جمعه 22 ارديبهشت 1385

ZDF و گزارشي از فوتبال زنان ايراني: بازي آري؛ تماشا نه، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال


برگزاري بازي دوستانه ميان تيم ملي فوتبال بانوان ايران و منتخب بانوان برلين و دستور دكتر احمدي‌نژاد براي حضور بانوان در ورزشگاه‌ها, همه و همه مسايلي هستند كه درگزارش ZDF در خصوص وضعيت فوتبال بانوان به آن پرداخته شده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مطلب ZDF آمده است:«

ايران كشوري فوتبال‌خيز است. احساسات در ورزشگاه‌هاي اين كشور راه يافته به جام جهاني موج مي‌زند. اين امر تنها به ورزشگاه آزادي محدود نمي‌شود و در تمامي ورزشگاه‌هاي ايران اين ويژگي به چشم مي‌خورد. در اين كشور به تازگي محمود احمدي‌نژاد رييس جمهور ايران دستور ورود زنان به ورزشگاه‌ها و تماشاي بازي‌هاي فوتبال را صادر كرد. اين دستور وي بسيار شگفت‌انگيز بود، چرا كه پس از سال 1979 كه ورود زنان به ورزشگاه‌هاي فوتبال مردان و تماشاي بازي‌هاي آنان ممنوع شده بود، اكنون پس از سال‌ها اين امر ممكن مي‌شد. اين دستور با مخالفت مراجع ديني و روحانيون روبه‌رو شد.

با اين واكنش‌ها، احمدي‌نژاد در دستور و تصميمش تجديد نظر كرد.»


** تيم ملي موفق

با اين همه روشن است كه فوتبال براي زنان در ايران ديگر «تابو» نيست. روزگاري بازي در ورزشگاه‌هاي سر بسته هم سركوب مي‌شد؛ اما, در اكتبر گذشته تيم ملي بانوان ايران براي نخستين بار در مسابقه‌هاي غرب آسيا كه در امان پايتخت اردن برگزار شد, شركت كرد و موفق شد تا نشان نقره اين ديدارها را از آن خود كند.

به گزارش ايسنا، خبرگزاري رسمي آلمان «dpa» هم درباره فوتبال زنان در ايران نوشت: هواداران فوتبال در ايران در بازي تيم ملي ايران برابر تيم منتخب برلين در تهران به ابراز احساسات و تشويق تيمشان پرداختند.

به تازگي نخستين بازي خانگي بانوان ايران در اين كشور با موفقيت برگزار شد.

آنها برابر منتخب زنان برلين به تساوي دو بر دو رسيدند. اين بازي در حضور يك هزار تماشاگر زن برگزار شد.

ارس زانيتي، مسوول توسعه برنامه‌هاي فيفا هم تنها توانست پرچم بازي جوانمردانه را به زمين ببرد؛ اما, او نيز از امكان تماشاي بازي برخوردار نشد.

اين مسوول سوييسي در اين باره گفت:« من شايد مي‌توانستم حرفم را به كرسي بنشانم؛ اما, اين كار دردسرساز مي‌شد. براي ما اين موضوع مهم بود كه اين بازي برگزار شود. ديگر موارد, با گذشت زمان برطرف خواهد شد. براي بازيكنان ميهمان در بازي تهران بيش از همه بازي با پوشش اسلامي غير عادي مي‌نمود.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در بخش ديگري از اين گزارش آمده است كه علي دايي ستاره‌ي تيم ملي ايران طراحي لباس‌هاي اين ديدار را بر عهده داشت. در حالي كه تهيه كنندگان بزرگ لباس ورزشي همچون «آديداس» و «نايك» به اين قابليت پي بردند و روسري‌هاي ورزشي را كه به هنگام توپ‌هاي بلند در روند بازي خللي وارد نكند را در دست تهيه دارند.

قرار است, ليگي بيست تيمي در ايران براي بانوان برپا شود.

زانيتي مطمئن است كه فوتبال در ايران درهاي سياسي و اجتماعي را خواهد گشود. دست كم تيم ملي بانوان در ورزشگاه آزادي مي‌تواند به تمرين بپردازد.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/29921

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ZDF و گزارشي از فوتبال زنان ايراني: بازي آري؛ تماشا نه، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016