چهارشنبه 18 خرداد 1384

ايران در تدارک جشن بزرگ ملي، گفتگوي "روز" با مجيد مظفري بازيگر سينماي ايران وکاپيتان تيم فوتبال هنرمندان

" ايران آماده برپايي يک جشن بزرگ ملي است." مجيد مظفري بازيگر سرشناس سينماي ايران وکاپيتان تيم فوتبال هنرمندان، که از اردوي تيم ملي فوتبال آمده است، در گفت وگو با"روز"از آمادگي تيم ملي و تدارک گسترده ملي براي جشن پيروزي خبر مي دهد.

مجيد مظفري مي گويد: از پيش برو بچه هاي تيم ملي مي آيم. روحيه هاعالي است. علي کريمي مي گفت: بي برو برگرد مي بريم. فريدون زندي با آن لهجه شيرين از پيروزي خبر مي داد. علي دايي، کاپيتان تيم ملي مي گفت اين بازي، آن بازي نيست"

دايي به بازي سرنوشت سازي اشاره مي کند که در جام جهاني پيشين بين ايران و بحرين در منامه انجام شد. تيم ملي ايران نياز به برد داشت تا قدم آخر را بردا رد. مردم مثل امروز براي برپايي جشن ملي آماده شده بودند. نيروي انتظامي به فرماندهي سردار قاليباف اعلام کرده بود که مانع اين کار خواهد شد. تيم ملي که براي برد به زمين رفته بود، با باخت عجيبي بازي راواگذار کرد. ميليونها ايراني که در پاي تلويزيون ها نشسته بودند چهره حيران بازيکنان تيم ملي و به ويژه علي کرمي رامي ديدند که در زمين ميخکوب شده اند وتکان نمي خورند. بلافاصله، شايعه اي سراسر ايران را درنورديد. گفته مي شد به دستور مقامات بالاي سياسي که از حضور مردم در خيابان ها وحشت داشتند، به تيم ملي دستور داده شده است، بازي را ببازند. شايعه با همه شگفتي که درآن نهفته بود، در فضاي سياسي ايران جا افتاد ومورد قبول واقع شد.

و حالا، بازي سرنوشت تکرار مي شود. با اين تفاوت که ايران فقط با يک مساوي بعنوان اولين تيم دنيا به جام جهاني راه خواهديافت. سردار قاليباف بجاي لباس نظامي با شلوار جين وعينک پنسي در پي کسب آراي همان جواناني است که حضور آنها را مغاير منافع ملي مي دانست. رئيس جمهور خاتمي هم با سورپريز در جيب، به استاديوم آزادي مي رود تا يک پيروزي ملي بدرقه راهش باشد. هنرمندان سينما، امروز در يک گروه صد نفره عازم استاديوم هستند. جعفر پناهي، با تيم فيلمبرداري خود در استاديوم خواهدبود تا فيبم پيروزي را کليد بزند.

مجيد مظفري که در ستاد انتخا باتي يکي از نامزدها هم فعال است،مي گويد: بازي ايرا ن و بحرين تبليغات انتخاباتي راهم تحت الشعاع قرار داده واغلب ستادها براي حضور در استا ديوم وتشويق تيم ملي تعطيل است.

اخبار رسيده به"روز" حاکي است که تا غروب سه شنبه همه بليت هاي استاديوم صدهزار نفري فروش رفته ودر سراسر ايران، مردم درتدارک يک جشن بزرگ ملي هستند.

پليس : هشدار وهمکاري

جش پيروزي ايران بر استراليا که ايران را براي دومين بار راهي جام جهاني کرد، بزرگترين جشن ملي درسال‌هاي اخير را رقم زد. مر دم در شهرها و روستا ها به پايکوبي پرداختند و اين پيروزي را جشن گرفتند. اتفاقي که در نوع خود يگانه بود.

در سال‌هاي گذشته بسياري از نا آرامي هاي خياباني بعد از مسابقات فوتبال اتفاق افتاده است. به همين دليل نيروهاي امنيتي و پليس در حال آماده باش هستند. رئيس پليس 110 اعلام کرده که افراد زير نظر وي در ارگان متبوعش در تلاش هستند تا با ايجاد امنيت، امکان مشارکت حداکثري مردم را در جشن امروز فراهم کنند. سرداراسکندر مومني گفت:" تمهيدات لازم را براي هرچه بهتر برگزار كردن مسابقه فوتبال و جشن‌هاي احتمالي در سراسر كشور به مناسبت صعود به جام جهاني پيش‌بيني كرده‌ايم؛ از اين رو آمادگي لازم براي برقراري نظم در مراسم‌ شادي را داريم."

پليس برخلاف هشت سال پيش، تسليم خواست ملي شده است. هم هشدار مي دهد وهم کاري مي کند.سردار مؤمني مي گويد:" تامين امنيت روز بازي به طور كامل بر عهده فرماندهي انتظامي تهران بزرگ است." و به همکاران خود در پليس تهران بزرگ توصيه کرد با توجه به اينكه ايران به دليل مسائل قبلي، از نظر بين‌المللي زير ذره بين است، همه توان خود را بكار گيرند و از ورود افراد بدون بليت به ورزشگاه جلوگيري كنند.

سردار طلايي رييس پليس تهران نيز اعلام کرد که براي بازي امروز هيچ بليتي مقابل ورزشگاه فروخته نخواهد شد و علاقه مندان بايد پيشتر اين بليت ها راتهيه کرده باشند و نبايد قبل از ساعت 12 به ورزشگاه مراجعه کنند. او پيشنهاد کرده است تا تماشاگران ازآوردن وسيله نقليه شخصي خودداري کنند و از وسايل نقليه عمومي استفاده كنند. امروز از ورود خودروهاي شخصي به ضلع غربي ورزشگاه آزادي جلوگيري مي شود و وسا يل نقليه شخصي بايد بيرون ورزشگاه پارك كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

طلايي همچنين توصيه کرده است که هواداران از آوردن اطفال به ورزشگاه خودداري کنند. به گزارش ايسنا وي تصريح كرده: تمام تلاش نيروي انتظامي جهت برقراري نظم در بازي تيم ملي كشورمان به كار گرفته شده و قطعا با هر گونه اختلال در نظم و امنيت و حركتي كه منجر به سلب آسايش عمومي شود، برخورد خواهد شد.

از برخي ستاد هاي انتخاباتي خبر مي‌رسد که کانديداها حضور و تبليغات، در جشن شادي را از دست نخواهند داد. و سردار اسكندر مومني، رييس پليس110 در اين باره مي گويد: نيروي انتظامي فقط ضابط دستگاه قضايي بوده و با كارناوالهاي تبليغاتي كه بنا بر قانون ممنوع است، برخورد مي‌كند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24029

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ايران در تدارک جشن بزرگ ملي، گفتگوي "روز" با مجيد مظفري بازيگر سينماي ايران وکاپيتان تيم فوتبال هنرمندان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016