پنجشنبه 19 آبان 1384

گزارش هايی از مسابقات وزنه برداری جهان در دوحه‌ي قطر، آسيايي‌ها در روز نخست مدال‌ها را درو كردند، ايسنا

گزارش خبرنگار ايسنا از رقابت‌هاي جهاني وزنه‌برداري
سجاد بهروزي در مكان هشتم دسته‌ي ‌‌٥٦ كيلوگرم ايستاد

آسيايي‌ها در روز نخست مدال‌ها را درو كردند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - كشتي


وانگ‌ شين يوان از چين تايپه قهرمان دسته‌ي 56 كيلوگرم رقابت‌هاي وزنه‌برداري جهان شد و سجاد بهروزي در مكان هشتم ايستاد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، هفتاد و چهارمين دوره‌ي رقابت‌هاي وزنه‌برداري قهرماني جهان در دوحه‌ي قطر آغاز شد كه در روز نخست سجاد بهروزي جوان‌ترين وزنه‌بردار اين مسابقات، با ركورد مجموع 255 كيلوگرم در مكان هشتم قرار گرفت.

در حركت يك ضرب، لي‌ژنگ از چين با حد نصاب 127 كيلوگرم اول شد. وانگ شين يوآن از چين تايپه با 125 كيلوگرم و لي جونگ هون از كره جنوبي با حد نصاب 125 كيلوگرم دوم وسوم شدند.

سجاد بهروزي وزنه بردار شانزده ساله ايراني با بالاي سر بردن وزنه 115 كيلوگرمي در مكان هشتم قرار گرفت. ديگر وزنه برداران چين و چين تايپه نيز چهارم و پنجم شدند.

در حركت دو ضرب نيز وومي‌جين از چين با ركورد 156 كيلوگرم اول شد و وانگ شين يوآن از چين تايپه با همين ركورد در مكان دوم قرار گرفت. لي‌جونگ‌هون از كره‌جنوبي نيز با مهار وزنه‌ي 155 كيلوگرم سوم شد. بهروزي نيز با بالاي سر بردن وزنه‌ي 140 كيلوگرمي در مكان يازدهم قرار گرفت.

در مجموع اين رقابت‌ها وانگ از چين تايپه با مجموع 281 كيلوگرم قهرمان دسته‌ي 56 كيلوگرم شد. لي از كره‌جنوبي با 280 كيلوگرم به عنوان نايب قهرماني دست يافت و هوان از ويتنام با ركورد 279 كيلوگرم در مكان سوم ايستاد. بهروزي با مجموع 255 كيلوگرم عنوان هشتمي جهان را به دست آورد.
----------------------------------

ركورد شكني در آغاز مسابقات جهاني وزنه برداري
مدال طلاي 56 كيلوگرم مردان به چين تايپه رسيد
سجاد بهروزي جوان‌ترين وزنه‌بردار مسابقات



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني

هفتاد و چهارمين دوره‌ي مسابقات جهاني وزنه برداري كه مصادف با آغاز يكصدومين سالگرد تاسيس فدراسيون جهاني وزنه برداري است،

روز گذشته با حضور تمامي‌ستارگان وزنه برداري جهان در شهر دوحه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در روز نخست رقابت‌هاي وزنه برداري بزرگسال در بخش زنان، مينگ جوان وانگ از چين كه پس ازيكسال دور‌ي از رقابت‌ها به صحنه‌ي مسابقات بازگشته بود، با شكستن ركوردهاي جوانان و بزرگسالان در وزن 48 كيلوگرم جهان سه مدال طلا براي كشور خود به ارمغان آورد.

وي در اين رقابت و در حركت يكضرب ركورد 95 كيلوگرم را ثبت كرد كه اين ركورد حدنصاب جديدي براي جوانان جهان بود.

اما او در حركت دو ضرب ، پا را فراتر گذاشت و مدال طلاي دو ضرب را در اولين حركت خود گرفت، در دومين حركت ركورد جوانان جهان را شكست و در سومين حركت ركورد بزرگسالان جهان را نيز به خود اختصاص داد‌.

بدين ترتيب وانگ ركورد مجموع جهان را نيز به 213 كيلوگرم افزايش داد.

او با اين هنرنمايي 13 هزار دلار پاداش گرفت. در اين رقابت پن سيري سيلاو و وآري ويرات ‌هامورن هر دو از تايلند در مكان‌ها‌ي دوم و سوم قرار گرفتند.


