دوشنبه 26 تير 1385

مسابقات دووميدانی جوانان آسيا: روز طلايی با پرتاب صميمی، شاهرخی چهارم شد! ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرمانی - همگانی

سومين روز از دوازدهمين دوره مسابقات دووميدانی جوانان آسيا در ماکائو با يک مدال طلا و دو عنوان چهارمی برای تيم ايران به پايان رسيد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به ماکائو، در روز سوم مسابقات سروش شيبانی تنها دونده‌ی صد متر ايران در دور نخست با زمان يازده ثانيه و بيست و دو صدم ثانيه از حضور در مرحله‌ی نهايی بازماند اما، در مسابقات عصر، شاهد درخشش ايرانی‌ها در ماده‌های هشتصد متر و پرتاب ديسک بوديم.

* دوی شجاعانه محمدی

رقابت فينال دوی هشتصد متر بيش از دو دقيقه طول کشيد و در آن مهرداد محمدی تنها نماينده‌ی کشورمان در اين دسته بسيار عالی کار کرد. وی در رقابت با هفت حريف آسيايی خود پس از استارت تا پانصد متر از همه جلوتر بود و بسيار شجاعانه دويد اما، او در صد تا دويست متر نهايی با اشتباهی کوچک اجازه‌ی عبور سه دونده از خود را دادکه در نهايت نتوانست جبران کند و در نتيجه با زمان يک دقيقه و پنجاه و چهار ثانيه و سی صدم ثانيه در مکان چهارم قرار گرفت. در اين رقابت ماساتو از ژاپن با زمان ۱ دقيقه و ۵۱ ثانيه و ۳۴ صدم ثانيه اول شد، السد از عربستان با زمان ۱ دقيقه و ۵۳ ثانيه و ۳ صدم ثانيه در مکان دوم ايستاد و ساجيش از هندوستان با زمان ۱ دقيقه و ۵۳ ثانيه و ۳۶ صدم ثانيه عنوان سومی را به خود اختصاص داد.

و اما پرتاب طلايی؛

تيم ايران در پرتاب ديسک با حضور دو ورزشکار خوب به نام‌های محمد صميمی و علی شاهرخی توقع کسب دو مدال را داشت. اما، در نهايت خوش‌رنگ‌ترين مدال مسابقات در اين رشته به ايران رسيد.

به گزارش ايسنا، محمد صميمی در اين رقابت کار خود را با رکورد ۵۶ متر و ۹۷ سانتی‌متر در پرتاب نخست آغاز کرد. دومين و سومين پرتاب او خطا شد و او در چهارمين پرتاب به رکورد ۶۱ متر و ۳۴ سانتی‌متر رسيد. او در پنجمين پرتاب بهترين رکورد خود که ۶۱ متر و ۵۲ سانتی‌متر بود را ثبت کرد و به اين ترتيب با اقتدار به عنوان قهرمانی مسابقات رسيد. او در اين رقابت شش متر فاصله با نفر دوم داشت و تا آستانه‌ی شکستن رکورد ايران پيش رفت. البته او قصد داشت به رکورد آسيا که بيش از ۶۳ متر است دست يابد که موفق نشد.

اما، علی شاهرخی در مسابقات پرتاب ديسک به هيچ وجه خوب کار نکرد و پرتاب‌های نااميد کننده‌ای داشت. او که سال گذشته مقام قهرمانی نوجوانان جهان را به خود اختصاص داده بود، در اين رقابت با رکورد ۵۰ متر و ۸۴ سانتی‌متر چهارم شد.

در اين دسته «ژانگ» و «دونگ» هر دو از چين با رکوردهای ۵۵ متر و ۶۰ سانتی‌متر و ۵۴ متر و ۲۹ سانتی متر مدال‌های نقره و برنز را به خود اختصاص دادند.

** سجاد رزم‌جو در فينال صد و ده متر با مانع

سجاد رزم‌جو ديگر ورزشکار کشورمان بود که در رشته‌ی ۱۱۰ متر با مانع با اقتدار در مرحله‌ی مقدماتی اول شد و به فينال رسيد. او در دسته‌ی سوم دور مقدماتی با زمان ۱۴ ثانيه و ۲۶ صدم ثانيه در مکان نخست گروه خود ايستاد تا فردا (سه‌شنبه) در فينال رقابت‌های ۱۱۰ متر با مانع به مصاف حريفان خود برود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


** معرفت فيضی هفتم شد

فيضی که در روز نخست مسابقات در دوی ۵ هزار متر عنوان ششمی را به خود اختصاص داده بود امروز در مرحله‌ی نهايی دوی ده هزار متر شرکت کرد.

او در اين رقابت بسيار خوب دويد و در پايان با زمان ۳۳ دقيقه و ۳۴ ثانيه در مکان هفتم ايستاد.

** جوايز دلاری برای قهرمانان

به گزارش ايسنا، ‌فدراسيون دووميدانی ايران در سومين روز مسابقات تصميم گرفت به قهرمانان در ماکائو جوايز دلاری دهد. بدين ترتيب مدال‌آوران طلا ۵۰۰ دلار،‌نقره ۳۰۰ دلار، برنز ۲۰۰ دلار و نفر چهارم ۱۰۰ دلار دريافت می‌کنند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30940

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مسابقات دووميدانی جوانان آسيا: روز طلايی با پرتاب صميمی، شاهرخی چهارم شد! ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016