سه شنبه 17 آبان 1384

گفتگو با مربی تيم ملی وزنه برداری در فاصله‌ي يك روز مانده به مسابقات جهاني وزنه برداري، ايسنا

- تيم جوان ايران سرمايه‌ آينده است
- رضازاده به انگيزه براي كسب ركورد جديد جهان نياز دارد



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني


مسعود قاسمي سال‌ها است كه به عنوان مربي در كنار وزنه‌برداران تيم ملي است و به خوبي شرايط روحي و رواني و جسمي آنها را مي‌داند. اكنون كه تنها يك روز به شروع مسابقات جهاني وزنه‌برداري باقي است ضمن اظهار رضايت از شرايط وزنه‌برداران تيم ملي، ‌اين تيم را به عنوان سرمايه‌ آينده وزنه‌برداري ايران قلمداد مي‌كند.

وي در اين رابطه گفت: اگر 4 وزنه‌بردار در مسابقات جهاني شركت كنند، سه نفر از آنها زير 24 سال (24، 20 و 16 سال) سن دارند و ميانگين سني كلي تيم كمتر از 22 سال است. اين تيم پشتوانه آتي وزنه‌برداري ما است.

مربي تيم ملي وزنه‌برداري كه همراه با سجاد بهروزي در دوحه بسر مي‌برد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: رضازاده، ابراهيمي، بهروزي و دهقانيان قرار است كه به عنوان اعضاي تيم ملي به دوحه بيايند. طي روزهاي گذشته نيز ركوردهاي خوبي ثبت كرده‌اند كه اگر همين وزنه‌ها را در مسابقات جهاني تكرار كنند، براي ما بسيار خوب است.

وي در مورد آخرين وضعيت سجاد بهروزي ملي‌پوش كشورمان در وزن 56 كيلوگرم يادآور شد: بهروزي نسبت به خودش شرايط خوبي را دارد. اكنون در بازي‌هاي شرق آسيا ركوردهاي خوبي را در سبك وزن به ثبت رسانده و كارش در مسابقات جهاني سخت است. اما بايد توجه داشت كه او اكنون 16 سال سن دارد و وزنه‌بردار خوبي براي مسابقات آتي است. او بايد تا بازي‌هاي المپيك چين تجارب زيادي كسب كند و هدف كسب مدال بهروزي در المپيك 2008 پكن است.

مربي تيم ملي وزنه‌برداري با اظهار رضايت از وضعيت اصغر ابراهيمي در وزن 94 كيلوگرم خاطر نشان كرد: اگر ابراهيمي به ركورد 395 كيلوگرم برسد، نتيجه‌ي خوبي را در مسابقات جهاني كسب مي‌كند. اكنون وضعيت روحي و جسمي او خوب است. البته پيش از اين تا حدودي از درد زانو رنج مي‌برد و تمرينات سبك مي‌زد. اما الان در يك ضرب 180 كيلوگرم زده كه اين ركورد خيلي خوب است. به طور كلي احتمال اين كه قهرمان آسيا بتواند در مسابقات جهاني مدال بگيرد كم است، اما نتيجه‌ي خوبي را كسب مي‌كند. البته بايد حريفان او را نيز در مسابقات جهاني در نظر داشت. اگر ابراهيمي روز مسابقه روي شانس باشد حداقل نتيجه‌ي او پنجم و يا ششم جهان است.

قاسمي در ادامه در مورد وضعيت علي دهقانيان به ايسنا گفت: دهقانيان وضعيت خوبي را دارد. 165 كيلوگرم يك ضرب زده و 210 كيلوگرم دو ضرب. همه چيز او در شرايط كنوني خوب است و از اميدهاي آتي ايران در مسابقات جهاني است. او امسال براي اولين بار به رده بزرگسالان آمده و تا كنون خوب كار كرده است. حتي او چند ماه ديگر مي‌تواند در رده‌ي جوانان وزنه بزند. دهقانيان از چهره‌هاي با استعداد وزنه‌برداري است و تمرينات خود را هميشه به صورت منظم، با برنامه و با انگيزه انجام مي‌دهد. از او در سال‌هاي آينده بيشتر خواهيم شنيد.

قاسمي در ادامه با بيان اين كه نمي‌توان گفت كه رضازاده صد در صد طلا خواهد گرفت، يادآور شد: رضازاده هميشه خوب تمرين مي‌كند و هميشه در شرايط خوبي به سر مي‌برد اما از هم اكنون هم نمي‌شود از رضازاده توقع كسب مدال طلا را داشت و تنها مي‌توان گفت كه مدال خواهد گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در مورد تمرينات رضازاده در ماه‌هاي اخير گفت: رضازاده تنها شانس ايران براي كسب مدال در مسابقات جهاني است و اين موضوع را از ماه‌ها قبل مربيان تيم ملي و به خصوص ايوانف به آن واقف بودند. براي همين تلاش مي‌كردند تا رضازاده كمتر مورد آسيب ديدگي قرار گيرد. او سال‌هاي قبل پيش از مسابقات جهاني وزنه‌هايي بيشتر از ركورد جهان مي‌زد، اما در سال جاري اين اتفاق نيفتاده است. رضازاده قوي‌ترين مرد جهان است و توانايي اين را دارد كه بار ديگر ركورد دو ضرب جهان را افزايش دهد.

وي در مورد حركت يك ضرب رضازاده ادامه داد: او در سال 2003 در يك ضرب نقره گرفت. درست است كه او در يك ضرب هم سطح حريفان جهاني خود مي‌زند و شايد با اختلاف وزن مدال طلا را از دست دهد. اما به طور حتم در دو ضرب جبران مي‌كند.

مربي تيم ملي وزنه‌برداري در پايان خاطر نشان كرد: رضازاده از چند سال قبل هم ركوردهاي جهان را شكسته و هم ركوردهاي المپيك. دو بار مدال طلاي المپيك را كسب كرده و دو بار مدال طلاي جهان و هيچ چيزي در كارنامه‌ي افتخارات خود كم ندارد. رضازاده اكنون به انگيزه‌اي براي ثبت ركورد جديد براي جهان نياز دارد. او به تازگي پيشنهاد آلمان‌ها را رد كرد و حداقل بايد از لحاظ مالي در شرايطي باشد كه انگيزه‌ي لازم براي كسب مدال طلا و ركوردهاي جهاني را داشته باشد. او قوي‌ترين مرد جهان است و بايد حتما به او برسند.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27235

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفتگو با مربی تيم ملی وزنه برداری در فاصله‌ي يك روز مانده به مسابقات جهاني وزنه برداري، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016