جمعه 5 مرداد 1386

مسابقات دووميدانی قهرمانی آسيا - اردن: دووميدانی ايران در انتظار تاريخی‌ترين نتيجه‌هايش است، ايسنا

- بيش‌تر دووميدانی‌کاران ايران امروز برای مدال جدال می‌کنند

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرمانی - همگانی


سومين روز مسابقه‌های دووميدانی قهرمانی آسيا برای ايران آبستن حوادث بسيار زيادی است؛ به طوری که بسياری از اعضای اين تيم اين روز را به يکی از بهترين و تاريخی‌ترين روزهای دووميدانی تعبير و پيش‌بينی می‌کنند. چرا که امروز (جمعه) بيش‌تر دووميدانی کاران ايران برای کسب مدال با حريفان خود رقابت می‌کنند که بسياری از آنها شانس اصلی کسب مدال هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به اردن، مسابقه‌های سومين روز قهرمانی آسيا در شهر امان با رقابت هادی سپهرزاد در دوی ۱۰۰ متر و مريم طوسی در دور مقدماتی ۲۰۰ متر آغاز شده است. البته سپهرزاد تا ظهر بايد در پرش طول و پرتاب وزنه‌ی ۱۰ گانه هم شرکت کند.

در بخش رقابت‌های عصر، باز هم هادی سپهرزاد آغاز کننده‌ی رقابت‌ها خواهد بود. او در اين بخش، کارش را با پرش ارتفاع ادامه می‌دهد؛ اما، در حين رقابت، سپهرزاد قرار است در گوشه‌ی ديگر ورزشگاه از ساعت ۱۷:۳۰ دقيقه به وقت تهران محمدمحسن ربانی در پرش با نيزه که عنوان چهارمی بازی‌های دوحه را به همراه دارد، با حريفان خود رقابت کند.

او شانس زيادی برای کسب مدال دارد و در صورت موفقيت، نخستين دووميدانی‌کار ايرانی است که يک مدال آسيايی در پرش با نيزه را کسب می‌کند.

پس از آن، نوبت به رقابت سجاد مرادی و احسان مهاجر شجاعی در دور مقدماتی ۸۰۰ متر می‌رسد. هر دوی اين‌ها شانس اصلی کسب مدال در اين دو هستند. ساعت ۱۹:۱۵ دقيقه به وقت تهران، مريم طوسی در دور نهايی ۴۰۰ متر با حريفان رقابت می‌کند. او نيز در صورت کسب مدال، نخستين زن ايرانی است که در دووميدانی مدال کسب می‌کند.

همچنين ۱۵ دقيقه بعد، محمد عاکفيان و رضا بوعذار در دور نهايی ۴۰۰ متر بايد برای کسب مدال با حريفان رقابت کنند.

دووميدانی ايران در دوی ۴۰۰ متر در مسابقه‌های قهرمانی آسيا هنوز مدالی ندارد. در حين رقابت ۴۰۰ متر، پرتاب‌گران ديسک از جمله احسان حدادی و عباس صميمی از ايران رقابت خود را با حريفان آسيايی آغاز می‌کنند. هر دوی اين ورزشکاران شانس اصلی کسب مدال‌های طلا و نقره‌ی اين دوره از رقابت‌ها هستند.

غلامرضا کريمی دونده‌ی ۴۰۰ متر با مانع ايران که روز گذشته به فينال رسيده بود، امروز بايد با حريفان برای کسب مدال تلاش کند. ما در اين ماده هم هيچ مدال آموزشی نداريم. پس از آن، هادی سپهرزاد در ۴۰۰ متر پنجمين مرحله‌ی ماده‌ی دهگانه را برگزار می‌کند. او با اين رقابت، مسابقاتش در روز نخست به پايان می‌رسد و در انتظار پنج مرحله‌ی بعدی در روز بعد خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آخرين رقابت‌های دووميدانی‌کاران ايرانی هم در دوهای ۳۰۰۰ متر با مانع زنان و مردان است.

در دوی ۳۰۰۰ متر با مانع مردان، اميد مهرابی بايد با حريفان رقابت کند و در دوی ۳۰۰۰ متر با مانع زنان، ليلا ابراهيمی برای کسب مدال می‌جنگد. در آخرين رقابت امروز، شانس ابراهيمی برای کسب نخستين مدال دووميدانی آسيا بسيار زياد است.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33905

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مسابقات دووميدانی قهرمانی آسيا - اردن: دووميدانی ايران در انتظار تاريخی‌ترين نتيجه‌هايش است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016