سه شنبه 19 خرداد 1383

با کسب 4 مدال طلا، کشتي فرنگي دانشجويان ايران، نايب قهرمان جهان شد، خبرگزاري مهر

تيم کشتي فرنگي دانشجويان ايران با کسب 4 مدال طلا عنوان نايب قهرماني مسابقه هاي جهاني دانشجويان را در اين رشته به خود اختصاص داد.
به گزارش خبرنگار " مهر" در اين دوره از مسابقات که در شهر لودز لهستان برگزار شد تيم ترکيه با کسب يک طلا، يک نقره و 3 برنز و کسب 54 امتياز قهرمان شد. تيم ايران با 4 طلا و يک مقام هفتم ونهمي و کسب 46 امتياز بر سکوي نايب قهرماني جهان تکيه زد و تيم ميزبان با يک نقره و 3 مقام چهارمي و پنجمي در مکان سوم ايستاد. در روز اول پتي تميم حريف قزاقستاني را 0-7 برد و مدال طلا گرفت، کشتي گير قزاقستان نقره و روسيه سفيد برنز دريافت کرد. در وزن دوم اشکاني 0-5 کشتي گير لهستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست يافت و ترکيه برنز گرفت. در 66 کيلوگرم زيدوند در يک غفلت ناباورانه بازي را به حريفان فنلاند و لهستاني واگذار کرد و حذف شد. در اين وزن ترکيه اول، مجارستان و روسيه دوم و سوم شدند. در وزن چهارم عليزاده نيز با شکست مقابل سوييس و آلمان حذف شد و ورزشکاران مجارستان، آلمان و ترکيه مدال طلا، نقره و برنز گرفتند. در وزن پنجم مرعشيان با پيروزي 0-4 مقابل حريف ترکيه مدال طلا را از آن خود کرد، ورزشکار ترکيه اي نقره و بلاروس برنز را به گردن آويخت. در وزن 96 کيلوگرم کريم فر بازيهاي خود را به حريفان واگذار کرد و از جدول مسابقات حذف شد. کشتي گيران روسيه، مجارستان و ترکيه عناوين اول تا سوم را بدست آوردند. در وزن 120 کيلوگرم غريبي با کسب پيروزي بر حريفان قزاستان، ترکيه و مجارستان، در بازي فينال مقابل حريف روسيه سفيد خود 1-5 برد و مدال طلا را بدست آورد، روسيه سفيد نقره و مجارستان برنز گرفت. گفتني است تيم کشتي آزاد ايران در رقابتهاي کشتي آزاد دانشجويان مقام قهرماني را بدست آورد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در حاشيه:
* رافي مارتينتي رييس فدراسيون جهاني کشتي تمامي مسابقات دانشجويان را از نزديک تماشا کرد و از تيم ايران به عنوان يکي از قدرتمندترين تيم هاي جهان نام برد.
* امروز ورزشکاران قهرمان تيم دانشجويان ميهمان سفارت جمهوري اسلامي ايران هستند.
* تيم کشتي فرنگي و آزاد ساعت 2 بامداد چهارشنبه از طريق پرواز مسکو به تهران باز مي گردند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/8670

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'با کسب 4 مدال طلا، کشتي فرنگي دانشجويان ايران، نايب قهرمان جهان شد، خبرگزاري مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016