پنجشنبه 16 اسفند 1386

صفایی فراهانی :انتخاب دايی براي تيم ملی اشتباه بود، او را می خواهند قربانی کنند، فاینال اسپورت نیوز

محسن صفایی فراهانی رییس اسبق فدراسیون فوتبال ایران، انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی را به دلیل زود هنگام خواندن حضورش در این پست؛ اشتباه خواند و تاكید كرد كه نباید مسوولان فوتبال كشور برای سرپوش گذاشتن به ایرادات مدیریتی و اجرایی خود اسطوره‌ها را این‌گونه بسوزانند.

محسن صفایی فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: پیش از این بارها اعلام كردم كه اعتقادم برای فوتبال ملی، حضور یك سرمربی قدرتمند خارجی است. اكنون نیز معتقدم تحت هر شرایطی حضور یك مربی خارجی صاحب نام می‌تواند به فوتبال ایران كمك كند. قطعا اگر از یك مربی بزرگ استفاده می‌كردیم شرایط فوتبال ملی و حتی باشگاهی ایران تحت تاثیر این انتخاب تغییر می‌كرد.

وی افزود: این یك اعتقاد و ایده‌ی ذاتی است كه همیشه و در تمام شرایط مدیریتی‌ام در فوتبال و یا خارج از آن به آن اعتقاد داشته‌ام. در شرایطی كه گزینه‌های داخلی برای فوتبال ایران مطرح شد، معتقد بودم كه این انتخاب فارغ از هر اسم یا عنوانی می‌تواند روند رو به رشد فوتبال ایران را به تاخیر بیندازد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

صفایی فراهانی با اشاره به انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران گفت: علی دایی اسطوره و پیشینه‌ی فوتبال ایران است. پس از چهل سال فوتبال توانسته‌ایم یك اسطوره به نام "علی دایی" را به جهانیان معرفی كنیم. نباید در این میان به گونه‌ای رفتار شود كه از این اسطوره استفاده نكرده، او را بسوزانیم.

وی گفت: ‌دایی افتخار ایران و آسیاست. او باید در یك شرایط بهتر و مناسب‌تر هدایت تیم ملی ایران را بر عهده می‌گرفت. معتقدم حضور فعلی دایی در راس كادر فنی تیم ملی یك اشتباه است و این اشتباه را نیز مدیرانی مرتكب شده‌اند كه به دلیل ضعف‌های خود خواهان سرپوش گذاشتن بر روی آن هستند.

رییس اسبق فدراسیون فوتبال افزود: علی دایی می‌تواند كمك موثری برای فوتبال ایران باشد، معتقدم فدراسیون فوتبال پیش از انتخاب دایی به عنوان سرمربی تیم ملی، باید وی را برای مدتی به یكی از مطرح‌ترین تیم‌های خارجی اعزام می‌كرد تا او در كنار بزرگ‌ترین مربیان فوتبال دنیا تجربیات خود را افزایش می‌داد.

وی افزود: دایی همیشه نشان داده كه مستعد و با تجربه عمل می‌كند. او در حال حاضر نیز دارای تجربیات گران‌بهایی در عرصه بازی‌گری و مربی‌گری است. در زمانی كه در فدراسیون فوتبال حضور داشتم او را آدمی منضبط و كاردان یافتم. او فوتبالیستی است كه زیر بار هر حرفی نمی رود و طبیعی است كه این رفتار نیز در جامعه كنونی ما طرفدار چندانی ندارد و قطعا بدخواهان زیادی منتظر كوچك‌ترین لغزش دایی هستند.

صفایی فراهانی گفت: نباید شرایط را به گونه‌ای فراهم می‌كردیم تا لغزش احتمالی دایی در آینده، تیم ملی و او را به حاشیه براند. دایی اسطوره‌ی فوتبال ایران است و شكستن این اسطوره‌ها در هر مقطع زمانی؛ دانسته یا نادانسته طبعات فراوانی برای فوتبال ایران و حتی آسیا به همراه خواهد داشت. خیلی‌ها از دایی خوششان نمی‌آید و قطعا این روند آسیب پذیری شرایط آینده فوتبال ملی و شخص علی دایی را بیشتر خواهد كرد.

صفایی فراهانی اظهار كرد: به هر حال آنچه كه نباید اتفاق می‌آفتاد، رخ داده است. در حال حاضر باید تنها با سرمربی جدید تیم ملی همكاری كنیم تا در آینده تاسف‌ نخوریم. سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال باید تمام تلاش خود را برای كمك و موفقیت به علی دایی و تیم ملی انجام دهند.

وی با رد هر گونه تاثیرگذاری در انتخاب "دایی" یا هر گزینه‌ی دیگری برای سرمربی‌گری تیم ملی گفت: شخصا پس از پایان فعالیت كمیته‌ی انتقالی هیچ تماسی با مسوولان فدراسیون فوتبال نداشته‌ام و آنها نیز كمتر به سراغ من آمدند و حتی در جریان تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌های آنان نیز نبوده‌ام.

صفایی فراهانی در پایان به علی دایی توصیه كرد كه در هدایت تیم ملی از بهترین و نام‌آورترین مربیان خارجی استفاده كند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36123

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'صفایی فراهانی :انتخاب دايی براي تيم ملی اشتباه بود، او را می خواهند قربانی کنند، فاینال اسپورت نیوز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016