شنبه 28 بهمن 1385

وينکو بگوويچ، سرمربی اميد ايران در گفت‌وگو با سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا: به دنبال راه پيروزی برابر استراليا هستم، ايسنا

- کعبی را به تيم اميد دعوت می‌کنم

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشی - فوتبال

وينکو بگوويچ، سرمربی اميد ايران اميدوار است در ديدار سرنوشت‌ساز انتخابی المپيک ۲۰۰۸ پکن برابر استراليا راه پيروزی را پيدا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بگوويچ در گفت‌وگو با سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC) ابراز اميدواری کرد تا روزنه‌ای را برای نفوذ به زره گروه قدرتمند استراليا پيدا کند.

در گزارش و گفت‌وگوی AFC آمده است:

« در حالی که ايران به طور خودکار به مرحله‌ی دوم راه يافت، استراليا با پيروزی‌های هراس‌انگيز برابر چين تايپه (۱۲ بر صفر در دو ديدار رفت و برگشت) در مرحله‌ی مقدماتی در گروه D جايی که عربستان و اردن هم حضور دارند, رسيد.

بگوويچ درباره‌ی ديدار خانگی بيست‌وهشت فوريه گفت:« استراليا تيم نيرومندی است. آنها چين تايپه را با نتيجه‌ی باور نکردنی ۱۱ بر صفر (ديدار رفت) شکست دادند؛ اما, ما به دنبال دلايل پيروزی به طرز عجيب و ضعيف يک بر صفر آنها در ديدار برگشت هستيم.»

مرد کروات که در گذشته سرمربی پرسپوليس در ليگ حرفه‌ای ايران هم بوده ادامه داد:« ما کادر فنی را برای تحقيق درباره‌ی استراليا هنگامی که آنها در جام لونار در هنگ کنگ بازی می‌کنند, خواهيم فرستاد.»

تاريخ رقابت‌های ايران و استراليا به سال ۱۹۷۳ جايی که تيم‌های بزرگسالشان در Play off جام‌جهانی بازی کردند, برمی‌گردد. دست سرنوشت, دو تيم را بار ديگر در سال‌های ۱۹۷۷ و ۱۹۹۷ برابر يکديگر قرار داد. ايران در هر دو ديدار Play off و مقدماتی برای جام‌جهانی پيروز شد.

بگوويچ گفت:« بازی نخست هميشه دشوار است. برای مدت طولانی است که ايران به رقابت‌های المپيک راه نيافته. اکنون زمان به پايان رسيدن اين انتظار است. رقابت‌های مرحله‌ی دوم طولانی است. بيش از شش بازی خانگی و خارج از آن داريم.»

بگوويچ مجبور خواهد بود تا روی تيم جديدی حساب کند, چرا که بازيکنان اميد ايران که در بازی‌های آسيايی دوحه سوم شدند, اکنون از مرز سنی برای رقابت‌های المپيک گذشته‌اند.

وينکو توضيح داد:« بيشتر بازيکنان حاضر در بازی‌های آسيايی دوحه اکنون از مرز سنی گذشته‌اند. به راستی جای خالی آنها را احساس خواهيم کرد. برای اين که تيم بسيار خوبی بودند. تيمی که برابر استراليا بازی می‌کند, به طور کامل متفاوت خواهد بود. از عادل کلاه‌کج و مهرداد اولادی انتظار بسياری دارم. برای استحکام بيشتر تيم من از حسين کعبی يکی از گزينه‌های بازيکنان بزرگسال استفاده می‌کنم. او بازيکن با تجربه‌ای است و در جام‌جهانی به ميدان رفته.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين مربی همچنين به نوسان فراوان ليگ حرفه‌ای ايران اشاره کرد که او را از آماده کردن بازيکنان به طور کامل محروم کرده است:« کمبود زمان بزرگ‌ترين مشکل‌مان است. داشتن تمام بازيکنان در يک جلسه‌ی تمرين ممکن نيست. ما در دبی يک اردوی تمرينی داشتيم و تنها بيست فوريه در يک بازی تدارکاتی برابر امارات به ميدان رفته‌ايم؛ اما، من خوشبين هستم.»

آخرين بار ايران ۱۹۸۰ به رقابت‌های المپيک مسکو راه پيدا کرد؛ اما, آن را تحريم کرد. آخرين باری که ايرانی‌ها در اين بازی‌ها حضور داشتند, به المپيک ۱۹۷۶ مونترال برمی‌گردد.»

Copyright: gooya.com 2016