چهارشنبه 10 فروردين 1384

سايت اي. اف. سي.: ايران به جام جهاني ‪ ۲۰۰۶‬نزديك شد، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۱/۱۰‬
خارجي. ورزشي. فوتبال.

سايت رسمي كنفدراسيون فوتبال آسيا(‪ (AFC‬روز چهارشنبه پس از پيروزي تيم ملي فوتبال ايران برابر كره شمالي نوشت: ايران به مرحله نهايي جام جهاني نزديك شد.

در اين مطلب آمده است : ايران با پيروزي ‪ ۲‬بر صفر در ديدار با كره شمالي در پيونگ يانگ در ديداري كه با مشكلاتي ازسوي تماشاگران ميزبان همراه بود ، خود را به مرحله پاياني جام جهاني نزديك تر كرد.

در ادامه اين مطلب به نقل از برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم ملي فوتبال ايران آمده است : من از آنچه امروز بازيكنانم به نمايش گذاشتند، مفتخرم.

وي افزود: با اين پيروزي ما اميد بسياري به صعود داريم و اكنون از دو بازي بعدي خانگي خود تنها به حداقل ‪ ۴‬امتياز نياز داريم تا به جام جهاني برسيم.

وي اضافه كرد: ما انتظار چنين بازي سختي را داشتيم اما من بازيكنانم را از لحاظ روحي رواني آماده اين ديدار كرده بودم.

ايوانكوويچ همچنين گفت : ما تلاش كرديم بازي را به بيرون از محوطه جريمه خودمان بكشانيم اما اين مساله ممكن نبود بويژه در نيمه دوم كه بازيكنان كره شمالي بسيار پرخاشگر هم بودند .

سرمربي كروات تيم ملي فوتبال ايران افزود: جو داخل و خارج زمين بازي يك جو ورزشي نبود، در ورزش شما يا مي‌بريد يا مي‌بازيد، اما اين خيلي نااميدكننده است كه زندگي انسان در خطر باشد.

ايوانكوويچ ‪ ۵۱‬ساله كه پس از پايان اين ديدار با خبرنگاران گفت وگو مي‌كرد، افزود: من يك فرد ورزشي هستم و خيلي غمگين شدم وقتي چنين صحنه - هايي را ديدم .

اين يك بازي فوتبال است و ما تلاش مي‌كنيم صحنه‌هايي را ايجاد كنيم كه براي تماشاگران لذت بخش باشد.

وي اضافه كرد: فوتبال، زيباترين بازي ورزشي در جهان است و به نظر من هيچ چيز لذت بخش تر از آن نيست. من تجربه زيادي در اين زمينه‌ها نداشتم اما اين را مي‌دانم كه امروز ما در قرن بيست و يكم زندگي مي‌كنيم و انتظار ديدن چنين صحنه‌هايي را نداريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سايت رسمي ‪ AFC‬در ادامه مطلب خود آورده است: تيم ملي فوتبال ايران در ‪ ۲۳‬بازي رسمي خود در ‪ ۱۸‬ماه اخير تنها يك شكست داشته و تاكنون به كره شمالي نباخته است.

اين سايت در ادامه به تشريح لحظات حساس اين ديدار پرداخته و با اشاره به اغتشاش تماشاگران كره‌اي در اواخر اين ديدار نوشته است : اين پيروزي تيم ملي فوتبال ايران را صاحب ‪ ۷‬امتياز كرد تا همچنان در صدر جدول گروه ‪۲‬ اين رقابتها باقي بماند.

تيم ملي كره شمالي كه پيش از اين تنها يك بار در جام جهاني ‪۱۹۶۶‬ انگلستان حضور داشته، با اين شكست اميدهاي خود را براي صعود بسيار كمرنگ ديد.

ديدار بعدي دو تيم روز ‪ ۱۳‬خرداد ماه سال جاري در نخستين روز از دور برگشت اين رقابتها در ورزشگاه يكصد هزار نفري آزادي تهران برگزار مي‌شود.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19947

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سايت اي. اف. سي.: ايران به جام جهاني ‪ ۲۰۰۶‬نزديك شد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016