سه شنبه 20 بهمن 1383

گزارش فيفا و خبرگزاري ها و رسانه هاي بين المللي از ديدار فوتبال ايران – بحرين، ايسنا، مهر و ايرنا

گزارش ويژه‌ي روزنامه گلف ديلي نيوز؛
بحرين برابر غول آسيا به ميدان مي‌رود
شاهزاده در اردوي تيم ملي بحرين

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
چهارشنبه ديدارهاي مرحله‌ي نهايي انتخابي جام جهاني 2006 آلمان در منطقه‌ي آسيا آغاز مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ايران و بحرين در ديدار سرنوشت‌ساز روز نخست به ميدان خواهند رفت. در گزارش ويژه‌ي روزنامه‌ي Gulf Daily News (صداي بحرين) آمده است:« بحرين ساعت 18:30 در ورزشگاه ملي در ديدار سرنوشت‌ساز برابر ايران غول آسيا در مرحله‌ي مقدماتي جام جهاني 2006 در گروه B به ميدان مي‌رود.
بحرين با سرچكو يورچيچ مربي كروات خود مي‌خواهد امتيازهاي اين ديدار خانگي را به چنگ آورد تا براي نخستين بار به روياي ديرينه‌ي خود براي رسيدن به رقابت‌هاي جام جهاني و سفر به آلمان برسد.
شب گذشته تيم ملي بحرين بدون خبرنگاران و عكاسان در ورزشگاه ملي تمرين كرد.
يورچيچ درباره‌ي نبرد با ايران گفت:« در ديدارهاي انتخابي جام جهاني هيچ حريفي آسان نيست، بويژه در اين مرحله. ايران و ژاپن از بهترين تيم‌هاي آسيا هستند و ما به آنها احترام مي‌گذاريم اما ما هم گروه خوبي هستيم و بازيكنان توانمند و با استعدادي داريم كه مي‌توانند با هر رقيبي در آسيا دست و پنجه نرم كنند. ما با ژاپن در جام ملت‌هاي آسياي امسال بازي كرديم و در ديداري نزديك با نتيجه‌ي 4 بر 3 شكست خورديم. آنها گل پيروزي بخش را در وقت‌هاي اضافي به ثمر رساندند. ايران تيمي با انديشه‌هاي هجومي است اما آنها را بسيار خوب مي‌شناسيم. درباره‌ي كره‌ي شمالي اطلاعات كمي داريم اما باور دارم بحرين بهتر از اين تيم است.»
ديدار گذشته‌ي ايران و بحرين در مرحله‌ي نهايي جام ملت‌هاي آسيا در چين چهار بر دو به سود ايران تمام شد تا اين كشور در جايگاه سوم قاره بايستد.
اگرچه بحريني‌ها الاهبيل مهاجم بيست و دو ساله‌ي خود را به سبب محروميت از دست داده‌اند از تيم ملي بحرين انتظار مي‌رود برابر ايران نمايش خوبي داشته باشد.
بحرين بهترين تيم فيفا از نظر پيشرفت در رده‌بندي، در سال 2002 جام ملت‌هاي آسيا عالي بود. اين تيم چين ميزبان را در مرحله‌ي گروهي متوقف كرد و مرحله‌ي نيمه نهايي برابر ژاپن شكست خفيفي را تجربه كرد.
شيخ سلمان بن حمد الخليفه شاهزاده و رييس شوراي ورزش و جوانان بحرين در هتل رگنسي، بازيكنان تيم ملي و مربيان بحرين را ملاقات كرد. شاهزاده براي كاميابي بحرين در ديدار برابر ايران به بازيكنان روحيه داد.
در اين مراسم شيخ فواض بن محمد الخليفه و شيخ سلمان بن ابراهيم الخليفه، رييس اتحاديه‌ي فوتبال بحرين نيز حضور داشتند.
شيخ علي بن خليفه نايب رييس اتحاديه‌ي فوتبال بحرين روز گذشته در فرودگاه از ايراني‌ها استقبال كرده بود.
به گزارش خبرنگار ايسنا، حسن غفاري مدير روابط بين‌الملل فدراسيون فوتبال نيز در گفت‌وگو با اين روزنامه تصريح كرد: «در گروه سخت و جالبي قرار داريم. ژاپن قهرمان آسيا و يكي از بهترين و پيچيده‌ترين تيم‌ها از نظر تاكتيك و تكنيك است. بنابراين نبرد دشواري را برابر اين تيم پيش بيني مي‌كنيم. بحرين و كره‌ي شمالي هم تيم‌هاي خوبي هستند كه نمي‌توان آنها را دست كم گرفت.»

