شنبه 14 خرداد 1384

گزارش خبرگزاري فرانسه از ديدار ايران و كره شمالي، شبکه ورزش ايران

تيم ملي فوتبال ايران

تهران IranSports.Net_ خبرگزاري فرانسه از تهران گزارش داد : ايران با يك پيروزي راحت ولي كند طبق تصميم گرفته شده در يك بازي در خانه خود در برابر كره شمالي ، يك گام تعيين‌كننده به سمت راهيابي به جام جهاني ‪ ۲۰۰۶‬آلمان برداشت . ايران كه اكنون ‪ ۱۰‬امتياز از چهار بازي اندوخته است با صلابت در صدر جدول گروه ب آسيا قرار دارد كه دو تيم بالاي جدول آن به آلمان مي‌روند.
ژاپن و بحرين تيمهاي دوم و سوم بوده و كره شمالي بدون كسب هيچگونه امتياز تيم آخر جدول است .
ولي ايران اكنون در صدد كسب يك پيروزي بر بحرين در روزچهارشنبه‌براي راهيابي به جام جهاني است .
" برانكو ايوانكوويچ " سرمربي كروات ايران گفت :" هنوز بازي پايان نيافته است ."
وي اظهار داشت :" هنوز بسيار زود است كه جشن بزرگ برپا كرد. ما روز چهارشنبه بازي دشواري در برابر بحرين داريم . برخي از بازيكنان ما دو كارت زرد گرفته و اين بدان معنااست كه نمي‌توانند بازي كنند ." در بازي با كره شمالي ، ايران آشكار تيم برتر ميدان بود ولي با اين حال در خلق فرصتهاي قوي در مواجهه با يك خط دفاعي با شهامت و از نظر فيزيكي آماده با مشكل روبرو بود .
پس از خلق تنها چند موقعيت در ‪ ۴۵‬دقيقه اول ، ايران سرانجام توانست در وقت اضافه اين نيمه راه گشايشي در عمق دفاع بيابد .
علي كريمي مهاجم ستاره ايران -- كه فعلا در باشگاه الاهلي دبي بازي مي‌كند ولي قرار است فصل آينده به تيم بايرن مونيخ قهرمان آلمان بپيوندد -- در جناح راست نقش زمين شد .
ضربه آزاد مهدي مهدوي كيا راه محوطه جريمه شش ياردي را يافت و سرانجام رحمان رضايي با ضربه سر خود موفق شد توپ را به زير طاق ديرك افقي دروازه بكوبد .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در نيمه دوم ، علي دايي كاپيتان كار كشته ايران تير دروازه را در دقيقه ‪ ۵۵‬هدف گرفت و در دقيقه ‪ ۶۱‬نيز ضربه سر ديگر وي خطارفت .
تنها موقعيت كره شمالي در دقيقه ‪ ۱۹‬ايجاد شد و آن زماني بود كه يك ضربه آزاد پس از برخورد با ديواره دفاعي ايران برگشت خورد و نزديك بود در فاصله شش ياردي محوطه جريمه توسط " سين يونگ نام " به گل تبديل شود .
در سراسر بازي ، كره‌ايها يك شيوه بازي تدافعي و فيزيكي را به نمايش گذاشتند و آشكارا اميدوار بودند كه با ايجاد اختلال در پاس كاري روان تيم ايران گاه به گاه براي ضد حمله موقعيت خلق كنند .
با اين حال ، ايرانيان دچار ضعف جسماني نشده و به راحتي آن نوع از بازي را كه از يك تيم دست بالاي آسيا انتظار مي‌رود به نمايش نگذاشتند-- و علنا مشتاق بودند قدرت خود را براي رويارويي آزاردهنده تر در برابر بحرين حفظ كنند .
ايران نخستين بار به جام جهاني ‪ ۱۹۷۸‬آرژانتين راه يافت ولي نتوانست از دور اول مسابقات قراتر رود . بيست سال بعد به جام جهاني فرانسه صعود كرد و يك پيروزي به ياد ماندني در برابر آمريكا كسب كرد.
در ادامه اين گزارش امده است : ايران نتوانست از مزيت بازي در برابر يكصد هزار تماشاگر برخوردار شود چرا كه فيفا پس از كشته شدن هفت نفر در زير فشار در بازي با ژاپن ، ظرفيت استاديوم آزادي را به نصف كاهش داد .
كره شمالي نيز -- پس از بي‌اعتنايي يون جونگ- سو سرمربي آن به درخواست داور مبني بر دور شدن از زمين كه بيش از حد به آن نزديك شده بود -- اكنون ممكن است با يك مجازات ديگر فيفا روبرو شود .

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23747

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش خبرگزاري فرانسه از ديدار ايران و كره شمالي، شبکه ورزش ايران' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016