جمعه 6 شهريور 1383

نخستين مدال طلاي تاريخ تكواندوي ايران در المپيك؛ دومين طلاي كاروان ايران بر سينه‌ هادي ساعي، ايسنا، ايرنا

هادي ساعي، عکس از ايلنا
هادي ساعي، عکس از ايلنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس المپيك آتن
در ادامه‌ي چهاردهمين روز از بيست و هشتمين دوره‌ي بازيهاي المپيك در شهر آتن، هادي ساعي با شكست حريفي از چين تايپه در فينال وزن 68 - كيلوگرم تكواندو به دومين مدال طلاي كاروان ورزشي كشورمان در اين دوره از بازيها و نخستين مدال طلاي المپيك ايران در رشته تكواندو دست يافت.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فينال وزن 68 - كيلوگرم تكواندوي بازيهاي المپيك آتن، بين «هادي ساعي» و «هي‌سونگ شان» از چين تايپه برگزار شد.
در آغاز اين ديدار، نخستين امتياز بازي را هادي ساعي قهرمان كشورمان بدست آورد و در پايان 3 دقيقه راند اول بود كه «شان» با يك ضربه، نتيجه‌ي اين راند را يك بر يك مساوي كرد. اما در راند دوم، اين هادي ساعي بود كه دومين امتياز خود را گرفت و يك امتياز از حريف خود پيش افتاد و در اواسط اين راند در يك صحنه، هر دو مبارز يك امتياز كسب كردند تا راند دوم نيز با نتيجه‌ي 3 بر دو به نفع ساعي به پايان برسد.

در راند سوم و آخرين راند فينال وزن 68- كيلوگرم، ساعي چهارمين و پنجمين امتياز خود را به صورت پياپي گرفت و در اواخر اين راند هر دوي تكواندوكاران يك امتياز ديگر نيز كسب كردند تا در پايان، هادي ساعي، قهرمان شايسته كشورمان بتواند با نتيجه‌ي 6 بر 3 از سد حريف خود از چين تايپه بگذرد.
شان از چين تايپه در حالي به مصاف ساعي آمده بود كه در مسابقات تايلند در سال 2004 توانسته بود ساعي را با نتيجه‌ي 3 بر يك شكست دهد.
وي همچنين از چهار رقابتي كه تا كنون در مصاف با تكواندو كاران ايراني داشته، توانسته بود سه رقابت را با پيروزي پشت سر بگذارد.
و سرانجام هادي ساعي پس از گذشت 4 سال از المپيك سيدني كه با ناداوري، به حق خود دست نيافته بود، اين بار با كسب مدال طلاي المپيك آتن، شايستگي‌هاي خود را به تكواندوي جهان ثابت كرد.

----------------------------
نگاهى به سوابق وعناوين هادى ساعى قهرمان تکواندو المپيک آتن



تهران ، خبرگزارى جمهورى اسلامى ۰۶ / ۰۶ / ۸۳
هادى ساعى روزجمعه باپيروزى برتکواندوکار تايوانى به مدال طلاى بازيهاى
المپيک ۲۰۰۴ آتن دست يافت .
نگاهى به سوابق و عناوين قهرمانى اين تکواندوکار شايسته ايرانى.
طلا جام جهانى ۱۹۹۸ آلمان
طلا قهرمانى جهان ۱۹۹۹ کانادا
طلا جام جهانى ۲۰۰۰ فرانسه
برنز المپيک ۲۰۰۰ سيدنى .
طلاى جام جهانى ۲۰۰۱ ويتنام
طلا جام جهانى ۲۰۰۲ ژاپن
نقره قهرمانىجهان ۲۰۰۳ آلمان
طلاى بازيهاى آسيايى۲۰۰۲ بوسان
فنىترين تکواندوکار سال۲۰۰۰ ۲۰۰۱و جهان از ديد فدراسيون جهانى
ساعى به تازگى نامزد کرده است و۲۸ سال سن دارد .
ساعى يکى از خوش اخلاق ترين ورزشکاران ايران محسوب مىشود که اخيرا از
سوى کميسيون اخلاق کميته ملى المپيک به عنوان وزرشکار برتراخلاق ايران درسال
۱۳۸۲ برگزيده شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هادي ساعي پس از قهرماني المپيك:
حـقـم را گـرفـتـم
مدال طلا را به مردم ايران تقديم مي‌كنم