دكتر غفاري افزود: «تيم ما در مرحله‌ي مقدماتي جام جهاني و جام ملت‌هاي آسيا پيشرفت كرده است. ما اردن رو به رشد را در شرايط سخت شكست داديم و صعود كرديم. نشان داديم كه ايران در بهترين شرايط است. در مجموع باور داريم كه مي‌توانيم به جام جهاني برسيم.»
----------------

گزارش فيفا از گروه B مقدماتي جام جهاني در آسيا؛
ايران تابناك‌ترين تيم قاره‌ي كهن

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
سايت فدراسيون بين‌المللي فوتبال (فيفا) با شروع رقابت‌هاي نهايي مقدماتي جام جهاني در گروه دوم آسيا در تحليلي به وضعيت تيم‌هاي حاضر در اين گروه پرداخته است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گزارش فيفا با اين جمله شروع مي‌شود:« اگر كره‌ي شمالي و بحرين جرات و شهامت به خرج داده و روي جوانان خود حساب كنند، مي‌توانند دو مدعي اين گروه يعني ژاپن و ايران را در ديدار افتتاحيه دور نهايي مقدماتي جام جهاني به زير بكشند.»
در ادامه‌ي اين گزارش به چگونگي صعود چهار تيم حاضر در گروه B اين رقابت‌ها اشاره شده و ايران و ژاپن را دو تيم قدرتمند آسيا چه تكنيكي و چه تاكتيكي توصيف كرده است:« ممكن است كه ايران و ژاپن قدرتمند‌ترين تيم‌هاي آسيايي در تكنيك و تاكتيك باشند اما هيچ كدام جرات لغزش در برابر دو حريف گرسنه‌ي خود را ندارند.»
سپس در ادامه‌ي گزارش فيفا به ديدار چهار تيم حاضر در گروه B و رويارويي ايران با بحرين و كره‌ي شمالي برابر ژاپن پرداخته و وضعيت اين چهار تيم ارزيابي شده است.

* ژاپن و كره‌ي شمالي
«ديدار افتتاحيه‌ي اين رقابت‌ها آزمايشي آسان براي قهرمان جام ملت‌هاي آسيا به نظر مي‌رسد، تيمي كه در رده‌ي نوزدهم رنكينگ فيفا قرار گرفته است. آخرين ديدار تداركاتي ژاپن در ورزشگاه سايتاماي توكيو برابر سوريه در حالي با نتيجه‌ي سه بر صفر به سود ژاپن به پايان رسيد كه در همان روز كره‌ي شمالي در برابر كويت با نتيجه‌ي صفر بر صفر متوقف شد. ژاپن تا به حال در شش بازي مقدماتي جام جهاني با كره‌ي شمالي رقابت داشته كه حاصل آن سه پيروزي، يك تساوي و دو شكست براي ژاپن بوده است.»
انجام بازي‌هاي مهيج در جام جهاني 1966 و شكست يك بر صفر ايتاليا و حضور در مرحله‌ي يك چهارم نهايي جام جهاني باعث شد كه به كره‌ي شمالي لقب «اسبان سياه» داده شود.
يكي از مقامات رسمي كره‌ي شمالي در كميته‌ي ملي ورزش اين كشور درباره‌ي آمادگي تيم ملي كشورش مي‌گويد:« تمرينات آمادگي‌مان را از دسامبر سال گذشته آغاز كرديم و تيم ما هم اكنون در بهترين فرم خود قرار گرفته است. ما آمادگي رقابت با هر تيمي را داريم.»
در ادامه گزارش فيفا آمده است:« در حالي كه هنوز روياي قهرماني يونان در جام ملت‌هاي اروپا در ذهن همه‌ي هواداران فوتبال در جهان باقي مانده، انتظار مي‌رود كه تيم‌هاي حاضر در اين رقابت‌ها نيز براي رسيدن به موفقيت وسوسه شده باشند. علامت سوال همچنان باقي است كه آيا ژاپن مي‌تواند به استيلاي خود در قاره ادامه دهد يا كره‌ي شمالي مي‌تواند بار ديگر حيثيت دوباره‌ي خود را كسب كند.»

