سه شنبه 29 آبان 1386

چهار عضو تيم فوتبال عراق در استراليا ناپديد شدند، رادیو فردا

در پی مسابقه مقدماتی دو تيم ملی فوتبال المپيک عراق و استراليا در سيدنی، سه بازيکن و يک کمک مربی تيم عراق از بازگشت به کشورشان خودداری کردند.

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه، ۱۹ نوامبر، با اعلام اين خبر به نقل از يک منبع فوتبال استراليا، که نخواست نامش فاش شود، گزارش داد: « ما آگاهی يافتيم که سه بازيکن و يک کمک مربی از بازگشت به همراه بقيه اعضای تيم خودداری کرده اند.»

اين منبع از افشای نام اين چهار تن خودداری کرد، اما يادآور شد که او می داند آنان هنوز رواديد اقامت در استراليا را دارند و بقيه تيم روز يکشنبه سيدنی را ترک کرده اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی گفت: «ما می دانيم که برای گروه تيم ملی المپيک عراق رواديد سه ماهه صادر شده است.»

کوين اندروز، سخنگوی وزارت مهاجرت استراليا نيز اين خبر را تاييد کرد و گفت: « آنان با رواديد معتبر در استراليا اقامت دارند و هنوز هيچ کدام تقاضای پناهندگی نکرده اند.»

اين در حالی است که خبرگزاری رويترز با تاييد پناهندگی گروه چهار نفره تيم ملی المپيک عراق، از زبان طارق احمد، قائم مقام دبير کل فدراسيون فوتبال عراق گزارش داده است که يکی از پناهندگان «علی عباس» ، هافبک تيم ملی شگفتی آفرين عراق در مسابقات جام ملت های آسيا در ماه ژوييه گذشته است.

اين خبرگزاری، مشخصات دو بازيکن ديگر را «علی منصور» و «علی خاطر» اعلام کرده و نام کمک مربی نيز «سعدی توما» است.

تيم ملی زير ۲۳ سال استراليا روز شنبه در مسابقه ای برای راهيابی به المپيک ۲۰۰۸ پکن دو بر صفر تيم المپيک عراق را شکست داد و در مرحله پايانی مقدماتی المپيک سر گروه خود شد.

در سال های اخير برخی از اعضای تيم های ورزشی، هنگام سفر به استراليا از اين کشور تقاضای پناهندگی کرده اند.

در آوريل گذشته دو عضو تيم ملی شنای جمهوری دموکراتيک کنگو پس از شرکت در مسابقات قهرمانی شنای جهان، تقاضای اخذ پناهندگی کردند.

سال پيش نيز حدود ۴۰ ورزشکار خارجی پس از شرکت در بازی های کشورهای مشترک المنافع در استراليا، با تقاضای پناهندگی از اين کشور از بازگشت به کشورشان خودداری کردند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34932

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'چهار عضو تيم فوتبال عراق در استراليا ناپديد شدند، رادیو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016