چهارشنبه 10 فروردين 1384

خشونت هواداران تيم فوتبال كره‌شمالي پس از ديدار اين تيم مقابل ايران، ايرنا

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۱/۱۰‬
خارجي. ورزشي. فوتبال.

پس از شكست تيم ملي فوتبال كره شمالي مقابل تيم ايران ، صحنه‌هاي خشونت باري از سوي هواداران كره‌اي در داخل و بيرون از ورزشگاه كيم ايل سونگ شهر پيونگ يانگ به نمايش گذاشته شد.

تيم ملي فوتبال كره شمالي در چارچوب رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني ‪ ۲۰۰۶‬آلمان در گروه بي‌آسيا روز چهارشنبه با نتيجه ‪ ۲‬بر صفر مغلوب تيم ايران شد.

به‌گزارش خبرگزاري فرانسه از پيونگ يانگ، تماشاگران عصباني حاضر در ورزشگاه كيم ايل سونگ ، پس از پايان اين ديدار به پرتاب بطري و صندلي به سوي داوران و بازيكنان حريف پرداختند.

تماشاگران خشمگين كره‌اي در بيرون از ورزشگاه تجمع كرده و مانع از خروج بازيكنان تيم ايران از ورزشگاه شدند ، اين در حالي بود كه پليس در داخل و خارج از ورزشگاه تلاش داشتند كه نظم و امنيت را برقرار كنند.

" برانكو ايوانكوويچ " سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در گفت وگو با خبرنگار كنفدراسيون فوتبال آسيادر حالي كه جمعيت حاضر در بيرون ورزشگاه در پشت استحكامات پليس تجمع كرده بودند ، گفت بازيكنان من قصد داشتند سواراتوبوس شوند كه اين امر در آن موقعيت خطرناك امكان پذير نبود.

هواداران خشمگين كره‌اي كه حدود ‪ ۱۰‬متر بيرون از ورزشگاه كيم ايل سونگ تجمع كرده بودند بالاخره پس از دو ساعت از پايان بازي ، يكصد متر به عقب تر رانده‌شدند ، اگر چه بسياري از آنان اين محل را تا ساعت ‪ ۱۹‬به وقت محلي ترك نكردند.

تيم ملي فوتبال كره‌شمالي بازي را ‪ ۲‬بر صفر به تيم ايران واگذار كرد و تقريبا اميدش براي صعود به مرحله نهايي مسابقات فوتبال جام جهاني ‪۲۰۰۶‬ آلمان از دست رفت.

بازيكنان كره شمالي ، تماشاگران را زماني تهييج كردند كه آنها به سمت "محمد كوسا" داور سوري اين ديدار حمله كردند، بر سر او فرياد كشيدند ،او را هل دادند ، بعد از اينكه او خطايي را كه كره‌اي‌ها معتقد به پنالتي بودند، اين داور سوري نگرفت.

پس از اين حادثه ، بازي بيش از ‪ ۵‬دقيقه متوقف شد و داور سوريه‌اي از دست بازيكنان خشمگين كره شمالي فرار كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پس از آن از سوي تماشاگران حاضر در ورزشگاه پرتاب بطري به پيست دووميداني زمين آغاز شد و مسوولان برگزاري اين ديدار مجبور به دخالت و كمك به كوسا شدند.

داور سوري اين ديدار بالاخره توانست نظم را به بازي برگرداند و با دادن كارت قرمز " نام سونگ چول " مدافع تيم كره شمالي را از زمين اخراج كرد.

در پايان اين ديدار ، "كوسا" و دو كمكش به علت پرتاب بطري ،صندلي و اشيا ديگر به مدت بيش از ‪ ۲۰‬دقيقه در زمين ورزشگاه باقي ماندند.

دراين هنگام ماموران انتظامي كه دور تا دور زمين قرار گرفته بودند و در حالي كه ده‌ها هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه داوران اين ديدار را هو مي‌كردند و آنان را زير باراني از پرتاب بطري قرار داده بودند ، توانستند اين داوران را به رختكن انتقال دهند.

تيم ملي فوتبال ايران نيز مجبور شد ، ‪ ۱۰‬دقيقه در زمين ورزشگاه بماند و در حالي كه اشياي مختلفي به طرف آنان پرتاب مي‌شد ، زمين را ترك كنند.

اگر چه بازيكنان ايران خطر را كاملا را حس كردند اما به گفته‌ايوانكوويچ هيچ يك از بازيكنان وي مورد اصابت شيئي قرار نگرفتند.

وي گفت شرايط بسيار بد بود بسياري از اتفاقات قبل و بعد از بازي عادي نبود ،شما مي‌دانيد كه وقتي كه گروه زيادي از تماشاگران بيرون از ورزشگاه تجمع مي‌كنند هر اتفاقي ممكن است رخ دهد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19943

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خشونت هواداران تيم فوتبال كره‌شمالي پس از ديدار اين تيم مقابل ايران، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016