شنبه 7 ارديبهشت 1387

قایقرانی: کسب اولین سهمیه المپیک تاریخ کشور، همشهری

مهدی شادی قایقران تیم ملی کشورمان برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران جواز حضور در رقابت‌های المپیک پکن را کسب کرد.

به گزارش ایسنا در دومين روز از مسابقات قايقراني رويينگ انتخابي المپيك پكن در شهر چوچيان چوا در بندر شانگ‌هاي چين، محسن شادي در رشته‌ي رويينگ يك نفره سنگين وزن مردان در مرحله‌ي نيمه نهايي با قرارگرفتن در صدر ضمن صعود به مرحله‌ي فينال اولين پاروزن ايران لقب گرفت كه توانسته سهميه‌ي ورودي المپيك را كسب كند.

شادي فردا (یکشنبه 8 اردیبهشت) براي كسب مقام‌هاي اول تا سوم به مصاف ديگر حريفان مي‌رود. در اين رشته شش قايق اول سهميه‌ي ورودي المپيك را كسب مي‌كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين براي نخستين بار است كه قايقراني از ايران توانسته سهميه‌ي ورودي المپيك را كسب كند. در ادوار گذشته قايقرانان ايران بوسيله‌ي وايلد كارت در مسابقات المپيك شركت مي‌كردند.

هم‌چنين در يك نفره‌ي سنگين وزن بانوان نيز هما حسيني راهي مرحله‌ي فينال A شد و فردا براي كسب سهميه‌ي ورودي المپيك به مصاف پاروزناني از كشورهاي قزاقستان، كره‌جنوبي، ميانمار و هنگ‌كنگ مي‌رود.

در دو نفره‌ي بانوان نيز مينا اميني و بهناز مرادخاني نيز به مرحله‌ي فينال A صعود كردند و فردا براي كسب سهميه‌ي المپيك با قايقراناني از كشورهاي كره‌جنوبي، ازبكستان، ويتنام، كره‌شمالي و تايلند پيكار خواهند كرد.

در دو نفره‌ي سبك وزن مردان طاهر كبوتري و محمود طالونه از راهيابي به مرحله‌ي بعد باز ماندند و فردا براي كسب مقام ششم تا دوازدهم به مصاف ديگر حريفان مي‌روند.

در مسابقات رويينگ انتخابي المپيك در چين، قايقراناني از 25 كشور براي كسب 17 سهميه‌ي ورودي تلاش مي‌كنند.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36662

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قایقرانی: کسب اولین سهمیه المپیک تاریخ کشور، همشهری' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016