** ايران و بحرين
«بحرين يك رقيب زيرك براي تيم ملي ايران است و ايران اميدوار به شكست اين تيم است. بحرين اميدهاي ايران را براي رسيدن به جام جهاني كره‌ي جنوبي و ژاپن از بين برد.
بحريني‌ها موفق شدند در دو بازي رفت و برگشت از ايران چهار امتياز بگيرند. در ديدار رفت، بحرين ايران را در تهران با نتيجه‌ي صفر بر صفر متوقف ساخت و در ديدار مهم برگشت بحرين سه بر يك ايران را شكست داد. اين دو تيم در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا و در ديدار رده‌بندي با يكديگر رقابت كردند و ايران با پيروزي چهار بر دو از پيشينه‌ي طلايي خود دفاع كرد و در پايان اين رقابت‌ها علي كريمي و علا هوبيل به طور مشترك با پنج گل زده كفش طلايي را به دست آوردند. تيم پرستاره‌ي ايران بدون شك تابناك‌ترين تيم در قاره‌ي آسيا است. تيمي كه هميشه داراي انديشه‌هاي تهاجمي بوده است. آنها قدرت تهاجمي خود را با شكست دو بر يك برابر بوسني و هرزگوين و با گل‌هاي علي دايي مهاجم افسانه‌اي خود و آرش برهاني نشان دادند.»
در طرف ديگر ميدان، بحرين ميزبان زير نظر سرچكو يورچيچ با انديشه‌هاي فوق تاكتيكي در انتظار انديشه‌هاي تهاجمي در اين ديدار خواهد بود.
--------------------

خبرگزاري آسوشيتدپرس:
ايران ـ بحرين؛ رقباي سنتي

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ورزشي - فوتبال
خبرگزاري آسوشيتدپرس در گزارشي درباره‌ي ديدارهاي مقدماتي جام جهاني در قاره‌ي آسيا ايران و بحرين را رقباي سنتي خواند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در گزارش اين خبرگزاري آمده است: «ايران و بحرين دو رقيب سنتي در گروه دوم بار ديگر با يكديگر ملاقات خواهند كرد تا پس از پايان بازي‌هاي رفت و برگشت از مكان خود براي رسيدن به جام جهاني آسوده شوند.»
در ابتداي اين گزارش سرمربي تيم ملي كره‌ي شمالي از آمادگي بالاي تيمش براي ديدار حساس برابر ژاپن خبر داده و مي‌گويد: «بازيكنان من در بهترين فرم خود قرار دارند. ما از چند هفته‌ي پيش در تمرينات خود را شروع كرده‌ايم و بسيار مشتاقيم تا قدرت خود را در برابر ژاپن به نمايش بگذاريم. هدف نخست ما پيروزي در اين ديدار است اما من نمي‌توانم پيش از بازي نتيجه را پيش بيني كنم.»
مقامات رسمي دولت ژاپن از مردم و رسانه‌هاي اين كشور خواسته است كه تنها به فكر فوتبال باشند و از سياسي كردن اين بازي پرهيز كنند.
---------------------

مهر:
بررسی دیدارهای فردا در تلویزیونهای کشورهای عربی؛
روز سخت سه کشور عربی حوزه خلیج فارس مقابل قدرتمندان آسیا / ایران قدرتمندترین تیم دور دوم است

