جمعه 17 مهر 1383

يورگن كلينزمن: عليرغم احترامي كه براي ايران قائلم تنها به برد مي‌انديشم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
يورگن كلينزمن گفت: ما براي پيروزي به ايران آمده و از تمام توان خود براي حمله به ايران استفاده مي‌كنيم.
به گزارش ايسنا، سرمربي تيم ملي فوتبال آلمان ظهر امروز در جمع خبرنگاران ايراني و خارجي در هتل آزادي ضمن تشكر از مردم ايران به خاطر استقبال بي‌نظيرشان از تيم ملي آلمان گفت: مردم ايران استقبال بسيار خوبي را از ما انجام دادند حضور اين همه تماشاگر در فردوگاه تجربه‌ي بسيار خوبي براي بازيكنان جديد ما بود.
وي افزود: ما بازي مقدماتي جام جهاني 2006 نداريم به همين دليل تمام بازي‌هاي دوستانه را جدي مي‌گيريم. ايران تيم قابل احترامي براي ما است اما ما براي پيروزي به ايران آمده و از تمام توان خود براي حمله به ايران استفاده مي‌كنيم.
كلينزمن ادامه داد: بازي‌هاي ايران را در جام ملت‌هاي آسيا دنبال كرديم و معتقدم اين تيم جز برترين‌ تيم‌هاي آسياست، اما به رغم اين مساله با احترامي كه براي ايران قائل هستيم تنها به برد در اين ديدار مي‌انديشيم. اين بازي براي من و تمام مسوولان فدراسيون آلمان از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار است.
وي در پاسخ سوالي درباره جنجال‌هاي اخير ميان اليور كان و ينس لمان براي قرار گرفتن درون دروازه آلمان در رقابتهاي جام جهاني 2006 و اينكه ديدار تهران پايان دوران دروازه‌بان سرشناس بايرن مونيخ است، گفت: من در آلمان خوشبخت هستم كه از دو تن از بهترين دروازه‌بانان جهان يعني ينس لمان و اليور كان استفاده مي‌كنم. مربيان برزيل،‌ آرژانتين، ايتاليا و غيره به اين مساله حسادت دارند. اما با اين حال در جام جهاني اليور كان گزينه‌ي نخست تيم ملي آلمان درون دروازه خواهد بود و ينس لمان گزينه‌ي دوم. تا جام جهاني صبر خواهيم كرد تا رقابت سالم بين اين دو را ببينيم. ما در ساير پست‌ها هم با همين مساله روبرو هستيم اما اين مساله مصائب شيريني براي ما خواهد بود.
وي گفت: به عنوان بازيكن هيچ وقت فكر نمي‌كردم كه مربي تيم بزرگي همانند آلمان باشم.
كلينزمن همچنين به اهداف خيرخواهانه اين بازي اشاره كرد و گفت: ابتدا بگويم من در كمك به زلزله‌ي رودبار و منجيل كار خاصي انجام ندادم بلكه با كمك ميلياردها انسان ديگر به فكر كمك به مردم ايران بوديم. ما الان براي كمكي اندك براي مردم زلزله‌ي بم آمده‌ايم و اين مساله‌ي بسيار مهمي است.
وي در مورد بازيكنان ايراني شاغل در بوندس ليگا و علي دايي گفت: دايي بازيكن بسيار بزرگي است و آمار او در گلزني در سطح ملي غير قابل تصور است. وي راه منحصر به فردي را دنبال مي‌كند و مردم آلمان احترام ويژه‌اي براي دايي قائل هستند. مهدوي‌كيا و هاشميان هم جز بهترين بازيكنان خارجي بوندسليگا هستند و در مطبوعات آلمان احترام زيادي به اين دو نفر گذاشته مي‌شود.
كلينزمن در پاسخ به سوال يك خبرنگار كه از وي در خصوص اختلاف ميان او و رييس فدراسيون فوتبال آلمان درباره‌ي زمين تمريني آلمان پرسيده بود گفت: طبيعي است كه كادر فني نظرات خود را ارايه مي‌دهند و ما مسوول نتايج خود هستيم و كار خود را با قدرت ادامه مي‌دهيم.
وي افزود: بازيكنان ما قدرت و توانايي قهرماني در جام جهاني 2006 را دارند و ما به اين هدف و قهرماني در اين جام خواهيم رسيد.
سرمربي تيم ملي فوتبال آلمان، شانس «ارنست» بازيكن مياني وردربرمن را براي قرار گرفتن در تركيب اصلي تيم ملي اين كشور بيشتر از سايرين دانست و گفت: ما بازيكنان جوان بسيار خوبي داريم كه اين‌ها آينده‌ي فوتبال آلمان را رقم خواهند زد اما در كنار اين‌ها از بازيكنان با تجربه‌ي خود نيز استفاده خواهيم كرد.
-------------------------------

در حاشيه نشست خبري نمايندگان تيم ملي آلمان در هتل آزادي

نشست خبري نمايندگان تيم ملي آلمان در هتل آزادي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين نشست خبري راس ساعت 12:30 و مطابق با برنامه از پيش تعيين شده برگزار شد و ساعت 13:20 به پايان رسيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ـ يورگن كلينزمن در ابتداي اين نشست از بازديد «اتفاقي» تيم ملي آلمان از كاخ سعدآباد خبر داد. سرمربي جوان آلمان با توجه به علاقه‌ي مردانش براي ديدن مكان‌هاي تاريخي تهران راهي اين كاخ شدند.
ـ يكي از نكته‌هاي جالب توجه اين نشست خبري اعتقاد كلينزمن به اليور كان بود. حتي با وجود سفر نكردن به تهران و از دست دادن بازوبند كاپيتاني سنگربان بايرن مونيخ اميد نخست آلمان در رقابت‌هاي جام جهاني 2006 است.
ـ يورگن كلينزمن در پاسخ يكي از خبرنگاران از استفاده از تكنولوژي نوين فوتبال در آلمان سخن گفت.
ـ علاوه بر شبكه ZDF ، رويترز، خبرگزاري رسمي آلمان، الحيات و الوفاق، از جمله رسانه‌هاي گروهي خارجي بودند كه اين نشست خبري را پوشش دادند.
بي‌ترديد سفر به ايران تجربه‌اي جالب و فراموش نشدني براي گروه كلينزمن خواهد بود.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/12850

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'يورگن كلينزمن: عليرغم احترامي كه براي ايران قائلم تنها به برد مي‌انديشم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016