شنبه 11 مهر 1383

صعود تيم ايران به مرحله يك چهارم نهايي رقابت‌هاي بسكتبال اميدهاي آسيا، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس قهرماني - همگاني
تيم ايران با پيروزي بر كويت، به عنوان تيم اول گروه A وارد مرحله يك چهارم پاياني رقابت‌هاي بسكتبال اميدهاي آسيا شد.
به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تيم بسكتبال اميد ايران در دومين ديدار خود از سري رقابت‌هاي بسكتبال اميدهاي آسيا از ساعت 17 امروز (جمعه) در سالن بسكتبال آزادي به مصاف تيم نه چندان قدرتمند كويت رفت و توانست با نتيجه‌ 87 بر 55 و قاطعيت كامل بر اين تيم پيروز شود و به دور يك چهارم نهايي رقابت‌ها راه پيدا كند.
گفتني است در اين ديدار برتري بازيكنان بسكتبال كشورمان نسبت به حريف كاملا محسوس بود به شكلي كه تيم ايران تمامي طول مسابقه با اختلاف زياد از حريف خود پيش بود و هيچ گاه فاصله‌ امتيازات دو تيم نزديك نشد.
تيم ايران در كوارترهاي اول تا سوم به ترتيب با نتايج 26 بر 14، 45 بر 27 و 63 بر 43 بر حريف خود غلبه كرد.
مهندس مهرعليزاده ـ رييس سازمان تربيت‌بدني ـ و مهندس هاشمي‌طبا ـ رييس كميته ملي المپيك ـ با حضور در سالن بسكتبال آزادي، اين ديدار را از نزديك تماشا كردند.
برخلاف ديدار گذشته ايران برابر قطر، در اين ديدار تماشاگران بيشتري براي حمايت از تيم ملي بسكتبال اميد كشورمان به سالن محل برگزاري مسابقات آمده بودند.
تاكنون صعود تيم‌هاي كره، چين، اردن، عراق،‌ قطر و لبنان به مرحله‌ يك چهارم نهايي رقابت‌ها قطعي شده است.
تيم ايران در ادامه رقابت‌هاي خود در مرحله‌ يك چهارم پاياني از روز يكشنبه ديدارهاي خود را در مرحله يك چهارم پاياني پي مي‌گيرد.
--------------------------------

رييس فدراسيون بسكتبال:
بازي با قطر سخت و غيرمنتظره بود
چهـار تيم شـانس‌ اول قهـرمـاني هستند
نمي‌توان با قاطعيت در مورد چين اظهارنظر كرد

رييس فدراسيون بسكتبال با ابراز رضايت از عملكرد بازيكنان تيم اميد ايران اظهار اميدواري كرد كه موفقيت‌هاي اين تيم تا پايان مسابقات ادامه يابد.
محمود مشحون در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: بازيكنان ما در ديدار برابر قطر و كويت بازي خوبي را ارايه دادند، البته بازي با قطر بسيار سخت و حساب نشده بود زيرا ابتدا قرار بود هنگ كنگ نيز در گروه ايران حضور داشته باشد ولي پس از انصراف اين تيم، برنامه عوض شد و نخستين بازي ما به تيم قطر خورد كه از يك جهت جالب و ارزنده و از طرفي غير منتظره بود. در اين ديدار به نظر بازيكنان ايران وحشت خاصي از تيم قطر پيدا كرده بودند و در اوايل بازي، چندان خود را پيدا نكردند و اين موضوع سبب شد تا كوارتر سوم وضعيت دشواري را بگذرانيم. ولي بازيكنان تيم ما توانستند در حساس‌ترين لحظات توانايي خود را به نمايش بگذارند و با ارايه‌ي يك بازي موفق در كوارتر چهارم بازي با قطر را به سود خود خاتمه دهند.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مشحون در مورد بازي دو تيم بسكتبال اميد ايران و كويت نيز تصريح كرد: تيم كويت منسجم بود و بازيكنان اين تيم از تكنيك، تاكتيك و كار گروهي خوبي بهره‌مند بودند ولي تيم ايران نيز در ديدار برابر اين تيم آن فشاري را كه بايد نياورد زيرا فقط قصد داشت در اين ديدار برنده باشد و اگر تيم اميد ايران قدرت واقعي خود را ارايه مي‌كرد به طور قطع با اختلاف بيشتري پيروز مي‌شد.
رييس فدراسيون بسكتبال در ادامه از چين، لبنان و عراق به عنوان حريفان احتمالي ايران در مرحله‌ي دوم مسابقات ياد كرد و افزود: در هفته‌ي آينده سه بازي برگزار خواهيم كرد و به طور قطع راهي مرحله‌ي پاياني خواهيم شد، ولي در كل مهم‌ترين حريف ما در اين مرحله چين است البته چيني‌ها تاكنون برابر تيم‌هاي ضعيفي بازي كردند و نمي‌توان چندان در مورد توانايي آنان اظهارنظر كرد.
مشحون در پايان با اشاره به اين كه شانس چهار تيم براي قهرماني در مسابقات اميدهاي آسيا از سايرين بيشتر است از ايران، كره‌ي جنوبي، چين و قطر به عنوان اين شانس‌ها ياد كرد.
---------------------------------

يك ميليون تومان پاداش قهرماني تيم ملي بسكتبال جوانان ايران

سازمان تربيت بدني براي قدرداني از تيم ملي بسكتبال جوانان ايران كه موفق به كسب عنوان قهرماني جوانان آسيا شد، جايزه ويژه‌اي در نظر گرفت.
به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سازمان تربيت بدني و فدراسيون بسكتبال به پاس كسب قهرماني آسيا، براي هر يك از بازيكنان تيم ملي بسكتبال جوانان ايران، مبلغ يك ميليون تومان پاداش در نظر گرفته‌ است.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12590

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صعود تيم ايران به مرحله يك چهارم نهايي رقابت‌هاي بسكتبال اميدهاي آسيا، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016