دوشنبه 22 فروردين 1384

به منظور جلوگيري از حوادث، استاديوم آزادي شايد تا سال آينده به سيستم مدرني مجهز شود! ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - سازمان ورزش


راه‌اندازي كارت‌هاي اعتباري در استاديوم صدهزار نفري آزادي راهي براي فرار از وقوع حوادث احتمالي پنجم فروردين در مسابقات فوتبال است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مدير شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي چند ماه پيش از وقوع حادثه‌ي ورزشگاه آزادي از راه‌اندازي كارت‌هاي اعتباري براي ورود و خروج سالم‌تر تماشاچيان از اماكن ورزشي خبر داده بود.

وي معتقد است كه ورزشگاههاي بزرگي مانند آزادي ناگزير هستند تا به سيستم‌هاي روز دنيا مجهز شوند.

مدير عامل شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي درباره‌ي استفاده از كارت اعتباري ورزش افزود:« اين كارت براي اولين بار در پيست اسكي ديزين مورد بهره‌برداري قرار گرفت و هم اكنون 30 هزار كارت آماده‌ي بهره‌برداري است. در اجراي اين پروژه هر فرد مي‌تواند كليه‌ي تعاملات خود با سازمان تربيت ‌بدني، نهادها و مجموعه‌هاي ورزشي تحت پوشش را از طريق كارت اعتباري انجام دهد. با تعميم اين پروژه افراد از طريق اين كارت مي‌توانند از كليه‌ي خدمات موجود در اماكن ورزشي بهره ‌برداري كرده و استفاه از پول در اماكن مورد اشاره را به حداقل برسد. در تداوم اجراي پروژه ارايه‌ي خدمات به شهروندان از طريق مكانيزه بسياري از بررسي‌ها، آمارگيري‌ها، مطالعات و برنامه‌ريزي‌هاي لازم به منظور ارتقاي سطح كمي و كيفي خدمات قابل ارايه به شهروندان واقعي‌تر و مطلوب‌تر خواهد شد.»

اما با توجه به اين كه تنها طبقه‌ي اول استاديوم يكصد هزارنفري آزادي داراي صندلي است و براي مجهز شدن طبقه‌ي دوم بايد بتون‌هاي اين قسمت بازسازي اصولي شوند تا پايان مرمت طبقه‌ي دوم نمي‌توان از شماره‌گذاري صندلي‌ها و بالطبع استفاده از كارتهاي اعتباري بهره‌اي برد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مقدس زاده در اين رابطه به خبرنگار ايسنا گفت:« قصد داريم بازسازي طبقه‌ي دوم مجموعه‌ي ورزشي آزادي را بدون تعطيلي آغاز كنيم. در اين رابطه از مشاورين ذيصلاح و با سابقه‌ و مجامع علمي از جمله دانشگاه اميركبير به صورت رسمي بهره‌برداري كرده‌ايم كه نتايج اين مطالعات علمي و تعيين روش اجرايي حدود چهار ميليارد تومان صرفه‌جويي در هزينه‌هاي اجرايي خواهد شد. از زمان شروع كار بازسازي نيز به 9 ماه زمان براي انجام اقدامات لازم نياز داريم.»

اما با توجه به اين كه براي بازسازي و مرمت قسمت‌هاي مختلف مجموعه ورزشي آزادي تهران اقدامات مطالعاتي زيادي انجام مي‌شود و اين مجموعه از طرح‌هاي مطالعاتي بي‌نصيب نيست، دولت نيز بايد در تخصيص اعتبارات لازم توجه جدي داشته باشد تا بزرگترين اميد ورزشي‌ها براي برگزاري مسابقات بزرگ كمرنگ نشود.

اما با توجه به اين كه ورزشگاه آزادي از زمان بازسازي طبقه‌ي دوم به 9 ماه زمان احتياج دارد، بايد تا سال آينده منتظر ماند تا شاهد ايجاد مكانيزمي نوين در اين ورزشگاه باشيم.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20890

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'به منظور جلوگيري از حوادث، استاديوم آزادي شايد تا سال آينده به سيستم مدرني مجهز شود! ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016