چهارشنبه 28 فروردين 1387

دبير كل كميته ملي المپيك ايران : مردادماه سال گذشته درخواست ميزباني مشعل المپيك پكن را داده بوديم، ايرنا

دبيركل كميته ملي المپيك گفت: اين كميته مردادماه سال گذشته درخواست ايران را براي ميزباني مشعل بازيهاي المپيك ‪۲۰۰۸‬پكن ارايه كرده بود.

به گزارش كميته ملي المپيك ، علي كفاشيان روز سه شنبه افزود: كميته ملي المپيك ايران براي ميزباني مشعل المپبك در مردادماه سال گذشته درخواست خود را به كميته برگزاري بازيهاي المپيك ‪ ۲۰۰۸‬پكن ارسال كرده بود .

وي افزود: اين نامه به بخش روابط بين‌الملل و پروتكل كميته برگزاري بازيهاي المپيك چين ارسال شده و در آن آمده بود كه مراسم حمل مشعل از آغاز پيدايش آن در جريان بازيهاي المپيك ‪۱۹۳۶‬تاكنون مشتاقان و علاقمندان فزاينده‌اي را داشته تا اندازه‌اي كه تقريبا همگان ان را بخش جدانشدني المپيك مي‌دانند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

لذا با توجه به موضوع فوق و همچنين به لحاظ روابط ديرينه ورزشي فرهنگي بين ايران و چين ، كشور ما كه بخش قابل توجهي از جاده ابريشم كهن در آن واقع شده و يكي از عظيم‌ترين تمدن‌هاي قاره وسيع آسيا مي‌باشد نيز درخواست خود را براي نقش فعال در اين برنامه و استقبال گرم از مشعل المپيك در ايران اعلام مي‌دارد .

از آنجائيكه كشور ايران متاسفانه تاكنون از چنين فرصتي برخوردار نبوده است، لذا مستدعي است موضوع را بررسي و نتيجه را جهت برنامه ريزي به اين كميته اعلام نمايند.

كفاشيان گفت: به رغم پيگيريهاي كميته ملي المپيك و تماس‌هاي تلفني مكرر ، با توجه به اينكه برنامه ريزي حمل مشعل مستقيما توسط كميته برگزاري بازيها با همكاري كميته بين‌المللي المپيك انجام مي‌شود نهايتا درخواست كشورمان مورد موافقت قرار نگرفت.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36544

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دبير كل كميته ملي المپيك ايران : مردادماه سال گذشته درخواست ميزباني مشعل المپيك پكن را داده بوديم، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016