دوشنبه 13 تير 1384

نوجوان ايرانی تبار قهرمان ويمبلدون شد، آفتاب

مايکل شهباز
مايکل شهباز

آفتاب: يک نوجوان ايرانی تبار در مسابقات تنيس ويمبلدون بريتانيا به مقام قهرمانی رسيد. مايکل شهباز که تابعيت آمريکا دارد، در قسمت دوبل نوجوانان پيروز شد. او در قسمت انفرادی نيز شرکت داشت اما در مرحله دوم شکست خورد.
-----------------------------

پدر و مادر مايکل که از آسوری های ايران هستند سال ها قبل به آمريکا مهاجرت کردند و مايکل هفده سال پيش در آمريکا متولد شد.
او که بازی تنيس را از سن هفت سالگی آغاز کرده است در حال حاضر در آکادمی تنيس نيک بوليتيری در ايالت فلوريدای آمريکا آموزش می بيند و عضو تيم جام ديويس نوجوانان آمريکاست. اين نوجوان ايرانی آمريکايی امسال برای اولين بار در مسابقات ويمبلدون که معتبرترين تورنمنت تنيس جهان است شرکت داشت.
به نظر می آيد که تنيس در خانواده شهباز ارثی است. ولاديمير شهباز، پدر مايکل، مربی نيمه وقت آکادمی تنيس آمريکاست و خواهر مايکل، نيکول، که يک سال و نيم از او بزرگتر است در تور دختران نوجوان شرکت داشت اما مدتی است به علت آسيب ديدگی و جراحی زانو به تنيس نمی پردازد و به تحصيلاتش ادامه می دهد.
مايکل تصميم دارد در نوزده سالگی به جرگه تنيس بازان حرفه ای بپيوندد و کارشناسان تنيس آينده خوبی را برای او پيش بينی می کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در مسابقات امسال ويمبلدون، راجر فدرر، تنيس باز 23 ساله سوئيسی که در رتبه نخست بازيکنان تنيس جهان قرار دارد، به مقام قهرمانی مردان رسيد. به اين ترتيب، او همراه با پيت سمپراس و بيورن بورگ، جزو تنها قهرمانانی است که سه دوره پياپی در اين رويداد معتبر ورزشی به پيروزی رسيده اند.
در رشته زنان نيز ونوس ويليامز، تنيس باز آمريکايی برای سومين بار به مقام قهرمانی رسيد. او که در چهار سال اخير در هيچيک از مسابقات "جايزه بزرگ"، که بالاترين رده رقابتهای تنيس در جهان است، به قهرمانی نرسيده بود، تا پيش از درخشش دوباره در ويمبلدون به جايگاه شانزدهم در رده بندی زنان تنيس باز سقوط کرده بود.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/25524

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نوجوان ايرانی تبار قهرمان ويمبلدون شد، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016