چهارشنبه 15 مهر 1383

مرتضی محصص مدرس وکارشناس فوتبال: نتیجه بازی با آلمان نزدیک خواهد بود، مهر

آلمان درحال برنامه ریزی برای جام جهانی 2006 است و به همین دلیل دردیدارمقابل ایران بیشتراز نفرات ذخیره وجوان خود استفاده خواهد کرد،ولی این به معنای بی اهمیت بودن نتیجه این دیدار برای کلینزمن نیست.
مرتضی محصص مدرس بین المللی وکارشناس فوتبال با بیان این مطلب به خبرنگار" مهر" گفت: فرصت دادن به بازیکنان جوان آلمان که ازانگیزه بالایی برای حضوردرترکیب تیم ملی این کشوربرخوردارند، شرایط غیرقابل پیش بینی را بوجود می آورد. ولی اعتقاد دارم چنین شرایطی برای بازیکنان ما هم وجود دارد وآنها تلاش خواهند کرد تا تواناییهای فنی خود را دراین دیدار که بطورمستقیم برای بسیاری ازکشورهای دنیا پخش می شود، نشان دهند.
محصص اضافه کرد: آنچه بیش ازجوانگرایی دراین دیداربرای آلمانی اهمیت خواهد داشت، حیثیت واعتبارفوتبال این کشوراست که اجازه نخواهد داد تا آنها ریسک کنند وبا تیمی یکپارچه جوان مقابل ایران قراربگیرند. بویژه اینکه آلمانی ها درحال حاضرفاقد مهره های بزرگی درتیم ملی هستند واین امرآنها را وادارمی کند، دراینگونه دیدارهای تدارکاتی بدنبال نتیجه هم باشند.
مدرس بین المللی فوتبال با بیان اینکه آلمانیها با فوتبالی فیزیکی دراین دیدار بدنبال کسب نتیجه مطلوب خواهند بود، تصریح کرد: آلمانها همواره دارای بازیکنانی با فیزیک بدنی مناسب بودند که با برخورداری ازانسجام تاکتیکی وانضباط تیمی مناسبی توانستند درفوتبال دنیا سبک خاصی ازفوتبال را پایه ریزی کنند واین اصل درتمام رده های درتیمهای آلمانی دیده می شود. بر همین اساس وبا توجه به اطلاعاتی که ازنحوه تمرینات وشیوه بدنسازی این تیم وجود دارد می توان پیش بینی کرد که این تیم در بازی مقابل تیم ملی فوتبالی فیزیکی ودرگیرانه را دردستورکارخود خواهد داشت که دراجرای این شیوه بیش ازهرچیز به نفرات با تجربه خود نظیرفینکز، دایسلروبالاک متکی خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

محصص با تاکید براینکه خوب دفاع کردن یک اصل مهم دردیداربرابرآلمان خواهد بود، گفت: استفاده ازبازیکنان با تجربه درخط دفاعی وبهره گیری ازنفراتی که مکمل یکدیگر باشند، یک اصل مهم دراین دیدارخواهد بود که بدون شک برانکوبه آن توجه خاصی خواهد داشت. بازیسازی مناسب ازدفاع به حمله وتحت فشارقراردادن مدافعین حریف تمرکزمی تواند تیم ما را بیشتر صاحب توپ ودرنتیجه موقعیت کند. ضمن اینکه درغیاب علی دایی که اعتقاد دارم دراین دیدارمی توانست وزن حرکتی تیم ملی را بالا ببرد، وحید هاشمیان بهترین گزینه برای عمق دادن به دفاع آلمان وفضا سازی برای سایرمهاجمان خواهد بود.
وی درپایان با بیان اینکه پیش بینی می کنم نتیجه این دیدارنزدیک باشد، تصریح کرد: با اطمینان می توانم بگویم که تیم ملی دراین دیداربازی خوبی را به نمایش خواهد گذاشت وبا توجه به حمایت تماشاگران حتی می تواند نتیجه این دیداررا بدست آورد. به نظر من این دیداردرشرایطی که تیم ملی بازی حساسی مقابل قطرپیش رودارد محک خوبی است که می تواند ما را برای این آزمون دشوارآماده کند هرچند باید مراقب باشیم تا مصدومیت وآسیب دیدگی گریبانگیرنفرات اصلی ما نشود.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12769

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مرتضی محصص مدرس وکارشناس فوتبال: نتیجه بازی با آلمان نزدیک خواهد بود، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016