رقابتهای فوتبال مرحله دوم مقدماتی جام جهانی از فردا در نقاط مختلف آسیا با رویارویی سه تیم حوزه خلیج فارس با تیم های قدرتمند آسیا آغاز خواهد شد.
به گزارش خبرنگار "مهر" به گزارش تلویزیون العراقیه سه کشور بحرین، عربستان و کویت روز سختی مقابل قدرتمندان آسیا دارند. تلویریون العراقیه در یک برنامه ویژه به مرور بازی های مرحله نهایی مقدمات جام جهانی در آسیا پرداخت و گفت: راه رسیدن به جام جهانی برای این تیم ها بسیار ناهموار است و توان کافی در سه تیم عربی حوزه خلیج فارس دیده نمی شود.
مفسر ورزش تلویزیون العراقیه افزود: کار تیم های عربستان و کویت از بحرین دشوارتر است. دلیل این ادعا را نیز نتایج ضعیف یک سال اخیر فوتبال سعودی و کویت می دانند . او می گوید: عربستان مقابل قدرت بدنی تیم ازبکستان و زمین یخبندان تاشکند روز دشواری دارد. ازبک ها بر پایه نتیجه گیری در پنجاه دقیقه اول بازی و کنترل آن در 40 دقیقه بعد تیم خود را در مقابل عربستان آماده مقابله می کند. تمرینات این تیم برای اولین بار پس از فروپاشی شوروی سابق منظم تر شده است و دولت ازبکستان و سازمان ورزش این کشور رفتن به جام جهانی را جدی گرفته است.
مفسر تلویزیون العراقیه درمورد کویت گفت: کویت همواره در مقابل کره جنوبی بازی های خوبی ارایه داده است ، اما آنچه در یک سال گذشه از روند حرکتی کویت مشاهده شده است تحلیل قوای جسمانی و از دست دادن بازی در یک نیمه کامل آن و عدم انسجام تیمی بازیکنان این کشوربه حساب می آید. این تیم در هنگام فشار و سرعت بازی حریف نمی تواند کنترل خود را بر بازی حفظ کند.
مفسرالعراقیه تاکید کرد: کویت بر اثر یک اتفاق صعود کرد و چین به مراتب از این تیم مستحق تر بود.
تلویزوین عربستان که با فشار افکار عمومی جامعه ورزشی این کشور روبرو است زمینه کارشناسی دیدار عربستان و ازبکستان را طوری فراهم کرد که اگر این تیم شکست بخورد و یا نتیجه لازم را کسب نکند افکار عمومی آمادگی پذیرش آن را داشته باشد. مهمترین دغدغه سعودی ها ، سرما و یخبندان حاکم بر کشور ازبکستان است.
گوینده تلویزیون عربستان اظهار داشت : براساس اخبار دریافتی در روز بازی هوا 10 درجه زیر صفر است که این می تواند برای بازیکنان ما که به چنین آب و هوایی عادت ندارند مشکل ساز شود و سرما به نوعی یار دوازدهم ازبکها خواهد بود.
یک کارشناس ورزش عربستان در ارتباط تلفنی با این تلویزیون گفت: تیم ما باید با حوصله بازی کند ، بازی را در میان میدان متمرکز و با ارسال توپ های بلند به پشت مدافعان ازبک راه به دروازه این تیم ببرد.
وی تاکید کرد: ازبکستان چنانچه به گل اول بازی دست بیابد جبران آن برای عربستان بسیار مشکل است. نقطه ضعف ازبک ها در مصرف انرژی خود در 50 دقیقه اول بازی است . هر چه تیم عربستان به دقایق پایانی نزدیک شود و گلی دریافت نکند شانس برد تیم ما بیشتر خواهد بود.
تلویزیون ورزش کویت نیز تمام بازیهای مقدماتی جام جهانی را حساس و دیدار کره جنوبی و کویت را از مهمترین آنها نام برد. مفسر ورزش این تلویزیون گفت: تیم ملی کویت سابقه خوبی مقابل تیم های شرق آسیا دارد. اگر ما توانستیم چین قدرتمند را حذف کنیم می توانیم از کره جنوبی نیز امتیاز بگیریم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی گفت: نباید به تیم کره جنوبی اجازه بازی تکضرب و شوت های از راه دور داد. تیم ما نباید اجازه دهد فضای لازم برای تحرک نقطه قوت تیم کره جنوبی یعنی خط میانی آن ایجاد شود. مطمئنا کره جنوبی سعی خواهد کرد در دقایق اولیه دیدار با فشار مضاعف از تیم ما نتیجه بگیرد که بهترین کار در مقابل حربه چشم بادامی ها دفاع مانند بازی با چین در کویت است.

