سه شنبه 8 آبان 1386

فیفا: فوتبال زنان ۲۰۱۱ در آلمان، صدای آلمان

فیفا امروز (سه‌شنبه، ۳۰ اکتبر)، ساعت ۱۵:۱۵ به وقت اروپای مرکزی در مرکز خود در زوریخ اعلام کرد که مسابقات فوتبال جام جهانی بانوان در سال ۲۰۱۱ در آلمان برگزار خواهد شد. فوتبال زنان در آلمان به موفقیت تازه‌ای دست یافت.

آلمانی‌ها از چند روز پیش در انتظار و هیجان بودند. امروز تیتر برخی روزنامه‌های آلمانی این بود که آیا "افسانه‌ی تابستان" ۲۰۰۶ تکرار خواهد شد؟ اشاره‌ی آنها با این تیتر به برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی مردان در سال ۲۰۰۶ در آلمان است که به نحو آبرومندانه‌ و مسرورکننده‌ای انجام شد.

درخواست کتبی آلمان از فیفا برای برگزاری این مسابقات، بیش از ۱۲۰۰ صفحه بود. در این تقاضانامه مهم‌ترین استدلال‌ آلمان، استناد به برگزاری موفقیت‌آمیز مسابقات جام جهانی فوتبال مردان در تابستان سال پیش بود.

کمیته‌ی اجرایی فیفا برای اعلام تصمیم امروز خود، دو روز کامل جلسه داشت. سرانجام ژوزف بلاتر (Joseph Blatter) رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، انتخاب کمیته‌ی اجرایی را اعلام کرد. برای آلمانی‌ها خاطره‌ی ۶ ژوئیه‌ی ۲۰۰۰ زنده شد. روزی که فیفا تصمیم در مورد میزبان بازیهای جهانی ۲۰۰۶ را اعلام کرد: «برنده آلمان است!»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

علاقه‌مندی به فوتبال زنان در آلمان فزاینده است. پس از این که بانوان فوتبالیست این کشور در مسابقات جام جهانی در چین قهرمان جهان شدند، دیگر روزی نیست که صفحات ورزشی روزنامه‌های آلمان خبری در مورد فوتبال زنان نداشته باشد. در مدارس نیز شوق و ذوق دختران برای فوتبال کاملا مشهود است. مردان "غیور" قوتبال‌دوست نیز دارند فوتبال زنان را به رسمیت می‌شناسند. مدتها بود که پوزخند نمی‌زدند، فقط تردید داشتند. تردیدشان نیز دارد برطرف می‌شود.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34727

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فیفا: فوتبال زنان ۲۰۱۱ در آلمان، صدای آلمان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016