پنجشنبه 18 خرداد 1385

نخستين تيم ملی فوتبال زنان افغانستان تشکيل شد، ايرنا

کابل، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۵/۰۳/۱۸‬

مسئول بخش فوتبال زنان در کميته ملی المپيک افغانستان ، گفت: فدراسيون فوتبال ، نخستين تيم ملی فوتبال زنان اين کشور را تشکيل داده‌است .

روزنامه "انيس" چاپ کابل روز پنجشنبه به نقل از " عبدالصبور ولی‌زاده" نوشت : از هفت ماه پيش ، دو مرحله مسابقات انتخابی فوتبال زنان افغانستان برگزار شده است.

به گفته وی تاکنون ‪ ۱۴‬تيم در کابل و برخی ولايات ديگر تشکيل شده و قرار است به زودی تيم‌های فوتبال زنان در ولايات مختلف گسترش يابد.

ولی زاده افزود: تيم ملی فوتبال زنان افغانستان به‌زودی برای حضور در مسابقات ورزشی زنان کشورهای اسلامی، راهی ايران می‌شود.

مسئول امور زنان کميته ملی المپيک افغانستان بيان کرد: در حال حاضر ‪۲۵‬ تن از بانوان فوتباليست از باشگاههای مختلف کابل در تيم ملی عضويت دارند و تاکنون ورزشکاران دختر از ساير ولايات به اين تيم ملحق نشده‌اند.

وی علت شرکت نکردن ورزشکاران دختر از ساير ولايات در تيم ملی را مشکلات اجتماعی عنوان کرد.

ولی زاده گفت: فوتبال، علاقه‌مندان زيادی دارد و افغانها معتقدند که اين ورزش در کشورشان، نسبت به کشورهای منطقه، پيشينه کمی ندارد، اما فوتبال افغانستان تاکنون اسم و رسمی حتی در ميان کشورهای همسايه نداشته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی اظهار داشت: در مجموع، فوتبال يک ورزش مردانه است در حالی‌که اکنون دختران و زنان افغان هم ، اين امکان را يافته‌اند تا در کنار ساير ورزشها به فوتبال بپردازند.

وی افزود: فوتباليست‌های دختر در کشور،بيشتر کسانی هستند که درسال‌های جنگ در ايران و پاکستان زندگی و تحصيل کرده‌اند.

روزنامه انيس به نقل از اين مسوول می‌نويسد: بيشتر ورزشکاران دختر که امکان پرداختن به ورزش فوتبال را دارند، هنوز با مشکلات متعددی رو به رو هستند و به نظر نمی‌رسد که جامعه افغانستان به‌طور کامل آماده پذيرفتن فعاليت‌های ورزشی دختران و زنان در ميدان‌های باز ورزشی باشد.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30378

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نخستين تيم ملی فوتبال زنان افغانستان تشکيل شد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016