چهارشنبه 10 فروردين 1384

اين تيم، شايسته حضور در جام جهاني ‪ ۲۰۰۶‬است، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۱/۱۰‬

دو ديدار و دو پيروزي خوب و حساس در فاصله پنج روز، حاصل كار تيم ملي فوتبال ايران در مرحله پاياني رقابتهاي مقدماتي جام جهاني در قاره آسيا بود.

پيروزي ‪ ۱ - ۲‬مقابل ژاپن قهرمان آسيا در تهران و برتري دو بر صفر مقابل كره شمالي در جهنم پيونگ يانگ، اكنون فوتبال ايران را شايسته حضور در مسابقات جام جهاني ‪ ۲۰۰۶‬آلمان نشان مي‌دهد.

تيم ايران با ‪ ۷‬امتياز، ديدارهاي رفت خود را به پايان رساند كه امتياز خوبي از يك ديدار خانگي و دو بازي خارج از خانه است و اكنون با توجه به اينكه در آغاز دور برگشت، دو ديدار خانگي مقابل كره شمالي و بحرين به فاصله پنج روز (‪ ۱۳‬و ‪ ۱۸‬خرداد) در تهران خواهيم داشت، اميد فراواني وجود دارد كه مردم ايران، در روز ‪ ۱۸‬خرداد و پيش از آخرين ديدار مقابل ژاپن در زمين حريف، جشن صعود به جام جهاني را برپا كنند.

تيم ملي فوتبال ايران اكنون به چنان بلوغي رسيده كه مي‌توان آن را در زمان حاضر، بدون اغراق بهترين تيم آسيا دانست.

تيمي با بازيكنان توانمند و خلاق، جوان اما باتجربه و با مربي فهيمي كه كاملا مي‌داند از تيم و بازيكنان خود در هر ديدار، چگونه بازي بگيرد و به اهداف ازپيش تعيين شده خود دست يابد.

برانكو ايوانكوويچ، اگرچه يك مربي نامدار در سطح جهان نيست اما بدون اغراق مي‌توان گفت كه بهترين مربي براي تيم كنوني ايران است. او انديشه‌ها و برنامه‌هاي خود را بطور كامل به بازيكنانش تفهيم كرده و بازيكنان نيز با خلاقيت‌هاي خود، به اين مربي فهيم و بادانش در رسيدن به اهدافش كمك مي‌كنند.

دو ديدار اخير مقابل ژاپن و كره شمالي كاملا نشان داد كه برانكو براي هر بازي، طرح و نقشه خاصي دارد و خوش اقبالي او نيز اين است كه براي پياده كردن اين طرحها، مهره‌هاي مناسب و كارسازي هم در اختيار دارد.

ازديگر عوامل نتيجه گرفتن تيم ملي فوتبال ايران، بايد به برنامه‌ريزي خوب فدراسيون فوتبال و دوركردن حاشيه‌ها از تيم ملي نيز اشاره كرد.

تيم ملي فوتبال ايران در سالهاي گذشته بويژه در زمانهاي حساسي كه اميد صعود به مسابقات مهمي همچون جام جهاني، المپيك يا ... را داشته ، همه گاه دچار مسايل حاشيه‌اي شده و همين مسايل، تيم كشورمان را از صعود بازداشته يا حتي درصورت صعود نيز، حاشيه‌ها به تيم لطمه زده است.

نكته ديگري كه لازم است به آن اشاره شود، پايان نيافتن راه صعود است.

تيم ما در دور رفت، نتايج لازم را گرفته و ‪ ۷‬امتياز باارزش پس انداز كرده است اما اين راه همچنان ادامه دارد و ما براي صعود قطعي، حداقل دو بازي بسيار مهم و حياتي مقابل كره شمالي و بحرين در تهران (‪ ۱۳‬و ‪ ۱۸‬خردادماه) درپيش داريم كه بايد از اين دو ديدار، امتيازهاي لازم را جمع آوري كنيم تا كار صعودمان به ديدار آخر مقابل ژاپن كشيده نشود.

به اين دليل، همين روند كار منظم و منطقي تيم ملي بايد ادامه پيدا كند زيرا دو رقيب اصلي ما در اين گروه يعني ژاپن و بحرين نيز هنوز اميدوارند و ما بايد حداقل يكي از اين دو را از گردونه خارج كنيم تا بهمراه تيم ديگر، بطور مستقيم به جام جهاني راه يابيم.

باتوجه به اينكه تا خرداد ماه، رقابتهاي فوتبال باشگاهي در كشورهاي اروپايي خاتمه يافته، و ازسوي ديگر ليگ برتر ايران نيز به پايان رسيده، فرصت مناسبي است تا با دراختيار داشتن كامل لژيونرها و ديگر بازيكنان تيم كشورمان، بتوانيم به آمادگي و هماهنگي آرماني برسيم و ديدارهاي تداركاتي مناسبي نيز برگزار كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كلام آخر اينكه، صعود به جام جهاني، نهايت آرزوي تيم ملي هر كشوري است. راهيابي به بزرگترين رويداد فوتبال جهان نه تنها باعث ايجاد انگيزه‌هاي فراوان در نوجوانان و جوانان علاقه مند به فوتبال و در نهايت شكوفايي فوتبال كشورها مي‌گردد، در شرايط اقتصادي فوتبال و ورزش آن كشور نيز تاثير بسزايي مي‌گذارد، ضمن اينكه شور و نشاط را به ميان آحاد جامعه مي‌آورد و مي‌تواند در ميزان بهره‌وري افراد نيز كاملا موثر باشد.

به اين دلايل و دهها دليل ديگر، لازم است همگان دست به دست هم دهيم و راه را براي صعود فوتبال كشورمان به جام جهاني هموار نماييم.

به اميد پيروزيهاي آتي و حضور تيم ملي فوتبال ايران در رقابتهاي جهاني ‪ ۲۰۰۶‬آلمان.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19945

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اين تيم، شايسته حضور در جام جهاني ‪ ۲۰۰۶‬است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016