دوشنبه 2 آذر 1383

فيروزه محمد زماني نخستين زن ايراني مدال‌آور تاريخ گلف: وقتي قهرمان شدم همه تعجب كردند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس قهرماني - همگاني
نخستين زن ايراني كه در مسابقات گلف در سطح آسيا به مدال طلا دست پيدا كرده است، ‌استعداد ورزشكاران ايراني را براي موفقيت در اين رشته ورزشي بسيار بالا عنوان كرد.
فيروزه محمد زماني در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: در مسابقات هندوستان متوجه شدم كه ايراني‌ها مي‌توانند در اين رشته‌ي ورزشي بسيار پيشرفت كنند، ورزشكاران ايراني از لحاظ تكنيك از كشورهاي آسيايي ديگر برتر هستند و در صورتي كه امكانات مناسب در اختيار آنان قرار گيرد، شانس بيشتري براي حضور موفق در مسابقات بين‌المللي دارند.
وي در مورد مسابقات دوستانه‌ي آسيايي در هند تصريح كرد: سطح مسابقات بسيار بالا و عالي بود و از بين بيش از صد‌وده نفر شركت كننده نزديك به پنجاه نفر در گروه من شركت داشتند. تيم‌هايي مانند هندوستان و تايوان با بهترين نفرات خود شركت كرده بودند و از چين، ژاپن و كره‌ي جنوبي نيز نفرات خوبي حضور داشتند.
زماني افزود: پس از آن كه به عنوان نخست مسابقات دست يافتم، تمامي حاضرين بهت زده شدند و به هيچ وجه باورشان نمي‌شد كه با توجه به نبود مربي تا اين حد خوب ظاهر شوم، البته نفرات ما از نظر فني و انعطاف بدني به طور كامل از آنها برتر بودند و اين امر موجب شد تا تيم ما مورد تشويق بسيار قرار گيرد.
زماني در ادامه با اشاره به رشد ورزش گلف طي چند سال اخير خاطر نشان كرد: رييس سابق و همچنين اسحاقي رييس فعلي فدراسيون گلف فعاليت خوبي را براي رشد اين رشته انجام داده‌اند، اما در حال حاضر آموزش حرفه‌اي براي ورزشكاران اين رشته وجود ندارد و تصور مي‌كنم بهتر است از حضور مدرسان خوب خارجي براي حضور در ايران و آموزش حرفه‌اي به گلف‌بازان ايراني استفاده شود و يا تعدادي از ورزشكاران ايراني براي دوره‌هاي آموزش حرفه‌اي مربي‌گري و داوري به خارج از كشور اعزام شوند، چرا كه اكنون با وجود فعاليت‌هاي صورت گرفته در دو، سه سال اخير هنوز فاصله‌ي زيادي بين گلف ايران با كشورهاي مطرح در اين رشته وجود دارد.
زماني،‌ امكانات فعلي اين رشته را بسيار اندك عنوان كرد و گفت: در تهران تنها يك زمين و در اصفهان و اهواز نيز زمين‌هاي خاكي وجود دارد. اين در حالي است كه در هيچ جاي دنيا در زمين‌هاي خاكي، مسابقه برگزار نمي‌شود. به عنوان مثال در هندوستان صد زمين گلف جود دارد، بنابراين با توجه به اين كه طي چند ساله اخير تعداد علاقه‌مندان اين رشته افزايش يافته است، فراهم آوردن امكانات و زمين‌هاي مناسب باعث مي‌شود تا در آينده در مسابقات اروپايي و جهاني نيز توانايي حضور و كسب موفقيت را داشته باشيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در مورد برنامه‌هاي خود براي آينده نيز گفت: با توجه به اين كه مدت‌ها است در حال تمرين هستم، قصد دارم بيشتر به استراحت و مسايل شخصي بپردازم و پس از آن بار ديگر تمرينات خود را از سر مي‌گيرم. ضمن آن كه از تيم ايران براي حضور در مسابقات دوستانه در كلكته و سريلانكا دعوت شده است و بايد منتظر بمانم تا تصميم فدراسيون براي حضور يا عدم حضور در اين مسابقات مشخص شود.
گفتني است؛ فيروزه محمد زماني در مسابقات دوستانه‌ي آسيايي در هندوستان ضمن كسب نخستين مدال طلاي گلف بانوان ايران به عنوان بهترين بازيكن مسابقات نيز انتخاب شد.
تيم گلف بانوان ايران پس از ادغام انجمن‌ها با فدراسيون‌هاي ورزشي اين دومين سفر برون‌مرزي‌شان است كه در كارنامه‌ي فعاليت‌هاي خود تجربه مي‌كنند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14742

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فيروزه محمد زماني نخستين زن ايراني مدال‌آور تاريخ گلف: وقتي قهرمان شدم همه تعجب كردند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016