چهارشنبه 6 ارديبهشت 1385

مهرعليزاده: حضور خانواده‌ها فضاي ورزشگاه‌ها را تعديل مي‌كند، ايسنا

- اين طرح درزمان ما با سياست‌هاي خارج از دولت سازگاري نداشت

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني

رييس سابق سازمان تربيت بدني تاكيد كرد: انجام اقدامات فرهنگي به صبر، حوصله و تدبير خاصي نيازمند است و انجام دادن طرحي مانند حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به متقاعد كردن كليه‌ي موافقان و مخالفان نياز دارد.

مهندس محسن مهرعليزاده در پاسخ به خبرنگار ايسنا در رابطه با پيگيري‌هايي كه هنگام رياست وي در سازمان تربيت بدني براي حضور بانوان در ورزشگاه‌ها صورت گرفته بود اظهار كرد: زماني كه من مسووليت سازمان تربيت بدني را بر عهده گرفتم پنج شش ماه بعد، بازسازي مجموعه ورزشي آزادي از جمله طرح‌هايي بود كه در دستور كار ما قرار گرفت. در كنار بازسازي چمن به روش جديد ما به تعميرات اساسي در جايگاه تماشاچيان نياز داشتيم و قرار بود جايگاهي ويژه براي خانواده‌ها نيز در نظر گرفته شود. هنگامي كه براي اجراي اين طرح گام برداشتيم مشكلي پيش نيامد اما به دنبال مصاحبه‌اي كه رييس مجموعه‌ي ورزشي آزادي براي ايجاد تسهيلات لازم جهت حضور خانواده‌ها در ورزشگاه آزادي انجام داد، اين قضيه با پاسخ مخالف و منفي برخي از علما مواجه شد.

وي با بيان اين كه بزرگواران معتقد بودند انجام اين كار اقدامي است كه از بعد شرعي اشكال دارد، به ايسنا گفت: با اين توصيف ما سعي كرديم نظر مراجع معزز را در اين زمينه به اين سمت و سو جلب كنيم كه ما قطعا تمهيدات و طراحي‌هاي لازم را براي امنيت حضور خانواده‌ها فراهم خواهيم كرد و آن بزرگواران نگران مسايل شرعي نباشند. چرا كه در جمهوري اسلامي ايران نبايد كاري غير شرعي و مغاير با اصول اسلام انجام داد و ما سعي كرديم با فراهم آوردن زمينه‌هاي لازم در مواردي كه مغايرت با مسايل شرعي عنوان شده بود علما را مجاب كنيم.

مهندس مهرعليزاده ادامه داد: ما در مراحل مختلف صحبت‌هاي لازم را انجام داديم تا اين ايده به صورت عملي درآيد اما هميشه با مخالفت مواجه بود. تا اين كه در مسابقات مقدماتي جام جهاني بانوان توانستند مسابقه‌ي ايران و بحرين را از نزديك ببينند. البته اين قضيه نيز با اعتراض مواجه شد.

وي تصريح كرد: هم اكنون كه بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ مطرح شده است به نظر مي‌رسد هماهنگي‌هاي لازم از همه جهات صورت نگرفته و مخالفتي كه علما هم اكنون به طرح آن مي‌پردازند ناشي از اين موضوع است.

رييس سابق سازمان تربيت بدني در بيان علت اساسي اين كه چنين طرحي در دوره‌ي رياست وي به اجرا نرسيد اما در شرايط فعلي دستور اجراي آن داده شده است، گفت: واقعيت اين بود كه حضور بانوان در ورزشگاه با سياست‌هاي وقت در خارج از دولت سازگاري نداشت و اگر ما در اين زمينه اقدامي را انجام مي‌داديم اين عدم انطباق با ساير سياست‌ها به نحوي خودش را نشان مي‌داد و سبب مي‌شد در جامعه تعارضاتي صورت بگيرد. به همين جهت بود كه سعي كرديم از ابعاد مختلف نظر كليه‌ي مسوولان ذيربط را جلب كنيم.

وي تصريح كرد: ما در كشوري اسلامي زندگي مي‌كنيم كه با ابعاد اعتقادي عجين شده است و براي انجام چنين كارهايي قطعا بايد مخالفان قضيه را متقاعد كرد. چه آنها كه حضور در ورزشگاه‌ها را حق خود مي‌دانند و چه افرادي كه به نوع حضور ايراد شرعي مي‌گيرند. چرا كه هيچ گاه نمي‌توان و نبايد از مسايل شرعي سر باز بزنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مهرعليزاده در پاسخ به اين سوال كه نظر خود شما در رابطه با حضور بانوان در ورزشگاه‌ها چيست گفت: استدلال ما اين بود كه مكلف هستيم مسايل شرعي را رعايت كنيم ولي از طرفي هنگاميكه خانواده‌ها در چنين جمع‌هايي حضور مي‌يابند معمولا شرايط فرهنگي در آن مكان تعديل مي‌شود. اين كار در شرايطي در حالت آرماني قرار دارد كه بر اخلاق و رفتارهاي اصيل اسلامي نزديك باشد و اگر از اين قضيه فاصله بگيريم قطعا روند قبلي فرهنگي حاكم بر ورزشگاه تعديل نخواهد شد. به همين منظور بود كه ما گفتيم با اختصاص محلي براي خانواده‌ها مي‌توانيم جو و فضاي فرهنگي ورزشگاه را از آن چه الان شاهد آن هستيم به شرايط مطلوب‌تري نزديك كنيم.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29770

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مهرعليزاده: حضور خانواده‌ها فضاي ورزشگاه‌ها را تعديل مي‌كند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016