سه شنبه 13 ارديبهشت 1384

برترین تکواندوکار جهان در آستانه خداحافظی از ايران! گفتگوي "سينا" با هادي ساعي

تهران ،خبرگزاری سینا - مریم رحمانی

تیم های تکواندو استرالیا و پرتغال همچنان مصرانه در پی این هستند تا مقدمات حضور بهترین تکواندو کار جهان را در راس تیمهای ملی خود فراهم کنند .

آنها به رغم شرایط مختلفی که از سوی هادی ساعی برایشان گذاشته شده است با کمال میل به تمامی خواسته های ملی پوش حرفه ای و با اخلاق کشورمان پاسخ مثبت داده اند و در صدد هستند تا تحت هر شرایطی با استفاده از وجود "ساعی "تحولی اساسی در تیمهای ملی تکواندو خود ایجاد کنند .

پیشنهادات این کشورها به گونه ای بوده که "ساعی" جوان را برای ادامه کار در یکی از این تیمها و ورود به دنیای مربیگری مردد کرده است .این درحالی است که پیش از این تکواندو کار برجسته ایران اعلام کرده بود، می خواهد در المپیک 2008 چین نیز شرکت و از اعتبار تکواندو کشورمان بار دیگر دفاع کند .

در این خصوص خبرنگار سینا با ساعی گفت و گویی ترتیب داد که در پی می آید :

*آنچنان که از قرائن پیداست ، رفتن شما به یکی از این دو کشور به شکل مقطعی نخواهد بود ؟

درست است . طبق مکاتباتی که با استرالیا داشته ام اگر با این کشور به توافق کامل برسم ،با آنها قراداد چهارساله منعقد می کنم ، البته پرتغال هم پیشنهاد بسیار خوبی داده است، اما استرالیا بیشتر مد نظر من است .

*و این یعنی خداحافظی با دنیای قهرمانی ؟

فکر می کنم همینطور باشد.خیلی سعی کردم که با گذاشتن شرایط بسیار سخت ،آنها را از این تصمیم خود منصرف کنم ولی هر چه من برایشان تعیین می کنم ،می پذیرند .فعلا هم با یکدیگر در حال مذاکره هستیم .

*چه زمانی ،رفتن یا ماندن شما قطعی می شود ؟

من آخرین خواسته های خود را بزودی به آنها خواهم گفت و آنها نیز نظر نهایی خود را اعلام می کنند و تا 10 روز دیگر تکلیف من به طور کامل مشخص می شود .

*گفته بودید در بازیهای المپیک چین شرکت خواهید کرد ؟

راستش را بخواهید از یک سو کمی خسته شده ام و از طرف دیگر به هیچ وجه دلم نمی آید دنیای قهرمانی را کنار بگذارم و از ایران دل بکنم ، ولی به هر حال این موقعیت بسیار خوبی است که برایم پيش آمده است .البته من هنوز هم مقابل این تیمها سنگ اندازی می کنم و نمی دانم در آینده چه پیش می آید .

*قرار است هدایت تیم ملی بزرگسالان استرالیا را به عهده بگیرید ؟

طبق مذاکرات انجام شده ، قرار است من به عنوان مدیر فنی تیمهای ملی این کشور مشغول به کار شوم و هدایت تیمهای ملی بزرگسالان و نوجوانان را در دو رده آقایان و بانوان بر عهده داشته باشم .

*در حال حاضر چه برنامه خاصی را در دست اجرا دارید ؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در حال حاضر از فرصت تعطیلی اردوهای تیم ملی استفاده می کنم و به درس و دانشگاهم می رسم . گاهی اوقات هم به سوارکاری می روم و یا تنیس بازی می کنم .فعلا تمرینات تکواندو تعطیل است .

*گویا قرار است به ایرلند هم بروید؟

بله . اواسط خردادماه به مدت دو هفته به این کشور می روم تا تمریناتشان را زیر نظر بگیرم و برنامه آمادگی تازه ای برای این تیم تدوین کنم .

*از عملکرد تیمتان (ایرلند) در مسابقات جهانی اسپانیا راضی بودید ؟

در حد خودشان خوب ظاهر شدند .چون همه تکواندو کاران ایرلند در سطحی بسیار بالا نیستند ،تیم خود را به طور کامل نیاورده بودند و لی با این وجود خوب نتیجه گرفتند .

*زمزمه هایی مبنی بر انحلال تیم تکواندو پرسپولیس شنیده می شود ،آیا تیم آینده خود را انتخاب کرده اید؟

اگر پرسپولیس بماند که در همین تیم بازی می کنم ،در غیر اینصورت از سه تیم دیگر تهرانی پیشنهاد دارم که یکی از آنها را انتخاب می کنم .

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21979

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برترین تکواندوکار جهان در آستانه خداحافظی از ايران! گفتگوي "سينا" با هادي ساعي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016