پنجشنبه 17 آذر 1384

ديدار با بازنده ابدى، امروز ايران- سوريه در نيمه نهايى غرب آسيا، ايران ورزشی

ايران ورزشى - امروز براى تيم المپيك ايران روز سرنوشت سازى است. اميدها براى رسيدن به فينال راهى جز شكست سوريه، ديگر مدعى جام ندارند. سيموئز و شاگردانش در شرايط كنونى و پيش از بازى امروز اصلى ترين مدعى قهرمانى هستند. روزنامه هاى قطر بعد از شكست ۴ بر يك تيم كشورشان مقابل ايران روى اين نكته تأكيد كردند. حتى روزنامه الشرق روز گذشته با اشاره به بازيهاى نيمه نهايى و با تيتر «ايران نامزدى فوق العاده» به استقبال مسابقات رفت.اين روزنامه مى نويسد: «ايران به طور حتم با شكست سوريه در فينال به مصاف عراق يا عربستان مى رود. البته احتمال رودررويى ايران و عراق بيشتر است چون پيش از اين عراق توانسته عربستان را ۵ بر يك شكست دهد.»


البته تمجيد روزنامه هاى قطرى به اينجا ختم نمى شود. بلكه روزنامه الرايه و الوطن هم ايران را برنده اصلى بازى با سوريه مى دانند.الرايه مى نويسد: «سوريه تيمى نيست كه بتواند از پس ايران برآيد. ايران مهره اى چون جواد نكونام دارد كه مى تواند برگ برنده مربى برزيلى اين تيم باشد.» و روزنامه الوطن با اشاره به قدرت فوق العاده ايران تأكيد مى كند: «اين تيم كويت و قطر را با ۴ گل شكست داده. مطمئناً سوريه كار سختى مقابل ايران دارد. آنها پيش از شروع بازى، روى كاغذ بازنده مسابقه هستند. الوطن در مقايسه تركيب ايران و قطر مى نويسد: «ايران با تيم اصلى خود وارد مسابقات نشده. آنها لژيونرهاى خودرا به همراه ندارند. اين در حالى است كه سوريه هم در بازيها نتوانسته از لژيونرهايى كه در لبنان، كويت و امارات دارد استفاده كند.»

ما مى بريم
ايران و سوريه در اين مسابقات هنوز شكست نخورده اند. اميدها در ديدار اول كويت را ۴ بر صفر شكست دادند و پس از آن هم با نتيجه ۴ بر يك قطر ميزبان رقابت ها را در هم كوبيدند. اين در حالى است كه سوريه هم تا به حال ۲ بازى در مسابقات انجام داده كه ماحصل اين دو ديدار، شكست سه بر يك عمان و تساوى ۲-۲ مقابل بحرين است.
نتايج دو تيم به وضوح نشان دهنده تفاوت اصلى ايران و سوريه است. ملى پوشان ايران در دو بازى ۸ گل زده اند و تنها ۲ گل دريافت كرده اند اما سوريه ۵ بار موفق به گلزنى شده و درمقابل ۳ بار دروازه خود را باز شده ديده است. با اين حال بازيكنان تيم ملى معتقدند نبايد خيلى زود قضاوت كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سعيد دقيقى مهاجم صبا و المپيك مى گويد: «سوريه هم تيم خوبى به مسابقات آورده. فكر مى كنم نتايج بازيهاى دو تيم اصلاً مهم نيست. نبايد سوريه را دست كم گرفت.»
با اين حال او نمى تواند از قهرمانى اميدها در اين بازيها حرفى نزند: «خب، ما شايستگى قهرمانى را داريم.»
نكونام، مهرداد اولادى، آندرانيك تيموريان و ... هم معتقدند ايران قهرمان مى شود. برهانى معتقد است ايران با شكست سوريه در فينال به عربستان مى رسد: «مطمئناً عربستان مى تواند با شكست حريف خود به فينال برسد. در واقع ما با برد سوريه خود را براى محكى جدى آماده مى كنيم. از اول هم مى دانستيم جدى ترين حريف ما عربستان است.»
البته برهانى در حالى از صعود عربستان به فينال حرف مى زند كه اين تيم امروز بايد مقابل عراق قرار بگيرد، تيمى كه در مرحله اول از آن ۵ گل خورده بود.
جواد نكونام ديگر ملى پوش اميد با اشاره به اينكه «قهرمانى دور از دسترس نيست» مى گويد: «ما پتانسيل قهرمانى را داريم. با اين نفرات مطمئناً مى توانيم كاپ را به تهران ببريم. قهرمانى همين نزديكى هاست.» و مهرداد اولادى و آندرانيك تيموريان هم با نكونام همنظر هستند: «ايران با شكست كويت و قطر نشان داد مى تواند قهرمان اين رقابت ها شود. ما تنها با اين هدف وارد مسابقات شده ايم و فكر مى كنيم قهرمانى مال ماست.»
جدا از بازيكنان، سيموئز سرمربى تيم ملى هنوز از هيچ چيز مطمئن نيست. او گرچه پيش از اين گفته: «اين تيم مى تواند مايك تايسون را هم روى رينگ بزند» اما پس از شكست قطر گفت: «ما تيم قدرتمندى داريم اما اين دليل نمى شود حريفان را دست كم بگيريم» و در آخر تأكيد كرد: «قهرمانى در مسابقات غرب آسيا مى تواند اولين حركت اميدها به سمت موفقيت باشد.»

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27819

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ديدار با بازنده ابدى، امروز ايران- سوريه در نيمه نهايى غرب آسيا، ايران ورزشی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016