جاي خالي هليل موتلو احساس شد.

مسابقات وزن 56 كيلوگرم مردان در حالي آغاز شد كه اسطوره‌ي اين وزن به دليل محروميت ناشي از دوپينگ حضور نداشت.

شايد همگان بر اين باور بودند كه در غياب هليل موتلو تركيه‌اي، وو مي‌جين از چين كه نايب قهرمان المپيك آتن است بر سكوي نخست تكيه زند اما تمام معادلات در اين رقابت نفس گير برهم خورد.

ژنگ لي هموطن وو مي جين، در حركت يك ضرب با وزنه‌ي 127 كيلوگرم به مدال طلا رسيد و پس از وي توان هوانگ قهرمان آسيا از ويتنام كه در گروه B وزنه مي‌زد، با ركورد 126 كيلوگرم به مدال نقره دست يافت. شين يوان وانگ نيز از چين تايپه با ركورد 125 كيلوگرم سوم شد.

در حركت دو ضرب يوان با 156 كيلوگرم قهرمان شد و وو با اختلاف وزن در مكان دوم ايستاد. وانگ نيز با 155 كيلوگرم سوم شد تا وزنه بردار چين تايپه با مجموع 281 كيلوگرم قهرمان دسته‌ي 56 كيلوگرم شود. همچنين لي جونگ هونگ از كره‌ي جنوبي در مجموع دوم شد و وزنه بردار ويتنامي عنوان ‌سوم را بدست آورد.

سجاد بهروزي در اين رقابت‌ها در حركت يك ضرب وزنه‌ي 115 كيلوگرم را روي سر برد و در دو ضرب ركورد 140 كيلوگرم را ثبت كرد تا در مجموع با 255 كيلوگرم در مكان هشتم جهان قرار گيرد.

بهروزي با شانزده سال سن جوان ترين وزنه بردار حاضر در مسابقات است.

در حاشيه:

در راستاي ميزباني ضعيف قطر، پرچم كشور ويتنام و سرود ملي كشور چين تايپه در سالن مسابقات و در بخش توزيع جوايز وجود نداشت و پرچم‌ها به جاي سرود ملي چين تايپه با كف زدن به احتزاز درآمد.
------------------------------

قهرمانان وزنه‌برداري جهان چه گفتند
مينگ جوان وانگ: از آينده‌ام در المپيك پكن مطمئن هستم
قهرمان ‌٥٦ كيلوگرم مردان: روحيه‌ام براي ماندن در اين وزن تقويت شد



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني


شين يوان وانگ وزنه بردار كهنه كار چين تايپه، تنها با اختلاف يك كيلوگرم نسبت به حريف كره‌اي خود به مقام قهرماني دسته‌ي 56 كيلوگرم جهان دست يافت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درآغاز هفتاد و چهارمين دوره‌ي رقابت‌هاي وزنه برداري قهرماني جهان در دوحه قطر، شين يوان وانگ از چين تايپه در ميان ساير مدعيان قهرماني را از آن خود كرد.

وانگ پس از قهرماني گفت: « به خاطر شرايط سني ام قصد داشتم به وزن 62 كيلوگرم صعود كنم، اما با كسب اين قهرماني‌، روحيه ام براي ماندن در وزن 56 كيلوگرم تقويت شد.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با وجود اين كه اين وزنه بردار يك فرزند سه ساله دارد، اعلام كرده كه قصد دارد تا المپيك 2008 پكن در صفحه‌ي رقابت‌ها حاضر باشد.


همچنين مينگ جوان وانگ از چين كه ركورد 48 كيلوگرم زنان را در هر دو رده‌ي جوانان و بزرگسالان شكست، پس از قهرماني گفت:«هرگز انتظار نداشتم هر شش حركت خود را با موفقيت پشت سر بگذارم و ركورد جهان را بشكنم.»

وي همچنين اظهار كرد: «اين قهرماني براي من بسيار با اهميت بود، چرا كه به يك دلگرمي‌ براي رفع آسيب ديدگي ام احتياج داشتم و حالا مطمئنم كه آسيب ديدگي زانوي چپم كاملا برطرف شده است، بنابراين از آينده‌ام در المپيك پكن مطمئن هستم.»

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27287

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش هايی از مسابقات وزنه برداری جهان در دوحه‌ي قطر، آسيايي‌ها در روز نخست مدال‌ها را درو كردند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016