دست آخر با كلي شرط و شروط قبول كردند كه من اين فيلمنامه را بسازم.

موضوع فیلم اخیر تهمینه میلانی، زندگی یک سوپر استار سینما است که در اوج شهرت و محبوبیت قرار دارد و به شدت خود خواه شده، از زندگی و شرایط یکنواخت خود خسته شده است. او با یک دختر جوان آشنا می شود. این آشنایی سرآغاز ماجرای عجیبی در زندگی این سوپر استار است.

شهاب حسینی نقش سوپر استار را بازی می کند با همکاری، محمد رضا شریفی نیا، فتانه ملک محمدی، افسانه بایگان، نسرین مقانلو، فریبا کوثری و سارا خوئینی ها.





















Copyright: gooya.com 2016