شنبه 8 تير 1387

علی کفاشيان: فدراسيون به دنبال انجام بازی با ده تيم اول رده‌بندی فيفا، ايسنا

- مشکل مالی برای انجام ديدارهای دوستانه نداريم
- نبايد در جام جهانی زنگ تفريح باشيم


رييس فدراسيون فوتبال گفت: رفتن به جام جهانی نبايد هدف اصلی ما باشد بلکه حضوری پرقدرت در اين رقابت‌ها مدنظر ماست.

علی کفاشيان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره هم‌گروهی تيم ملی ايران با تيم‌های عربستان، کره‌جنوبی، امارات و کره شمالی گفت: به هر حال تفاوتی نمی‌کند که ما با چه تيم‌هايی هم گروه شده‌ايم، طبيعی است که می‌دانستيم حضور در اين مرحله کار دشواری است، با اين حال برای رفتن به جام جهانی گذشتن از اين مرحله عادی است. اگر در گروه اول هم قرار می‌گرفتيم وظيفه‌مان همانی بود که هم اکنون بر دوش‌مان قرار دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود: ديگر نبايد هدف اصلی‌مان صعود به جام جهانی باشد. بايد برای حضوری پرقدرت در اين مسابقات برنامه‌ريزی کنيم. نبايد اين طور فکر کنيم که پس از صعود کارمان تمام می‌شود، اگر فکرمان اين گونه باشد در جام جهانی زنگ تفريح تيم‌های ديگر می‌شويم.

کفاشيان با اشاره به برنامه‌های کميته‌ی تيم‌های ملی برای حضور پرقدرت در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی گفت: از کادرفنی تيم ملی خواسته‌ايم برنامه دقيق تا خرداد سال آينده را در اختيار فدراسيون قرار دهد تا ما بتوانيم براساس آن درباره بازی‌های دوستانه تيم ملی تصميم‌گيری کنيم. به غير از اردوی اسپانيا، چک و ديدار دوستانه با تيم ملی مصر بنا داريم بازی‌های دوستانه با تيم‌های قدرتمند را تدارک ببينيم. اولويت ما بازی با ده تيم اول رده‌بندی فيفاست و هر زمان که برنامه کادرفنی به دست‌مان برسد، مذاکرات‌مان را برای انجام بازی‌های دوستانه با تيم‌های قدرتمند آغاز می‌کنيم. خوشبختانه پس از حمايت مالی رييس جمهور از تيم ملی مشکلی هم به لحاظ مالی برای انجام بازی‌های دوستانه با تيم‌های بزرگ نداريم.

کفاشيان در پاسخ به اين سوال که آيا وزارت خارجه با سفر تيم ملی به آمريکا مخالفت کرد؟ گفت: هنوز وزارت خارجه جواب مثبت و منفی به اين درخواست نداده اما، اگر جواب مثبت هم باشد بايد براساس برنامه اردويی تيم ملی در اسپانيا و چک درباره سفر به آمريکا تصميم‌گيری کنيم. بايد تمام شرايط برای سفر فراهم باشد که تيم ملی را به آمريکا اعزام کنيم.

کفاشيان در پاسخ به اين سوال که به جز "انگين فيرات" آيا تغيير ديگری در کادرفنی تيم ملی ايجاد می‌شود، به ايسنا گفت: جدايی فيرات نظر شخصی سرمربی تيم ملی بود و با توجه به نظر دايی جانشين فيرات يا هرگونه تغيير ديگر در کادرفنی اعمال می‌شود و فدراسيون هيچ نظری را به سرمربی تيم ملی اعمال نمی‌کند.

وی از ديدارش طی روزهای هفتم يا هشتم مردادماه با رييس کنفدراسيون آسيا خبر داد و گفت: در اين جلسه درباره برنامه‌های فدراسيون فوتبال ايران برای حضور چهار تيم ايران در رقابت‌های ليگ قهرمانان آسيا با "بن‌همام" صحبت خواهيم کرد.

وی در پايان گفت‌وگويش با خبرگزاری دانشجويان ايران با تکذيب خبر انتخاب "تيموری" به عنوان رييس کميته انضباطی، گفت: نمی‌دانم که اين خبر از کجا منتشر شده اما، اين خبر درست نيست و فدراسيون هنوز رييس جديد کميته انضباطی را انتخاب نکرده است. ما همچنان به دنبال فردی آگاه و متخصص در اين زمينه هستيم.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37457

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علی کفاشيان: فدراسيون به دنبال انجام بازی با ده تيم اول رده‌بندی فيفا، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016