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس المپيك آتن
هادي ساعي گفت: به همه‌ي مردم ايران تبريك مي‌گويم.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، قهرمان تكواندوي المپيك در وزن 68- كيلوگرم پس از كسب اين مقام اظهار كرد: فكر مي‌كنم همزماني رقابت من با روز سالروز تولد حضرت امام جواد باعث موفقيت من شد. روزي كه فهميدم امروز بايد مبارزه كنم، دلم روشن شد.
وي افزود: تمرينات گسترده‌اي را انجام دادم تا پس از چهار سال تحمل فشار مسابقات و تمرينات سخت، حقم را كه در المپيك سيدني از دست داده بودم، بگيرم.
قهرمان المپيك آتن تصريح كرد: اين مدال را به تمام مردم ايران تقديم مي‌كنم. از مربيان و كادر فدراسيون تكواندو و همه‌ي كساني كه در يك سال گذشته با من تمرين كردند، به خصوص بچه‌هاي تيم ملي تشكر مي‌كنم و اميدوارم فردا يوسف كرمي نيز اين مدال را تكرار كند.
وي با بيان اينكه همين‌جا اين قهرماني المپيك و طلا را فراموش مي‌كنم، افزود: آن لحظه‌اي كه بالاي سكو ايستادم، 5 دقيقه بيشتر طول نكشيد و الان كه پايين آمده‌ام، كارم سخت‌تر شده تا در المپيك بعدي و مسابقات جهاني بار ديگر براي 5 دقيقه روي سكوي قهرماني قرار بگيرم.
ساعي در مورد سخت‌ترين حريفانش در اين رقابتها، گفت: در مبارزه‌ي نيمه نهايي با حريف كره‌اي، نزديك بود در همان 3 ثانيه آخر ببازم ولي با دعاي خير مردم و كمك پروردگار توانستم حريفم را شكست دهم. در آن لحظات تصور كردم يكي به من مي‌گويد «تو برنده‌اي» و همين باعث شد با لطف خدا حريف قدرم را شكست دهم.
ساعي گفت: در المپيك سيدني به مدال برنز رسيدم و چهار سال تلاش كردم تا در آتن به مدال طلا دست يابم.
به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به آتن، قهرمان المپيك آتن در رشته‌ي تكواندو، در كنفرانس مطبوعاتي خود پس از پايان رقابتش، اظهار كرد: پس از المپيك سيدني كه نتوانستم مدال طلا را كسب كنم، هميشه خودم را بدهكار مردم كشور مي‌دانستم كه در آتن توانستم اين مهم را جبران كنم.
وي همچنين در مورد پيام تبريك رييس جمهور براي پيروزي وي، تصريح كرد: خاتمي اولين رييس جمهوري است كه در ايران به ورزش اين قدر اهميت مي‌دهد و تا به حال چندين بار به اردوي تيم ملي آمده و روحيه و اميدواري زيادي به همه‌ي ورزشكاران داده است. به شخصه علاقه‌ي خاصي به ايشان دارم. من به رييس جمهور قول داده بودم كه مدال طلا را كسب كنم و از اينكه توانسته‌ام به قولم عمل كنم، خوشحالم. از پيام تبريك ايشان بسيار متشكرم.


در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11332

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نخستين مدال طلاي تاريخ تكواندوي ايران در المپيك؛ دومين طلاي كاروان ايران بر سينه‌ هادي ساعي، ايسنا، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016