پنجشنبه 26 آبان 1384

هفتاد و چهارمين دروه‌ي مسابقات جهاني وزنه‌برداري؛ رضازاده قويترين مرد جهان باقي ماند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني


هفتاد و چهارمين دروه‌ي مسابقات جهاني وزنه‌برداري با قهرماني قوي‌ترين مرد جهان به پايان رسيد.


به گزارش خبرنگار اعزامي ايسنا به قطر، پس از اين كه حسين رضازاده با ثبت ركورد 210 كيلوگرم در حركت يك ضرب بعد از قهرمان روسي در مكان دوم قرار گرفت، در حركت دو ضرب با به روي سربردن وزنه 251 كيلوگرم در اولين حركت خود قهرمان دسته فوق سنگين جهان شد.


وي در حالي در حركت دو ضرب به روي صحنه آمد كه ساير حريفانش از كسب مدال طلا نااميد شده بودند و رضازاده با همان ركورد 251 كيلوگرم نشان داد كه قوي‌ترين مرد جهان است.


وي در حركت دومين حركت دو ضرب درخواست وزنه 263 كيلوگرم را كرد كه با ثبت اين ركورد مي‌توانست ركورد مجموع جهان را افزايش دهد اما موفق به مهار اين وزنه نشد.


در اين رقابت بسيار سنگين و فشرده كه چگيشف روس در حركت يك ضرب به مدال طلا رسيد در حركت دو ضرب پا با به روي سر بردن وزنه‌هاي 240 و پس از آن 246 كيلوگرم در مجموع با 457 كيلوگرم در مكان دوم ايستاد، جابر سعيد سالم از قطر نيز با به روي سر بردن وزنه‌هاي 201 و 245 كيلوگرم در حركات يك ضرب و دو ضرب در مجموع با ركورد 446 كيلوگرم و كسب سه مدال برنز به كار خود پايان داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در حاشيه دسته فوق سنگين مسابقات جهاني وزنه برداري


×× اولين حركت دو ضرب با مهار وزنه 226 كيلوگرم توسط كولوكولتسف آغاز شد.


×× در حالي كه جابرسالم يك ماه قبل در مسابقات قهرماني آسيا با ركورد 232 كيلوگرم در حركت دو ضرب به كار خود پايان داده بود در اولين حركت يك ضرب موفق به مهار وزنه 240 كيلوگرم شد.


×× رضازاده در حالي كه در ابتداي شروع مسابقات وزنه 240 كيلوگرم را انتخاب كرده بود در ادامه جريان مسابقه وزنه 251 كيلوگرم را براي حركت اول دو ضرب انتخاب كرد.


×× روزنامه‌هاي قطر امروز با چاپ عكسي از جابر سعيدسالم او را آخرين شانس كسب مدال قطر در مسابقات جهاني دانسته بودند.


×× سفير ايران در قطر در اوخر حركت دو ضرب وارد سالن شد و مورد تشويق تماشاگران قرار گرفت.


×× رضازاده در حالي براي به روي سر بردن حركت دو ضرب به روي صحنه آمد كه همه حريفان او به غير از قهرمان روس به كار خود پايان داده بودند.


××رضازاده در حين توزيع مدال‌ها با پرچم سه رنگ ايران و عكسي كه وي را در كنار رهبر معظم انقلاب اسلامي نشان مي‌داد، به روي سكو رفت.


×× مدال‌هاي اين وزن توسط تاماش آيان رييس فدراسيون جهاني وزنه برداري ،‌آيت‌الله رباني سفير جمهوري اسلامي ايران در قطر و امانا رييس فدراسيون وزنه‌برداري قطر توزيع شد.


×× رضازاده پس از توزيع مدال و دريافت جايزه سه هزار دلاري قهرمان به اتاق كنترل دوپينگ رفت.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27399

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هفتاد و چهارمين دروه‌ي مسابقات جهاني وزنه‌برداري؛ رضازاده قويترين مرد جهان باقي ماند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016