گزارش خبرنگارما می افزاید : تلویزیون های کویت و عربستان بسیار با احتیاط به نتایج دیدارهای روز چهارشنبه پرداخته اند. تلویزیون عربستان در مورد بازی ایران و بحرین گفت: فوتبال بحرین یک سیر رو به رشد را داشته و در مقابل تیم ملی ایران در چند سال اخیر بازی های خوبی نشان داد و دو بار موفق به پیروزی مقابل آنها شده است.
مفسر ورزش عربستان افزود: علیرغم داشتن ستاره های بیشمار در تیم ایران این تیم از نظر بازی گروهی همچنان مشکلاتی دارد که بحرینی ها با توجه به قدرت و جسارتی که دارند می توانند برای کسب نتیجه مقابل ایران از آنها استفاده کنند.
تلویزیون قطر با تحلیل این دیدار گفت: ایران قدرتمند ترین تیم بین 8 تیم حاضر در این مرحله است. نباید اسیر احساسات بود. ایرانی ها بازیکنانی در اختیار دارند که در دقیقه 90 نیز قادر به تغییر نتیجه هستند . بحرین علیرغم رشد فوتبال خود در مقابل حریفی قرار گرفته که سازمان فوتبال آن مصمم است با داشتن ستارگان آسیایی تمام موانع را از سر جاده جام جهانی برداشته و با اقتدار صعود کند. مسلما خط میانی و حمله ایران شب سختی را برای بحرین رقم خواهند زد . وحید هاشمیان بازیکن پیش بینی نشده ایرانی ها هر لحظه می تواند مانند علی کریمی نظم دفاعی تیم بحرین را که این روزها حال و هوای خوبی هم ندارد برهم بزند.
این مفسر ورزشی تاکید کرد: بحرین اگر می خواهد در دیداربا ایران نتیجه بگیرد باید زمان بازی و توپ را از بازیکنان تکنیکی ایران گرفته و با سانتر از جناحین و یا عمق دفاع ایران ضربه کاری را وارد کند. وی شانس برد ایران را بیش از بحرین دانست.
تلویزون عمان نیز به تیم بحرین هشدار داد فریب برد 4 سال پیش را مقابل ایران نخورد. تیم فعلی ایران بسیار برتر از آسیاست . این تیم برای جام جهانی نیز یک تیم مدعی به شمار می رود و یک مربی توانمند می تواند از تیم ایران برای چند سال آینده ، یک غول بزرگ آسیایی بسازد. وی تاکید کرد: ژاپن از ایران ضعیف تر است که باید بگوییم شگفتی رخ داده است.
تلویزیون اردن نیز در اشاره ای کوتاه به دیدار ایران و بحرین گفت: ایرانی ها روز سختی مقابل بحرین درپیش خواهند داشت. اما این سختی بیشتر از اتفاقاتی که در مرحله اول افتاد نیست . وی پیش بینی کرد زیباترین بازی مرحله مقدماتی دیدار بحرین و ایران خواهد بود.
-------------------

بازتاب ورود تيم ملى فوتبال ايران به بحرين در سايت کنفدراسيون آسيا

تهران ، خبرگزارى جمهورى اسلامى ۲۰ / ۱۱ / ۸۳
سايت رسمى کنفدراسيون فوتبال آسيا گزارش داد : تيم ملى فوتبال ايران
براى ديدار با بحرين در چارچوب آخرين مرحله رقابت هاى مقدماتى جام جهانى
۲۰۰۶ ، همراه با۱۹ بازيکن وارد شهر منامه پايتخت بحرين شد تا به سه
بازيکن ديگر خود که از آلمان آمده اند ملحق شود.
به نوشته اى اف سى، مهدى مهدوى کيا بهترين بازيکن سال۲۰۰۳ آسيا،
وحيد هاشميان و فريدون زندى لژيونرهاى ايرانى حاضر در باشگاههاى دسته
اولى آلمان هستند که پيش از تيم ملى ايران وارد بحرين شده اند.
ديدار ميان تيم هاى ايران و بحرين در چارچوب مسابقات مقدماتى جام
جهانى آلمان ، روز چهارشنبه در منامه برگزار مىشود.
بحرين تيمى است که در سال۲۰۰۱ با کسب برترى۳ بر۱ مقابل ايران در
ديدار برگشت مرحله مقدماتى مانع از دستيابى تيم تحت رهبرى "بلازوويچ " به
جواز صعود مستقيم به جام جهانى کره / ژاپن گرديد و ايران در بازىهاى
پلى آف مقابل ايرلند نيز موفقيتى بدست نياورد.
به اعتقاد "خداداد عزيزى" ستاره تيم ملى ايران ، در صورتى که اين تيم
بتواند مقابل بحرين به پيروزى دست يابد، وضعيت صعود آنان از مرحله نهايى
مقدماتى تا حد زيادى روشن خواهد شد.
عزيزى در گفت گو با خبرگزارى ايرنا اظهار داشت : تيم بحرين در حال
حاضر فوتبال را به شکل حرفه اى ترى نسبت به سال۲۰۰۲ بازى مىکند و تيم
ايران بايد هوشيارتر باشد.
به گفته وى بازيکنان بحرينى در جام ملتهاى آسيا نشان دادند که در
سالهاى اخير پيشرفت قابل ملاحظه اى داشته اند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18026

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش فيفا و خبرگزاري ها و رسانه هاي بين المللي از ديدار فوتبال ايران – بحرين، ايسنا، مهر و ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016