پنجشنبه 25 فروردين 1384

هادي ساعي قهرمان هفدمين دوره مسابقه‌هاي جهاني تكواندو مدال طلاي خود را به ملت ايران تقديم كرد، ايرنا

هادي ساعي

مادريد، ايرنا ‪۸۴/۰۱/۲۵‬

خارجي. داخلي. ورزشي. تكواندو. اسپانيا.

"هادي ساعي" قهرمان هفدمين دوره مسابقه‌هاي جهاني تكواندو در اسپانيا گفت كه مدالش را به ملت ايران تقديم مي‌كند.


ساعي كه چهارشنبه شب مدال طلاي وزن ‪ ۷۲‬كيلوگرم اين مسابقات را كسب كرد، به خبرنگار ايرنا گفت:" من اين پيروزي را مديون ملت عزيز ايران هستم و مدالم را به آنها پيشكش مي‌كنم."
/تيم ملي تكواندوي ايران روز چهارشنبه در نخستين روز مسابقه‌هاي جهاني مادريد با درخشش "هادي ساعي" قهرمان صاحب نام خود، توجه جهانيان را بار ديگر به تواناييهاي ورزشي خود جلب كرد.

ساعي امروز پس از استراحت در مرحله نخست و خودداري حريف استونيايي‌اش از مسابقه با وي در مرحله دوم، نخستين بار با رقيبي از سوييس روبرو شد و او را با اقتدار كامل، با نتيجه ‪ ۹‬بر ‪ ۳‬از سر راه برداشت.

او در مرحله يك هشتم با رقيب سرسخت خود از كره كه به عقيده صاحبنظران، مسابقه آنان به معناي فينال وزن ‪ ۷۲‬كيلوگرم تكواندو بود، ظاهر شد و پس از يك پيكار نفسگير، سرانجام با نتيجه ‪ ۹‬بر ‪" ۸‬سانگ هيوم موم" را نيز مغلوب كرد.

ساعي دقايقي بعد در برابر "دانيل مارتينز" حريف اسپانيايي خود كه از پشتيباني چهارهزار تماشاگر حاضر در سالن "كاخ ورزشهاي" ورزشگاه فليپه مادريد برخوردار بود، روبرو گشت اما مارتينز نيز تاب مقاومت در برابر ضربه‌هاي جانانه او را نياورد و با نتيجه ‪ ۱۲‬بر ‪ ۶‬در برابر ساعي تسليم شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مرحله نيمه نهايي پيكار تكواندوكار سرشناس ايران با "ني‌ني تاكاهينو" حريفي از ژاپن برگزار شد و همانگونه كه كارشناسان پيش بيني كرده بودند او كسي نبود كه بتواند در برابر ساعي ايستادگي كند.

تاكاهينو در همان ثانيه‌هاي نخست در حالي كه نشان مي‌داد ضربه‌هاي سختي را از ساعي دريافت كرده است، با احترام از تشك "چياب شانگ" مسابقه كنار كشيد.

با كناره‌گيري او، قهرمان قرمزپوش ايران در آخرين مرحله از نبردش در برابر حريفي از روسيه به نام "آلن آكويف" حاضر شد و سرانجام با شكست وي با نتيجه پنج بر دو، ساعي به مقام قهرماني وزن منهاي ‪ ۷۲‬كيلوگرم مردان در هفدمين دوره مسابقات جهاني تكواندوي اسپانيا رسيد.

ساعي كه برنده مدال طلاي بازيهاي المپيك آتن و مدالهاي متعدد جهاني و آسيايي است، در طول مسابقات امروز به ستاره‌اي درخشان تبديل شده بود، به گونه‌اي كه از آغاز نخستين مبارزه‌اش تا زمان پيروزي، تشك "چپاب شانگ" محل ديدارهاي او، پربيننده‌ترين صحنه موردعلاقه تماشاگران اسپانيايي و خارجي بود.

او به قدري براي تماشاگران معروف بود كه حتي چيني‌ها و ژاپني‌ها نيز در كنار اروپايي ها با گفتن "هادي"، اين تكواندوكار صاحب نام ايراني را تشويق مي‌كردند.

ساعي پس از پيروزي نهايي، در ميان تشويق و ابراز احساسات پرشور گروهي از ايرانيان مقيم اسپانيا و هموطناني كه از ديگر كشورهاي اروپايي براي ديدن مسابقات به مادريد آمده‌اند، روي شانه‌هاي اعضاي تيم ملي تكواندوي ايران قرار گرفت و پرچم پرافتخار ايران را به نشانه پيروزي بر فراز سرش به اهتزار درآورد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21026

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هادي ساعي قهرمان هفدمين دوره مسابقه‌هاي جهاني تكواندو مدال طلاي خود را به ملت ايران تقديم كرد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016