چهارشنبه 7 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرد سارق جيب‌بري مي‌كرد تا زندان نرود، همشهري

مردي كه به‌خاطر يك تصادف مرگبار محكوم به پرداخت ديه شده بود براي تهيه پول ديه و نرفتن به زندان، تصميم به جيب‌بري در ايستگاه‌هاي اتوبوس گرفت.

راز فعاليت‌هاي اين مرد سارق بعدازظهر 20 بهمن و زماني فاش شد كه مرد جواني هنگامي كه در يكي از ايستگاه‌هاي اتوبوس در ميدان آزادي ايستاده بود متوجه مردي شد كه قصد سرقت پول‌هايش را داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به‌دنبال فرياد‌هاي« دزد، دزد» ديگر مسافران نيز متوجه ماجرا شدند و بعد از دستگيري سارق جوان، موضوع را به پليس اطلاع دادند.

دقايقي بعد با حضور ماموران كلانتري در محل، سارق جيب‌بر دستگير و با دستور بازپرس شعبه 16 دادسراي ناحيه 5 تهران براي تحقيقات بيشتر در اختيار كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران قرار گرفت.

مرد جوان در تحقيقات اوليه به 90 فقره سرقت جيب بري از ابتداي امسال تا‌كنون اعتراف كرد و مدعي شد بيشتر سرقت هايش را در محدوده ميدان آزادي، ترمينال غرب، ايستگاه‌هاي اتوبوس BRT، ايستگاه تاكسي و مكان‌هاي شلوغ انجام داده است.

متهم در بازجويي‌ درباره انگيزه‌اش از سرقت مدعي شد: يك سال قبل به‌دنبال تصادف با يك عابر پياده، باعث مرگ او شدم و دادگاه مرا به پرداخت ديه محكوم كرد. اما من هيچ پولي براي پرداخت اين مبلغ نداشتم.

به همين خاطر تصميم گرفتم جيب‌بري و سرقت از رهگذران و مسافران را شروع كنم تا شايد از اين طريق بتوانم مبلغ ديه را پرداخت كنم.

وي ادامه داد: من بيشتر سرقت‌ها را بين ساعت 6 تا 8 شب و زماني كه ايستگا‌ه‌هاي اتوبوس، تاكسي و پياده‌روها حسابي شلوغ بود و ازدحام جمعيت مانع از آن مي‌شد كه مالباخته‌ها متوجه نقشه‌ام شوند، انجام مي‌دادم.

در اين زمان‌ها در حالي كه وانمود مي‌كردم مسافر هستم به طعمه‌هايم نزديك شده و در اقدامي سريع جيب آنها را خالي مي‌كردم و بيشتر گوشي تلفن همراه به سرقت مي‌بردم. بعد از هر سرقت هم گوشي‌ مسروقه را به يك مالخر با قيمت پاييني به فروش مي‌رساندم و بعد به سراغ طعمه‌ بعدي مي‌رفتم.

سرهنگ كارآگاه مهرداد يگانه - رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ- با اعلام اين خبر گفت: متهم هم‌اكنون در بازداشت به سر مي‌برد و تحقيقات تكميلي براي فاش شدن ديگر فعاليت‌هاي مجرمانه او ادامه دارد.

وي همچنين با هشدار به شهروندان تاكيد كرد: از آنجا كه با نزديك شدن به روزهاي پاياني سال، ازدحام جمعيت در پياده‌روها، مجتمع‌هاي تجاري و ايستگاه‌هاي اتوبوس بيشتر مي‌شود، افراد سودجو دست‌ به كار شده و با استفاده از اين شلوغي سعي مي‌كنند نقشه‌هاي مجرمانه خود را عملي كنند.

بنابراين به شهروندان توصيه مي‌شود مراقب اموال خود باشند و سعي كنند طوري از كيف پول يا گوشي تلفن همراه خود مراقبت كنند كه كسي نتواند آنها را سرقت كند.





















Copyright: gooya.com 2016