شنبه 26 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده پليس ‌راه کشور: شمار کشته‌ها در هر‌١٠هزار خودرو در کشور‌٢١ درصد کاهش يافت، ايسنا

- امسال ‌٤/٣ نفر در هر تصادف فوتی در جاده‌ها کشته شدند

فرمانده پليس ‌راه کشور گفت: شمار کشته‌های تصادفات جاده‌ای به ازای هر ۱۰ هزار خودرو در کشور با ۲۱ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۱۸ نفر کاهش يافت.

سرهنگ عليرضا اسماعيلی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اين که محاسبه ميزان کاهش يا افزايش کشته‌های تصادفات در کشور سنتی است، افزود: در حال حاضر در جهان کشته‌های تصادفات بر اساس کيلومتر سفر، جمعيت و سرانه مالکيت خودروها محاسبه می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با اشاره به ماده ۸۵ قانون برنامه چهارم توسعه گفت: بر اين اساس دولت مکلف شده است نسبت به کاهش حوادث حمل و نقل، از طريق شناسايی نقاط و محورهای حادثه‌خيز جاده‌ها و راههای مواصلاتی و کاهش نقاط مذکور به ميزان ۵۰ درصد تا پايان برنامه چهارم، تأکيد بر رعايت اصول ايمنی و مقررات راهنمايی و رانندگی و ساماندهی و تکميل شبکه فوريتهای پزشکی پيش بيمارستانی و بيمارستانی کشور و کاهش مرگ و مير ناشی از حوادث حمل و نقل به ميزان ۵۰ درصد تا پايان اين برنامه اقدام کند.

فرمانده پليس‌راه کشور با تاکيد بر اين که هم‌اکنون شمار خودروها در کشور به ۱۰ ميليون و ۴۰۰ هزار و موتورسيکلت‌ها به حدود ۷ ميليون دستگاه رسيده است، افزود: تعداد کشته‌های تصادفات به ازای هر ۱۰ هزار وسيله نقليه شامل خودرو و موتورسيکلت، در سال جاری حدود ۱۱ نفر بوده است که اين رقم نسبت به سال ۸۶ حدود ۲۲ درصد و نسبت به سال ۸۵ نيز ۴۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اين که شمار کشته‌های تصادفات به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعيت کشور در جاده‌ها طی سال ۸۵، ۲۷ نفر و در سال ۸۶ حدود ۲۲ نفر بوده است، به ايسنا گفت: اين رقم در سال جاری به حدود ۱۸ نفر کاهش يافته است.

فرمانده پليس‌راه کشور به شاخص شمار کشته‌های تصادفات به ازای هر ۱۰۰ تصادف فوتی در جاده‌های کشور اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد امسال حدود ۳۴۰ نفر در هر ۱۰۰ تصادف فوتی در جاده‌ای کشور کشته شده‌اند که اين رقم در مقايسه با سال گذشته ۱۷ درصد و نسبت به سال ۸۵ حدود ۳۶ درصد کاهش يافت.

وی در پايان تاکيد کرد: خوشبختانه با حضور مؤثر بخش‌های مربوطه از جمله پليس، اورژانس، راهداری، هلال احمر و ... به سمت ايمنی پايدار در جاده‌ها در حرکتيم.





















Copyright: gooya.com 2016