سه شنبه 27 تير 1385

محمد صميمی قهرمان پرتاب ديسك جوانان آسيا: به دنبال ركوردهای آسيا و جهان هستم، ايسنا

- از ركوردهايم در ماكائو راضي نيستم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني

محمد صميمي پس از قهرماني در دوزادهمين دوره‌ي مسابقات دووميداني جوانان آسيا در كشور ماكائو گفت: از اين كه مدال طلا را براي ايران كسب كرده‌ام خوشحالم. اما، انتظار شكستن ركورد آسيا را داشتم.

قهرمان پرتاب ديسك جوانان آسيا در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به ماكائو، اظهار كرد: به هر حال من با توقع كسب مدال طلا به ماكائو آمده بودم و باز هم خدا را شكر مي‌كنم كه توانسته‌ام به اين مهم دست پيدا كنم.

وي ادامه داد: تنها مشكل من در تكنيك پرتاب بود كه اگر اين مشكل حل مي‌شد حداقل به ركوردهاي 64 و يا 65 متر مي‌رسيدم كه اين ركوردها برابر با ركوردهاي جديد آسيا و جهان بود. البته من به اين ركوردها در تمرينات رسيده بودم. من در تهران و با يك ديسك دست‌ساز و غير استاندارد ركورد 64 متر را كسب كردم و انتظار داشتم با وضعيت بدني خوبي كه دارم حداقل ركورد آسيا را بزنم كه متاسفانه چنين نشد. البته هنوز هم علت مشكل تكنيكي كه حين رقابت برايم ايجاد شد را نمي‌دانم. اما، فكر مي‌كنم غذاي نامناسب در طول سفر و در هتل و استرس مسابقه باعث بوجود آمدن اين مساله شد.

صميمي در مورد خطاهايي كه در اين رقابت داشت عنوان كرد: من ديروز دو خطا در پرتاب‌هاي دوم و سوم داشتم كه فكر مي‌كنم علت همان مشكل تكنيكي و نو بودن ديسك‌ها بود. از پرتاب سوم به بعد ديسك را مرطوب مي‌كردم تا منيزيم به آن بچسبد كه پس از آن پرتاب‌هايم بهتر شد.

قهرمان پرتاب ديسك جوانان آسيا با بيان اين كه در سه پرتاب اول بدنم خالي كرد، ادامه داد: در سه پرتاب اول بدنم خالي كرده بود و بيشترين فكري كه مي‌كردم اين بود كه بتوانم يك ركورد خوب در اين مسابقه از خود بر جاي بگذارم. البته پس از پرتاب سوم فهميدم كه شرايط تغيير ركورد آسيا را در اين رقابت ندارم. با اين حال سه پرتاب دومم بيش از 61 متر بود.

وي با تاكيد بر اين كه در سال جاري هدف اصلي من كسب مدال طلا در مسابقات جوانان جهان است تصريح كرد: من نه از هم اكنون، بلكه از ابتداي شروع تمريناتم در سال جاري براي مسابقات جهاني آماده شده بودم و هدف اصلي من اين مسابقات است. فكر مي‌كنم در اين رقابت‌ها خوب كار كنم و شايد به ركوردهايي كه مد نظرم است برسم. اما، به طور حتم اگر ركورد آسيا و جهان را بزنم مدال طلا را هم بر گردن مي‌آويزم.

صميمي خاطر نشان كرد: من در مسابقه‌هايم به دنبال مدال و ركورد نيستم، فقط مي‌خواهم پرتابي كنم كه در نهايت احساس رضايت داشته باشم. يعني حس رضايت پس از پرتاب به من دست بدهد كه متاسفانه ديروز اين طور نشد.

قهرمان پرتاب ديسك جوانان آسيا در مورد كمك‌هاي برادرش، عباس صميمي براي پيشرفتش به خبرنگار ايسنا گفت: هر موقع نااميد هستم عباس است كه به من كمك مي‌كند، حتي از تمرين خودش هم مي‌زند تا به تمرين من برسد. بسيار راهنمايي‌ام مي‌كند و تمام تجربياتي را كه در ساليان گذشته به دست آورده در اختيارم مي‌گذارد. او به همراه داريوش صميمي مربي‌ام، نقش زيادي در كسب مدال طلاي من داشت اما، به طور كلي من به يك چيز اعتقاد خاصي دارم و آن اين است كه اگر دعاي خير و رضايت پدر و مادر همراه من باشد به هر دست نيافتني‌اي مي‌رسم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صميمي با بيان اين كه برنامه‌ي خاصي براي بازي‌هاي آسيايي دوحه ندارم يادآور شد: هدف اصلي من در سال جاري مسابقات جوانان جهان است و هيچ برنامه‌ريزي خاصي براي دوحه ندارم.

وي در پايان خاطر نشان كرد: حضور مربي‌ام در كنار من در اين مسابقات تاثير زيادي داشت. او روحيه‌ي خاصي به من مي‌داد و در حين اشتباهات در مسابقه من را راهنمايي مي‌كرد. از مسوولان فدراسيون مي‌خواهم او در مسابقات جهاني‌ هم كنار من باشد تا نتايج خوب را تكرار كنم. از طرفي ديگر از همه‌ي مسوولان فدراسيون دووميداني چه در دوره‌ي جديد و چه در دوره‌ي قبل كه همه‌ي شرايط را براي من مهيا كرده‌اند تشكر مي‌كنم.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/30961

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمد صميمی قهرمان پرتاب ديسك جوانان آسيا: به دنبال ركوردهای آسيا و جهان هستم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016