يكشنبه 1 ارديبهشت 1387

تنها یک قدم تا برنز، بسکتبال بانوان ایران، شیرزنان

شبنم شکوریان: تنها یک کوارتر تا کسب برنزغرب آسیا فاصله داشتند. همه چیز در کوارتر چهارم رقم خورد. درست زمانی که زنان بسکتبالیست ایرانی 15 امتیاز از حریف خود پیش بودند. پنج اخطاره شدن عیسایان (یکی از بهترین بازیکنان ایران) و بیرون رفتن او از زمین تمام معادلات مسئولان تیم ایران را برهم زد تا تیم سوریه با انگیزه ای تازه ایران را با نتیجه نزدیک 78بر70 شکست دهد و ایران به کسب عنوان چهارمی بسنده کند. کسب عنوان چهارمی مسابقات، اگرچه به اندازه کسب مدال شیرین نیست اما شروع خوبی برای زنان بسکتبالیست ایرانی است. روزی که بسکتبالیست ها مجوزحضور درمسابقات برون مرزی را گرفتند، هیچکس فکر نمی کرد که نخستین حضورشان در مسابقات آسیایی با کسب مقام چهارمی همراه باشد.

women-basketball-fourth
آنها به نوعی کم تجربه ترین تیم مسابقات غرب آسیا بودند که تنها یک تجربه حضور در میادین بین المللی داشتند که آن هم جنبه رسمی نداشت. تورنمنت چند جانبه ای که در کشور مالزی برگزارشد و ایران تنها تیم خارجی شرکت کننده در آن محسوب می شد. ملی پوشان بسکتبال در دو بازی رسمی در مالزی به یک برد و یک باخت دست یافتند و در یک دیدار نمایشی هم پیروز میدان شدند و این تنها تجربه زنان بسکتبالیست از حضور در مسابقات بین المللی بود. شاید به همین دلیل است که بسیاری از مسئولان برگزاری مسابقات غرب آسیا، ازاینکه ایران توانسته مقام چهارم را کسب کند بسیار متعجب هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آخرین لحظات روز جمعه آخرین بازی ایران برگزار شد و پس از پایان مسابقه مقابل تیم اليرموك سوریه شایسته متشرعی (بازیکن) در گفت و گو با شیرزنان گفت: "ما می توانستیم بازی را ببریم و هیچ چیزی ازتیم سوریه کم نداشتیم. تنها تجربه مان نسبت به سایر تیم ها کمتر بود. با این وجود تمام تلاشمان را کردیم و فکر می کنم با توجه به اینکه اولین حضورمان را در مسابقات رسمی تجربه می کردیم، توانستیم بهترین نتایج را بگیریم."

آرمینه پتروس (بازیکن) نیز در ارتباط با دیدارهای تیم ملی دراردن گفت: "ما سعی کردیم بهترین بازی هایمان را انجام دهیم. هرچند می توانستیم با کمی دقت نتیجه بهتری کسب کنیم و به مدال هم برسیم اما برای نخستین حضور در مسابقات رسمی به نظرم خوب بودیم."

وی اضافه کرد:ا "ین نتایج نشان می دهد اگر بیشتر در مسابقات تدارکاتی و برون مرزی شرکت کنیم، می توانیم به یکی از قدرت های آسیا تبدیل شویم."

همچنین فریده هادوی (سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان) در همین ارتباط گفت: "متاسفانه درشرایطی که تنها یک کواتر تا مدال فاصله داشتیم، بازی را واگذارکردیم. هرچند که بسیاری حتی فکر نمی کردند که ایران بتواند تا این مرحله هم پیش رود و عنوان چهارمی مسابقات را کسب کند."

هادوی افزود: "بچه ها در این دوره از مسابقات نشان دادند چه پتانسیل بالایی دارند و در صورت فراهم شدن شرایط می توانند به یکی از قدرت های آسیا بدل شوند. آنها با وجود نداشتن بازی تدارکاتی و کم بودن امکانات توانستند بهترین نتایج را کسب کنند و در مسابقه آخرهم، اگر کمی دقت می کردند و تجربه بیشتری داشتند، به طور یقین بازی را به نفع خود به پایان می رساندند."

تيم بسكتبال زنان ايران بازی را با نتيجه ‪ ۷۰‬بر ‪ ۷۸‬واگذار کرد.

گفتنی است مسابقات بسكتبال زنان باشگاه‌هاي غرب آسيا از روز يكشنبه گذشته با شركت تيم‌هايي از ايران ، لبنان، اردن، فلسطين ، عراق و دو تيم الجلاء و اليرموك از سوريه در شهر حلب آغاز شد.

پیشتر تيم بسكتبال زنان ايران با شكست ‪ ۶۷‬به ‪ ۵۸‬مقابل تيم لبنان از صعود به ديدار پاياني باز مانده بود.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36598

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تنها یک قدم تا برنز، بسکتبال بانوان ایران، شیرزنان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016