دوشنبه 9 شهريور 1383

ايران به لحاظ مرغوبيت و تعداد مدال در مكان دوم تاريخ حضورخود در المپيك قرار گرفت، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس المپيك آتن
سرانجام پس از شانزده روز تلاش 38 ورزشكار ايراني در بيست‌وهشتمين دوره‌ي بازي‌هاي المپيك در شهر آتن، كاروان ورزشي كشورمان توانست با كسب دو مدال طلا، دو نقره و دو برنز به كار خود پايان دهد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كاروان ورزشي ايران با 38 ورزشكار از رشته‌هاي تكواندو، وزنه‌برداري، كشتي، بوكس، جودو، دوچرخه‌سواري، دو و ميداني، شنا، تنيس روي ميز و تيراندازي در بازيهاي المپيك سال 2004 آتن شركت كرد كه در نهايت حسين رضازاده در وزنه‌برداري و هادي ساعي در تكواندو دو مدال طلاي اين كاروان را كسب كردند. همچنين عليرضا رضايي و مسعود مصطفي جوكار در كشتي آزاد نيز دو مدال نقره را بر گردن آويختند و عليرضا حيدري در كشتي آزاد به همراه يوسف كرمي در تكواندو دو مدال برنز كاروان ورزشي ايران را به ارمغان آوردند، تا تيم ايران با مجموع 6 مدال، مشتركا با كشور اسلواكي در مكان بيست‌ونهم ( از لحاظ مرغوبيت مدال) جدول رده‌بندي مدال‌هاي اين دوره از بازيهاي المپيك قرار بگيرد كه در تاريخ حضور ايران در بازي‌هاي المپيك از لحاظ مرغوبيت و تعداد مدال، در جايگاه دوم قرار مي‌گيرد.
همچنين در مجموع رده‌بندي مدالي زنان و مردان، تيم وزنه‌برداري ايران در بازيهاي المپيك به مقام هفتم دست يافت. كه در دوره‌ي قبل با كسب دو مدال طلا در جايگاه دوم قرار داشت.
تيم تكواندو نيز پنجم شد و تيم كشتي (فرنگي و آزاد) مكان سيزدهم المپيك را به خود اختصاص داد.
يادآúور مي شود با حضور ايران در سيزده دوره از بازيهاي المپيك، در مجموع به 46 مدال(11 مدال طلا، 15 مدال نقره و 20 مدال برنز) دست يافته‌ايم، كه مدال‌هاي ايران در بازي‌هاي المپيك آتن از لحاظ مرغوبيت و تعداد مدال در مكان دوم تاريخ حضورمان در المپيك قرار دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كاروان ورزشي ايران در بيست وهشتمين دوره بازيهاي المپيك، در بين كشورهاي آسيايي مكان پنجم را به خود اختصاص داد و در بين كشورهاي اسلامي پس از تركيه در مكان دوم قرار گرفت.
گفتني است؛ كاروان ورزشي ايران در بيست‌وهفتمين دوره‌ي بازيهاي المپيك در شهر سيدني، با كسب سه مدال طلا توسط حسين رضازاده، حسين توكلي و عليرضا دبير به همراه يك مدال برنز هادي ساعي حائزجايگاه بيست‌وششم المپيك شده بود.
بر اساس اين گزارش، كاروان ورزشي جمهوري اسلامي ايران از نظر تعداد مدال كسب شده در جايگاه سي‌ودوم قرار گرفت. اين در حالي است كه در المپيك سيدني در جايگاه بيست‌وششم، در المپيك آتلانتا سال 1996 در جايگاه چهل‌وسوم، در المپيك سال 1992 بارسلون در جايگاه چهل‌وهفتم، در المپيك سال 1988 سئول در جايگاه چهلم، در المپيك 1976 مونترال در جايگاه سي‌وسوم، در المپيك 1972 مونيخ در جايگاه بيست‌وهشتم، در المپيك سال 1968 مكزيكو سيتي در مكان نوزدهم، در سال 1964 توكيو در جايگاه سي‌وچهارم، در المپيك سال 1960 رم در مكان بيست‌وهفتم، در المپيك سال 1956 ملبورن در جايگاه چهاردهم، در المپيك سال 1952 هلسينكي جايگاه سي‌ام و در المپيك سال 1948 لندن كه نخستين حضور ايران در المپيك بود جايگاه سي‌وششم را به خود اختصاص داده بود.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11451

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ايران به لحاظ مرغوبيت و تعداد مدال در مكان دوم تاريخ حضورخود در المپيك قرار گرفت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016